Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Olivia3mars skrev 2011-05-25 15:05:44 följande:
    Tack för bra svar och välkomnandet! :) Och toppenhärligt att läsa att det gick så bra för dig loppanlängtan! :)

Nu ruvar jag så bra jag bara kan! Det hade blivit en blastocyst som såg finfin ut som vi fick nu, och sedan skulle de odla de andra fyra en dag till för att se om någon kunde duga till frysning. Vad jag förstod så var det ingen av dem som dög till det idag.

Läkaren, tror hon hette Susanne, sa inte så mycket. Jag hade hoppats på att få mer detaljer kring hur bra de olika embryona faktiskt var, men hon sa inte mycket alls. Så jag vet lixom inte hur bra det här som vi fick egentligen är. Om det var ett tipptopp eller om det enbart såg "tillräckligt" bra ut. Ja, jag veeet... jag grubblar alldeles för mycket :) Nu är det iaf tokspännande och jag hoppas såååå att det här blir en underbar lite människa nån gång i februari! :)

Kram!

PS ni är fantastiska som kämpar på allesammans! Ibland kan jag bli lite sur över folk som verkar ta barn så för givet. Särskilt när jag ser föräldrar gå och röka bredvid sina barn. Då får jag lust att säga att de minsann ska vara tacksamma för att de har barn och behandla barnen så bra de bara kan!
    grattis till ruvning Den blaston du fick tillbaka var säkert jättefin Annars skulle de ju sagt något. Du fick väl se den innan ET med va?? De andra kan ju bli fina tills i morgon med KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-05-25 17:44:52 följande:
    Olivia3mars: Välkommen hit!! Vilken tid hade du på CA idag? Var du en av de tre paren?? Jag var nämligen där och gjorde FET idag vid 13:30 ungefär!!!!!!!! Glad Komiskt det kan vara ibland!!

Fick tillbaka en perfekt blastocyst som hade klarat sig galant på upptiningsfasen! Vi fick även se att den var på väg att kläckas på skärmen! Underbart.... Nu känns det äntligen på riktigt och jag har en härlig känsla som säger att det kommer gå vägen den här gången!! Solig Har för övrigt fixat med jobbet så jag är ledig ända till på måndag! Ska lägga mig i soffan och slappa 3 hela dagar nu har jag tänkt....

Stor kram till er alla!!
    Säger som jag sagt tidigare alla som jag hört att blaston har "hatchat" innan ET har plussat sist var det ju Lito Grattis till ruvning Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-05-25 19:56:55 följande:
    Love is everything: Hihi, vi kom dit ca 14 och hade tid 14:15 så vi sågs nog inte tyvärr. Men det var ju jättenära :) Och vi får se till att plussa samtidigt iaf ;)

Vet ni förresten hur lång tid efter införandet som en blastocyst fäster?
    det är nog ganska snabbt efter men inom ett dygn.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-05-27 09:33:43 följande:
    Love is everything: Aha, du har testdag på onsdagen (8/6?). Jag fick testdagen på söndagen den 5/6 när jag hade fått besked om korttidsodling och återförande i måndags. Men så blev det ju en blastocyst på onsdagen istället och vi frågade om vi skulle skjuta fram testdagen, men de sa att det var samma vi skulle köra på. Skumt att vi fått så olika dagar när vi fick in en blastocyst samma dag! Jaja, jag gissar att de sa fel och att vi egentligen bör skjuta på testdagen två dagar när de nu sköt upp insättningen med två dagar.. Hehe, mycket att grubbla över :)

Kommer ni andra långt ifrån Göteborg? Vi har det så lyxigt att det tar ca 5 minuter med bussen + några minuter till hållplatsen. Så det har varit lätt som en plätt att åka på UL och sånt.

Hörri.. jag har en fråga om vaggisarna. Jag har blivit svidig och kliig. Typ som vid svamp. Nån mer som fått svamp eller liknande symptom av dem?

Kram till er alla!
    Love is everything hade en fryst blastocyst och då är det lite fler dagar till testdag jämfört med dig som fick en färsk SÅ datum som CA gett dig stämmer
    Vi har 22 mil till Göteborg. Har du fått svamp så ring till CA så kan du få ett annat läkemedel utskrivet istället. Finns fler som fått problem med svamp med vaggisarna. Det andra är en gel.... som heter något på C....kommer inte på nu Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-05-27 14:33:41 följande:
    Konstigt.... Det brukar väl alltid vara minst 14 dagar till TD, tom 16 dagar ibland?? 11 dagar låter lite tycker jag fast det är ett färskförsök. Tror vi fick 16 dagar från CA när vi gjorde färskförsök sist! Jaja, bara det blir plus för oss alla i slutänden!!!! Skrattande 

På tal om TD, tror ni fredag är för tidigt för mig? RD 10. Är ju en testoman så fram till onsdagen klarar jag det inte.... Men på fredag borde det synas om det är nåt?

Vinterland: Hoppas det inte är nånting!!!! Försök ta det lugnt, vila och ta hand om dig själv ett tag. Ta ledigt från jobbet om du kan! Håller tummarna för att det är lugnt! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}
    Testdag är alltid 16 dagar efter ÄP sen spelar det ingen roll om det är odlad i 2, 3 eller 5 dagar. SÅ får man en färsk blasto så blir det ju bara 11 dagars ruvning. Men vid FET är det några fler ruvningsdagar för de kan vara lite sega i starten när de varit nedfrysta...
    RD 10 borde kunna visa rätt, men ge inte upp om det blir minus! KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-27 16:18:49 följande:
    Vet någon av er inom vilken tid man måste använda sina tre försök man köpt? Vi köpte paketet i mitten av november förra året och har ju nu utnyttjat två försök. Tyvärr måste vi ju använda vårt tredje... Hade ju med glädje låter det "frysa inne".
    Det stämmer att det är 18 månader men tror absolut i erat fall att ni skulle få vänta längre om du bara ringer och pratar med dem. Kramar om
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-28 10:08:16 följande:
    Ruvardag 6 idag efter blastocyst, naturligtvis minus på gravtest, det blir nog inte vår tur den här gången heller, får hoppas på eskimåerna helt enkelt.....
    RD 6 är ju väldigt tidigt, vänta ett par dagar och testa så hoppas vi att det blir ett fint plus!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-05-30 09:27:38 följande:
    Här är det definitivt ett mf på gång, tyvärr :(  Blöder nu mycket. Ska ju in på ul imorn. vad händer nu? Får man vänta en mens och sen börja igen? Har en lite frysis som jag hoppas på. Nu är  det väl stängt till augusti? så jag antar att det blir efter sommaren?
    Kramar om!
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19