Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-11-03 23:07:22 följande:

Äggplcok blir på måndag, känns väldigt bra eftersom det märks att dte börjar bli trångt i mina äggstockar.... hade runt 10 äggblåsor på varje sida som var mellan 13-17mm nu.

Grattis till ÄP-tid
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-04 12:39:09 följande:
    Sofisen: Skönt att vara igång med sprutorna och det är klart att de ska växa.härligt med äggplock och förstår att det spänner i magen. Nu får vi hålla tummarna.

Tack alla för lyckoönskningarna och jag tycker faktiskt att det gick bra utifrån mina förutsättningar. Fick ut 5 ägg o imorgon får jag reda på hur många det blev befruktade. Det kändes jätte bra plocket. Allt gick jätte smidigt.  Roligt att vi är några på g just nu.  
    Grattis till fin äggskörd
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-11-04 17:10:29 följande:
    Sushikatten - grattis!

Ska bli så spännande att följa er alla de närmaste veckorna. Kanske följs sensommarens minus-drös av en plus-flod?
    Ja det borde bara bli plus nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-04 21:35:27 följande:
    Låter som en bra idë! Får nu se vad det blir men alltid lika nervöst och skrämmande! Kul att vi är några här på gång!
    Vem hade du på ÄP idag?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-04 21:43:10 följande:
    Jag hade TB och det blir även han som gör insättningen. Det gick jätte smidiigt förrutom att alla skulle plockas idag och man fick vänta tills efter pausen, Kom 9 och plockades vid 10.30. 
    När blir ET?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-07 15:14:20 följande:

Äggplock idag, 7 ägg. Ingen överstimulering denna gången, är så glad för det!!

Detta var det bästa äggplocket hittills fysiskt sett men det jobbigaste psykiskt. Är så vansinnigt trött på detta nu, kan det inte bara funka?! Det är klart att det är värt det om det blir något och det är värt att smärta vid äggplocket men när man ligger där för femte gången så undrar man ju om det någonsin kommer att gå. Vi bestämmer att det gör det den här gången, vi ska få plus allihopa!!

Det blir förmodligen inte långtidsodling men det känns helt okej

Nu blir det soffläge med två varma goa vovvar jämte mig resten av dagen! Kramar till er! Hjärta

Grattis till fin äggskörd Blir det 2 el 3 dagars?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-07 15:22:19 följande:
    Vädur: Det blir 2-dagars. Att sätta in 2 st är "inte aktuellt på så här unga patienter" och AHA gör de bara om de ser att äggskalen är lite tjockare än normalt. Ingen ändring i behandlingen alltså men men det kan ju funka ändå!
    Nä de verkar ju väldigt hårda med det..... Vem hade du på Äp idag?
    Ser de alltid hur äggskalen är då?
    Självklart ska det funka ändå  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-07 15:43:00 följande:
    Ja, det verkade inte ens lönt att diskutera...
    Jag hade Torbjörn, tycker ju att han är helt suverän!
    Ja, det får vi hoppas Tack! Kram
    Det är han som ska plocka mig på fredag med, hoppas han är bättre än sist
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-07 15:44:16 följande:
    Grattis till ÄP idag och 7 ägg är ju jätte bra.Nu får man hålla tummarna att de vill befruktade och dela sig som det ska. Ständiga om eller hur? Härligt att vi är några stycken som är mitt i det hela. Jag känner igen tankarna. Jag är inne på mitt sjätte ivf och nu räcker det. Du säger att det inte blir långtidsodling och det vet man väl inte förrän imorgon när man vet hur många som  befruktades. Håller med det spelar egentligen ingen roll. Ta nu det lugnt och ligg och mys med vovvarna.  AHA bad jag få denna gången trots att jag aldrig haft hårdskal. Först gången i och för sig. Nu vill man prova allt.

Idag var det insättning av två embryon en 8 och 5  celligt! Så nu börjar h- resan.Puhhhh hur ska man kunna koncentrera sig på jobbet? Ska försöka som vanligt men minska ner på träningen lite grann.   

softsen: När ska du på VUL? känns det nått i äggstockarna? Ja det är lika bra att köra på. 
    , what doesn´t kill you makes you stronger. Helt rätt inställning;)))) 
    Grattis till ruvning Var det första gången du fick 2 tillbaka?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-07 17:56:35 följande:
    Vädur: Nääää jag har nästan alltid satt in två stycken för min höga ålder. Det Var TB som satt in och in. Kanon bra gick det och riktigt skicklig är han. Professionell och lyssnar bra.

mmia: Jag hade oxå TB och han sa bara ok! Kan det bero på alla mina försök o att aldrig skadar att försöka på ett annat sätt. Vi har försökt  nästan allt så nu vill man verkligen inte att de ska ifrågasätta när man vill en sak. Och man betalar faktiskt ganska mycket pengar och ens önskemål måste de väl lyssna på. håller med att det är känns jätte skönt att bolla tankar här och att vi ligger på samma nivå.  
    Jag tror att de har rätt hårda krav från socialstyrelsen med att sätta tillbaka 2 st, samt att det är mer risker. Så tyärrr har man nog inte så mycket att säga till om
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19