Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Kommatecken skrev 2011-06-07 10:34:52 följande:
    Han fyller två år snart.  Ja så blir det ju. Min man jobbar bara kvällar så någon timmas försening brukar ofta inte vara några problem. Det blir ju ett evigt pusslande nu känner jag, och tänk när man måste pricka in exakta tid och så... Hur gammal är din pojke?

Ja. Jag förknippade ju blödningar med missfall då jag har 3 st. Men det är inte alltid så fick jag bekräftat!
    Han är 13 månader nu! Jobbigt med missfall

♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-07 10:40:01 följande:
    uff ja det va jobbigt! När jag fick min son så sa jag att jag aldrig komme rutsätta mig för det något mer. men tänk att man glömmer så fort och att man nu tänker köpa tre-pack och utsätta sig för det IGEN!

Måste fråga...hur upplevde du denna behandlingen? Tyckte du att var lättare att gå igenom psykiskt än förra. Ja hur kändes det helt enkelt.
    jag fick ju enorma ryggsmärtor av mina behandlingar och sen när jag blev gravid så blev det ännu värre och då sa jag att jag aldrig kommer göra mer IVFer. Möjligtvis att vi skulle använda den blastocysten vi hade i frysen. Men sen försvann mina ryggsmärtor i v 15 och sen började man tänka om
    Vi gjorde FET i nov och sen köpte vi ett 3 pack i november. På ett sätt tycker jag behandlingarna har varit jobbigare än innan, men beror kanske på att vi inte kommit till ET och inte varit överens med läkarna på CA om mina behandlingar, det har tagit mycket kraft och ork. Men samtidigt nu när det inte går vägen så kan man ta sin son i famnen och gosa och efter några dagar mår man fint igen
    Vår IVF i höst blir nog den sista. Skulle kunna tänka mig ÄD men är så dyrt så vet inte om vi lägger ner allt då istället och är nöjda med det mirakel vi har. 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-06-07 14:24:41 följande:
    Jag har UNDERBARA nyheter !!! Idag skulle vi på UL för att konstatera missfallet. Men istället fick vi en chock när vi fick se ett pickande hjärta! Både jag och sambon började gråta. När jag fick missfallet som nu då konstaterades inte va ett missfall så blödde jag igenom madrasserna i sängen, en klump lika stor som en konservburk kom ut och jag störtblödde i ca två timmar så detta trodde vi aldrig. Helt sjukt! Jag är i v. 8 idag och vi fick med en bild hem på bönan också som mätte 11 mm. Tjihooo!!!! Jag är världens lyckligaste.

TJOHO vad underbart Å vad glad jag blir för eran skull
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kommatecken skrev 2011-06-07 16:38:57 följande:
    Vädur78... vi ska också bara ta en tre-pack. Sen får det vara nog. Man vill ju ha ett syskon till sonen men blir det inget så får vi glädjas åt vårat mirakel som du säger. Har inte funderat på ÄD alls.
    Nä det är väl för min äggkvalité är dålig som vi haft de tankarna
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-06-07 17:26:34 följande:

Det var väl för att jag precis börjat njuta ordentligt av mitt + och inskrivningen i en gravid-tråd som jag började blöda idag.... Livet är verkligen för jävligt!! Kom lite brunare flytning än den beiga idag vid lunch. När jag duschade fick jag ut ägglossningssekretliknande slem med röda blodstrimmor i. Och efter det har jag blött när jag torkat mig. Nu har jag kunnat samla mig lite och hulkar inte av tårar längre......  Ringde KK och gynnmott. och de sa att det är jääääääättevanligt med blödningar och att jag inte behövde oroa mig aaaaalls. De ville jag skulle boka tid för häslosamtal. Då la jag på! Gick upp till min distansläkare och fick prata med barnmorskan där och då bröt jag ihop igen... Hon sa att jag nog skulle räkna med ett MF iom blödningarna och grav.längden.

Så nu sitter jag här med blödningar och molvärk och väntar på mer blod..... Gråter

Ska gå på VUL på måndag ändå som planerat och se hur det ser ut!

Lito: Måste erkänna att du ger mig mer hopp än vad jag hade kunnat ana....... Tänk så kan det bli så??? STORT grattis till er!!!! Måste kännas underbart!! Blödde du verkligen färskt blod??? Märkte du att blodet var lite slemmigt nångång? Eller var det bara klarrött som näsblod ungefär? 1000 frågor till dig nu känns det som.......

Håller tummarna för dig! Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sissan skrev 2011-06-08 16:10:34 följande:
    Tack vädur,,  e du en lyckligt lottad som blivit gravid via C??

Ja vi gjorde 3 försök i Linköping och sen gick vi vidare till CA och lyckades på första försöket där Fick en son, maj 2010. Nu håller vi på med syskonförsök
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-06-08 15:40:21 följande:
    Nu blöder det igen.... Kan det inte bara vara antingen eller??? CB visade idag förresten 2-3 (4-5 v.) och jag är bara i v.4+0. Märkligt... Barnmorskan har inte ringt om svaret heller! Rynkar på näsan Nu är jag jättesur och ledsen!
    Håller tummar och tår för dig! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-06-08 16:32:52 följande:
    Jag har idag pratat med en barnmorska på CA och meddelat att jag inte längre är gravid. När jag berättade vad som hände på RUL blev hon först helt tyst i luren innan hon riktigt tog in vad jag verkligen sagt. Det kände som hon blev tagen och jag berättade lite hur allt gått till.
    På tisdag ska Torbjörn ringa mig då det var han som utförde ÄP och ET när jag blev gravid i januari. Jag har lite medicinska funderingar samt lite tankar angående nästa försök.

Igår var det tre veckor sedan Dutt kom och livet är verkligen märkligt. Det jag ibland har dåligt samvete för är att jag inte saknar graviditeten som tillstånd. Jag tycker det är jätteskönt att slippa gå på toa på nätterna, slippa vara hungrig jämnt, slippa känna sig klumpig som jag trots allt hann känna mig. Pratade med kuratorn om detta igår och hon tyckte inte att jag skulle ha dåligt samvete utan se det som en positiv sak i allt det övrigt mörka. 
    Skönt med ett samtal med Torbjörn. Hoppas han kan ge dig lite svar på dina frågor och funderingar.
    Massa kramar till dig! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-06-09 10:45:51 följande:
    MF är ett faktum... Gråter Började blöda igår kväll och hade jättemycket mensvärk. Idag kom det ut klumpar och massa koagulerat blod.... Ska ändå gå och ta hCG imon och gå på VUL på måndag. Skönt att få det bekräftat rent fysiskt! Ett härligt sommaruppehåll innan vi förhoppningsvis gör ett nytt FET i augusti. Försöker se framåt...

Ta hand om er och om varandra!! Hjärta Själv ska jag o sambon tok-renovera på huset i sommar så vi har nåt att göra och tänka på! Skönt med när man väl sitter där med en bäbis att slippa bo bland sågspån och damm!

Kram till er alla!!
    (Kommer givetvis titta in här allt som oftast - jag är ju faktsikt liiiite beroende av Familjeliv) Flört
    Usch nej vad tråkigt Lider med dig Kram kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19