Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Hemflyttad skrev 2011-09-29 09:51:52 följande:
    Testade i morse, plus igen och starkare än igår - så hoppet lever! Vilken berg-och-dalbana! Man blir alldeles matt ...

Sofisen - hoppas det känns bättre idag. Du ska ändå vara glad att ni får era försök på CA, de är väldigt bra! Man vill ju så klart att det ska hända med en gång, men man får försöka ha tålamod även om det är svårt. Det kommer att bli en bebis, förhoppningsvis redan på nästa försök. Kram!
    Då borde ju HCG ökat Håller tummarna!

Att få sina landstings försök på CA måste ju vara kanon  
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Mmiaa: Beklagar sorgen för din farfar! kram

jag tror att alla 3 läkarna på CA är lika emot att sätta tillbaka 2 embryo. Göran tyckte ju det var fel att vi i Linköping fått tillbaka 2 st 2 dagars med dålig kvalité 2 ggr. Jag undrar om vi ens nu skulle få tillbaka 2. 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Claudia gbg skrev 2011-10-01 11:15:38 följande:
    Hej, jag har inte varit inne på tråden förut men nu är jag i desperat behov av hjälp!

Jag är, via carlanderska, gravid i vecka 8+5. Tredje återförandet av blastpocyst. Igår fick jag en störtblödning och var inne på akuten. Idag vill jag komma i kontakt med dem för rådgivning men jag har inte akutnumret. Jag hittade ett i tidigare inlägg. Tror ni man får ringa det? Finns det andra nummer?

Skulle´vbara så tacksam om jag fick svar!    
    Ring du på akut nr, svarar de inte så ringer de oftast upp efter en stund. Hoppas det inte är någon fara
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Mmiaa: Hur gammal är du? Tror det hänger lite på åldern med att få tillbaka 2 st.Kram

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-10-01 21:52:32 följande:
    Jag är 28 år och sambon är 29. Ja, precis... vi är nog för unga trots att vi försökt i 4 år snart.
    Ja jag tror åldern är ganska avgörande. Men man ska ju alltid framföra sina önskemål En annan jag känner som går på CA blev ju nekad 2 vid sin sjunde insättning, hon var då 32 år.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-10-02 12:48:12 följande:
    Jag är 35 och Torbjörn sa NEJ. Han sa att om kvaliteten inte var så bra så kunde det diskuteras, men det verkade mest gälla 2- och 3-dagars. I maj när jag bara fick 4 ägg och fick tillbaka 2-dagars sa Margareta att jag kunde få 2 om jag verkligen ville. Men jag valde ett (av någon konstig anledning!) och det blev en blastis till frysen i stället. När jag nämnde det för Torbjörn på uppföljningen verkade det som att han inte hade låtit mig få två tillbaka då. Så det var därför jag tänkte att läkarna kanske ser lite olika på det där. Som sagt, man kan ju fråga och tjata lite om man nu verkligen vill.

Men har man två superfina blastisar så är det väl statistiskt sett större chans att det blir något om man återför en i taget. Och det finns risker med tvillingar, det får man också tänka på. Men det är jobbigt att vänta och genomgå flera behandlingar så klart.

Nu ska jag göra hcg-test igen imorgon bitti. Hoppas det har stigit som det ska! Någon som vet om jag får resultatet samma dag???
    Margareta kanske är snällare med 2 st. Göran verkar väldigt hård med att det är 1 som ska sättas tillbaka
    Håller tummarna för dig i morgon! Tror de kan meddela samma dag!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-10-02 19:22:27 följande:
    Ja, det verkar bero på vem man pratar med. Vi fick ut 15 ägg sist, 8 befruktade och 4 blastocyster till sist. Inte så stor chans att vi får tillbaka 2 st än. Frågan är ju bara varför de inte fäster när allt ser så bra ut men det är väl omöjligt att veta, "bara" att fortsätta kämpa!
    Det kan ju bara vara otur helt enkelt. Hoppas det fäster nästa gång! Håller tummarna för det
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Min mens är redan på väg, brukar ju oftast komma lite senare efter IVF men denna gången blir det tvärtom istället. Men eftersom jag säkert inte hade hunnit starta i alla fall så är det väl rätt bra

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-10-03 11:09:21 följande:
    Vädur - jag tycker att det låter bra! Du hade väl knappast hunnit få alla provsvar i tid för att börja den här månaden ändå. Så nu slipper du vänta så länge på nästa gång.

Jag har varit och tagit hcg-prov, de ska ringa efter lunch med resultatet ... Nervöst!
    Nä jag trodde mensen skulle komma till helgen så hade nog blivit tight med tiden. Ska ju ha teletid med Torbjörn innan med.
    Håller tummarna hårt nu!!! Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-03 12:25:11 följande:
    Hemflyttad- förstår din nervositet, hoppas innerligt att det går åt rätt håll för dig. Det kommer säkert vara jättehögt idag:) Hur känns det i kroppen annars?

Själv börjar jag med Fostimon ikväll, 150ei. Nu jävlar!!! Det måste måste måste funka nu. Som min mamma sa, det kommer säkert fungera på det absolut sista försöket precis som det gjorde på det absolut första.
    Grattis till start Nu jäklar
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19