Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-09-12 22:28:18 följande:
    Ja, det är helt klart värt att testa.... jag vet faktiskt inte. Annars får de kanske sätta tillbaka ett eller två 2-dagars och göra aha på dem och sen odla vidare de andra om det går. Håller tummarna för er också, vi får hoppas på sommarbebis istället, eller hur? 
    majsanna skrev 2011-09-12 20:42:31 följande:
    mmia: Om du frågar mig så tror jag stenhhårt på aha. Två gånger har vi fått aha på våra embryon och båda gångerna har det blivit graviditet! När vi frågade om aha förra gången var det inga problem att få det. Så det borde absolut inte vara några problem för er heller.
    Ja, jag tänkte mycket på er när jag frågade om aha. Va bra, det låter lovande! Kramar
    Vänta till tredje dagen går ju med, då ser de ju ytterligare lite mer. Nästa gång får de helt enkelt använda lim vid ET så det klistrar fast ordentlligt.... Juli bebis blir perfekt Kram
    Gör ni ett helt nytt försök nu??? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-13 10:05:31 följande:
    Ja, precis, får se vad de säger när vi är där! De kanske har lim också
    Ja, juli vore inte fel alls... Japp, helt nytt färskförsök nu, har ju en blastocyst kvar i frysen men det är bättre att göra ett helt nytt och förhoppningsvis samla lite fler där.
    Vet du när ni kommer starta på ett ungefär?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-13 12:00:33 följande:
    Aha görs inte på blastocyster därför att skalet redan är så tunt att embryot håller på att "hatcha". Jag gjorde aha på mina två nu sist men det hjälpte ju tyvärr inte.. Däremot blev jag gravid på försöket innan det och då var det första gången vi testade aha så jag tror ändå stenhårt på det.
    Själva ska vi göra vårt sista försök om en månad hoppas jag på. Som du mmia så gör vi ett till färsk och hoppas på att kunna få någon extra till frysen. Dessutom känns det tryggt att kunna tina upp någon om det nu inte skulle finnas någon kvar vid et, denna gången ska vi absolut vänta med et tills dag 5.
    Vädur- då gör vi ännu ett försök samtidigt, det är nu eller aldrig för vår del. Vi kommer inte göra mer förskförsök iaf. Du frågade tidigare i tråden om det var så att vi fick en dotter på första försöket, och ja så är det. Tänk vad sjukt att det ska ta så här lång tid för ett syskon?? Får jag föresten komma in på din sida?
    När kommer ni starta? För oss blir det runt 10 okt. Ja tänk att det gick så smidigt med dottern och sen sånt kämpande nu.... Vi lyckades på fjärde behandlingen med sonen så hoppas på fjärde gången gillt nu igen
    Välkommen in på min sida är det någon mer som vill in så säg till
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Sötisa: Vad hade du för dos med Fostimon? Vad har du haft med andra läkemedel?

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-13 12:59:43 följande:
    Vädur- jag hoppas på att få starta med provera i nästa vecka och invänta mens. I så fall blir det äp v41. Alltså nästa cykel.
    Fostimon hade jag 150ei. Är lättstimulerad och börjar nästan alltid på 150 för att sedan sänka. Jag har haft alla, Gonal-f, Menopur. Puregon och nu sist Fostimon.
    Fostimon blev ju absolut bäst resultat men jag har blivit gravid på Gonal-f och Menopur.
    Vad har du?
    jag har ju haft Gonal f 6 ggr och Menopur 1 gång men den gången jag fick testa Menopur så sänkte de ju ner dosen rejält till 112ie har ju oftast kört med 225ie gonal f
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-13 13:05:18 följande:
    Ta upp detta med Fostimon, jag hade ju läst en massa innan om det. Kanske är det något för er med?
    Jag har läst en del om det och några andra har testat det i en tråd där jag hänger lite med. Så ska fråga och se vad han säger och tycker
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-16 11:56:54 följande:
    Ville bara säga trevlig helg till er!
    Detsamma
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Nu har vi pratat med Torbjörn, de vill göra en hormonutredning, kolla TSH och antikroppar. För att se om jag ska ta kortison under behandlingen.
    Han trodde inte det spelade någon roll vag jag sprutade med, och det var ok att få starta med 300ie. När vi frågade om försöken i våras ska räknas med fick vi inget riktigt svar utan att vi ska avvakta efter nästa försök och se då....
    Ett annat alternativ sen kan vara att göra IVF i naturlig cykel och testa det  

♥♥♥
  • Vädur 78

Jag vet inte hur lång tid det tar med hormonutredningen, men hoppas det går snabbt så jag kan starta i oktober i alla fall.
    När man har telesamtal så känns ju Torbjörn väldigt lugn och tar sig tid och är inte det minsta stressad Vi skulle höras igen så inget blev väl helt klart igår 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-09-18 19:40:13 följande:
    Jag tror det tar ca 2 veckor att få svar på alla proverna, sköldkörteln får man svar på samma dag men antikropparna tar längre tid. Oavsett värdena hade jag "krävt" Prednisolon.
    Sköldkörteln kollar jag ju nästan varannan månad på sjukhuset här så de värdena vet jag ju egentligen är ok och har ju ätit Levaxin sen 2007. Jag har för mig att jag hade 100 i antikroppar 2007, har du koll på vad det innebär? Jag har för mig att det ändå var ok.
    Vad kan prednisolon göra för mig? Har läst lite på fl och många verkar få det för upprepade missfall. Kram 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19