Inlägg från: Vädur 78
|
-
-
Nej verkligen inte Men alla är ju inte med i denna tråd.... så plus har det nog kommit många på CA i alla fall tror jagHemflyttad skrev 2011-10-19 22:26:22 följande:Förresten, hoppas ingen som funderar på att välja CA har läst den här tråden den senaste tiden - verkligen ingen bra reklam med tanke på hur det har gått!!
Jag har ju extremt dåliga resultat (kanske lite extra dåligt eftersom de sänkte dosen i våras) men de har ju faktiskt fixat mig en mirakelbebis, min underbara son
Jag har ju under mina IVFer fått ut 101 ägg men bara 3 som varit fina.... så att jag har barn är ju helt otroligt egentligen.....så kommer vara CA evigt tacksam men hoppas hoppas de kan fixa ett syskon med -
Hemflyttad: Lycka till idag!
Sötisa: kram på dig idag med -
Men om det klarar av att frysas varför gör de inte ET direkt????Sötisa skrev 2011-10-20 07:56:45 följande:Sofisen och Annikama- beklagar för er del med, vad händer på ca egentligen??
Vädur- jag träffade Margareta igår, det var även hon som gjorde äp i fredags. Hon är lugn och saklig tycker jag. Hon skulle ringa mig idag efter lunch för det fanns ett embryo som hade möjlighet till frys efter denna behandlingen, men jag har inga förhoppningar what so ever. Och OM det kan frysas, kommer det överleva upptiningen sen? Vi har haft 3 blastocyster som inte klarat upptining... Och på Ca är det över 90% chans. De Måste ju vart kass kvalité på dom!!
Hemflyttad och Mmia- ja vad säger man. Margareta sa att detta praktiskt räknas som ett halvt försök. Men det är det sista i trepacket, ska vi betala för ett halvt till då eller.. De skulle ju prata i nästa vecka och sa att vi ska ju gå därifrån nöjda givetvis men de vill vara ärliga och inte ge oss falska förhoppningar. Givetvis! Vi litar på dom, men efter 3 år av behandlingar är det svårt att acceptera att det i slutändan inte blev något. Och ifall det nu är så att embryona inte klarar sig efter dag 5 och vi får reda på det efter 11 ivf blir jag knäckt.....
Ja Margareta är verkligen lugn och förklarar bra! Hon sa ju i våras att vi inte heller fick göra fler försök, men sen ringde Torbjörn upp och sa att vi inte skulle ge upp..... Känns det som du orkar göra fler behandlingar om du får???
Jag tror de har svårt att räkna bort oss som har lyckats en gång, hade jag inte fått barn innan så tror jag de hade satt stop för oss redan i våras.
Men när ni inte kommer till ET så ska det ju inte räknas som ett försök det gjorde det ju inte för mig......för det är väl första försöket nu som ni inte kommer till ET på CA???? -
Det är vi 2 som de har möte om jämt Det är nog inte lätt för dem heller. De vill ju inget hellre än att vi ska få lyckasSötisa skrev 2011-10-20 08:00:09 följande:Vädur- vi skrev nog samtidigt nu. Tack för dina kloka och värmande ord alltid.
-
Sötisa: Har de fryst blastocyster på din förra klinik? Hur har det gått där? Jag har ju bara fått 1 blasto till frysen och den klarade ju upptining men sen tog det ju sig inte ändå....
-
Ok då förstår jag Finns alltid något nytt att lära sig Men då hoppas vi på en till frysen så det kan bli FET senAnnikaMa skrev 2011-10-20 09:09:57 följande:Hej Sötisa,
Känns som det händer samma saker för oss två. Vi hade också ÄP i fredags för Margareta och hon ska ringa mig efter kl 14 idag för att berätta om det går att frysa eller inte.
Vädur: anledningen till att de inte gör ET (för mig i alla fall) är att embryot inte var tillräckligt bra dag 5. Idag är det dag 6 och min kropp är inte längre mottagligt för att ta emot ett embryo. Om embryot däremot har fått en bra tillväxt under natten så går det att frysa det. Jag tycker att CA gör detta bra. De skulle ju lika gärna kunna sätta tillbaks det för att få en avslutning men eftersom det inte är helt 100 så väljer de att avvakta. Jag tror inte att detta embryo kommer att vara tillräckligt starkt ändå men min förhoppning är att det kan användas så att jag får två tillbaks nästa gång. -
ja men då är det ju helt rätt att vänta Har bara inte hört det innan. Man tar ju hellre 58% chans än 10%Sötisa skrev 2011-10-20 09:32:26 följande:Hemflyttad- åh vad jag håller tummarna för dig idag då. Det måste bara se bra ut!!!
Vädur- precis så som AnnicaMa säger så är kroppen inte med på noterna av et dag 6 tydligen, de har bara 1o% av bra resultat om man väntar till sjätte dagen istället för femte. Håller helt med om att de gör ett bra jobb och inte bara sätter tillbaka något som inte har lika stora chanser bara för att..
Jag har fått blastocyster tre gånger till frysen tidigare på min förra klinik. De två första klarade sig men blev ingen graviditet men den sista klarade inte heller upptiningen. Jag är tveksam till om jag orkar mer behandlingar om jag ska vara ärlig. Men får vi ett försök till så gör jag det. Hur tror du de resonerar? Om detta är ett " halvt försök", får vi ett helt nytt då eller får vi betala halva priset?
Göran sa att ett försök som inte kommer till ET räknas inte men händer det två gånger så är ett försök förbrukat. Så ni ska ju få göra ett försök till eller få tillbaka en summa pengar.... tror det är 7000 kr -
Jätte intressant Har man lärt sig något nytt idagHemflyttad skrev 2011-10-20 09:33:37 följande:Just det, Torbjörn förklarade för mig att förr när de satte tillbaka 6-dagars embryon så var graviditetsfrekvensen bara på omkring 10 %! Om man däremot fryser dem och sätter tillbaka dem på dag 5 vid FET så funkar de lika bra som 5-dagars. Intressant det där ... De verkar vara väldigt fokuserade på att miljön där inne ska vara bra.
-
Ringde till Maya innan och de skulle försöka leta rätt på mitt AMH prov Min läkare var inte där idag så hon visste inte om han kanske hade fått det redan, men skulle kolla det med honom i morgon och höra av sig