Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

amorosa skrev 2011-06-06 08:47:24 följande:

TD är på onsdag. Var helt inställd på negativt test, men nu är förvirringen total. Mycket svagt positivt test. Men vågar inte tro på det, även om hoppet finns kvar. Det kan väl aldrig vara falskt streck? Finns det ett streck så finns det... Eller? Ja, ska iaf ta nytt test imorgon bitti och det riktiga CB på onsdag. Hoppas verkligen strecket blir starkare...

mmiaa: usch, förstår att det kändes märkligt att få ut en liten klump... Härlig inställning du har! Klart ni kommer att plussa efter sommaren!

Hemflyttad: skit också! Kul att ni ändå hade en bra kväll med Håkan Hellström, och kanske lite gott vin?

Men det låter ju lovande Vad testade du med för test nu då? Håller tummarna för ett starkare test KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-06-06 10:01:48 följande:

Det var testlagrets sticka.

Tack för tummar!

De var svaga på mig med rätt länge, CB blev starkare! Hoppas det är likadant för dig Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-06-06 12:34:05 följande:
    Tack för alla svar på mina funderingar! Här kommer en fråga till :)

Har ni fått nån info om kvalitén på embryot ni fått tillbaks vid insättningen?

Vi fick ju inte reda på nåt. Susanna sa bara att resten ännu inte var bra nog för frysning (då, på dag 5) men att de skulle ge dem någon dag till (sen blev det ju inget till frysen). När jag frågade om det vi skulle få tillbaks var fint så sa hon bara kort att ja, det var det ju och att det var vanligt att det blev så. Jag tänker att om de nu var så stor skillnad på det, jämfört med de övriga fyra äggen på dag fem, så kanske de redan kunnat se det på dag tre och givit oss det redan då.. de trivs ju ändå bättre i livmodern än på labb (sa Margareta till oss, bla).
    Jag har alltid fått info om hur embryot ser ut. De vi lyckades med sa Göran var ett toppembryo helt  utan anmärkningar och när vi gjorde FET med våran blasto så Torbjörn att den såg lika fin ut som blastocysten som är på boken i båset där man ligger och väntar.
    Har du frågor ring och fråga, för de tar ju alltid kort på embryona som finns i din journal. KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-06-07 08:20:24 följande:
    Tjoho! Det blev ett mycket tydligt plus med CB idag! Plus Och starkare streck med testlagrets sticka. Jag är gravid! Fattar inte... På två försök har vi plussat två gånger och dessutom fått en eskimå. Långt mer än vi någonsin trodde. I Malmö lyckades de varken med det ena eller det andra. Helt otroligt! Nu tänker jag njuta av att bönan finns kvar där inne, och att jag inte blöder nåt alls (som jag gjorde redan innan TD förra gången).
    GRATTIS!!!! De är duktiga på CA helt enkelt  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-06-07 08:39:06 följande:
    Tack! Häftigt att vi är så lika! Har inga symptom direkt, så känns väldigt overkligt. Det är väl tveksamt om vi hinner med vul innan sommarstängningen. När stänger de? Vid midsommar? Berätta när du ringt idag! Jag väntar på deras samtal imorgon istället. Man får kanske gå till egen gyn eller mvc istället för vul?
    Jag tror de jobbar hela vecka 27
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Nu har jag äntligen fått tag i Maya mottagningen efter att ha suttit i telefon kö bara en kvart jag kommer bara behöva göra ett vul nästa gång dag 8. Sen frågade jag om priset och hon sa att vi fick betala 1000 kr per vul istället för 4500 kr. Men varför har man inte blivit erbjuden det innan?
    De öppnade oxå den 8 augusti som CA 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-07 09:48:11 följande:
    Vädur 78....nu hänger inte jag med. Maya mottagning??? vul dag 8? Går du inte på CA?
    Vi gör på distans denna omgången! Skönt att slippa åka så långt vi har 22 mil till Göteborg
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-07 10:06:54 följande:
    ok! Nu så ;)...Dom frågade oss också om distans men jag orkar inte träffa olika läkare och vill att allt ska göras på samma ställe. Funderar på att köpa trepack. Dom har ju höjt priserna rätt så bra sen sist man va där.
    jag kände så med efter att ha gjort distans i Linköping så när vi kom till CA gjorde vi allt där och köpte 3 pack. men nu när man har en liten så kändes det så jobbigt att behöva åka 44 mil för att göra ett vul på 10 min. nu blir det bara 16 mil men det räcker. Men givetvis hade det ju varit skönast att göra allt på CA. men läkaren på Maya är kanon,svårt bara att få tag i dem. sen ibland känns det konstigt när han tycker en sak och CA en annan
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-07 10:22:34 följande:
    Love is everityng...förstår att man kan oroa sig över flytningarna. Jag hade en störtblödning precis efter pluset med sonen. Så när vi åkte upp för att konstatera ännu ett missfall trodde vi så såg vi en tickande hjärta på skärmen. Sen blödde jag ända in i vecka 13 från och till...Så njut av ditt plus!

Vädur78...jag förstår! Vi har ju lite närmare till CA ;). Kan tänk amig att det blir svårare nu när man har lillen. Ååå nu längtar jag så mycket!!!
    Jo men det gör ju det och jag vill inte åka själv så långt med sonen, så då måste ju mannen ta ledigt från jobbet och det blir ju nästan en hel dag då ju. Hur gammal är din son? Skönt att höra att det kan gå vägen även om man blöder.
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19