Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-05-22 17:33:00 följande:
    ET idag eller heter det BT när man får en Blastcyst? En finfin fick vi tillbaka i alla fall och 2 lika fina till frysen. Dessutom 2 som fortfarande höll på att dela sig men inte nått Blastcyststadiet än men som de skulle fortsätta odla och som eventuellt kunde frysas sen. Hade Torbjörn idag också och han var väldigt nöjd med resultatet, det märktes. För oss känns detta fantastiskt, från att ha fått fram totalt 1 dugligt embryo vid 2 omgångar samt vid första försöket 0 befruktade till att nu till och med ha 2 godingar i frysen, det känns som om vi drömmer! Torbjörn sa att vi hade mycket fin embryokvalitet, för oss var detta ljuv musik för våra öron och det känns faktiskt som om vi faktiskt vågar hoppas på att detta kommer funka någon gång även om det kanske inte just blir denna gången. Vi är så glada att vi bytte klinik och metod Nu ska jag vila, är fortfarande lite svullen o öm i magen efter överstimuleringen, känns ganska lagom att börja jobba på onsdag kväll. Testdag 2 juni.....

Grattis vad underbart Härligt med några till frysen oxå Vad ändrade de på i behandlingen??? Jättemånga som fått bättre resultat ju när de bytt från RMC till CA... Nu hoppas vi på ett fint plus snart!!! Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-22 18:14:56 följande:
    Tack Vi har bytt från långa till korta metoden och sen gjorde de 50% med vanlig IVF och 50% med icsi, innan bara icsi när vi fått tillbaka, de vågade inte med vanlig ivf då eftersom vi fått 0 befruktade första gången. Den blastocysten vi fick tillbaka idag var befruktad med vanlig ivf

Spännande! Det var ju likadant för oss inga befruktade på vår första IVF på RMC och sen har de gjort ICSI på allt och när vi kom till CA testade de ju vanlig IVF och vi har ju haft mer befruktade med det!!! De som du fick till frys var de ICSI eller IVF?? Ofta är det ju så att korta metoden ger bättre kvalité. BM som jag hade på ÄP sist sa att det hände väldigt ofta att landstingspatienter som gjort långa kom till CA och gjorde korta och så mycket bättre resultat
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-22 18:27:12 följande:
    Där ser man, va läskigt lika våra historier är! De som de frös nu så var 1 icsi o 1 vanlig IVF. Om de nu ser att korta metoden ger bättre kvalite, undrar varför de envisas i Lkpg med den där jäkla (rent ut sagt) nässprayen i 2-3 veckor....grrr!

Då följer du efter mig och plussar på fjärde behandlingen Eftersom de inte har öppet på helgen kan de väl inte köra korta metoden, de vill väl kunna styra behandlingen mer! Håller tummar och tår hårt nu!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-22 18:43:02 följande:
    Ja, det bestämmer vi Men det finns nog de som gör korta där också. Knasigt men tur att det finns fler kliniker Tack, det värmer! Lycka till ni också när det blir dags igen!

Jo en del brukar väl få göra korta där med. Tack för lycka till...fått mensen idag men har ingen ork att starta nu, det får bli efter sommaren §
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-23 18:40:48 följande:

Tack Vädur! Det gick väl ganska bra idag. Det blev 11 ägg. Har haft 15 de två senaste gångerna, så blev liiite besvikna. Men vet ju att 11 ägg är jättebra. Nu gick alltså ett ägg till nedfrysning, för att sen tinas upp igen efter tre timmar och bli spermie-injicerad tillsammans med de andra. ET på lördag, om allt går som det ska. Ganska ont i magen idag efter plockningen. Har inte haft så mycket problem med det förut. Konstigt, när det var färre ägg...

mmiaa: grattis till fin blastocyst och dessutom till frysen! Toppen!

Grattis till fin äggskörd! Hoppas det snart känns bättre i magen. Vem hade du på ÄP? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-24 09:54:04 följande:
    vädur: det var Margaretha som plockade. Det var hon förra gången också, och då hade jag inte alls ont efteråt. Så det är väl olika från gång till gång. Då blödde jag inte heller alls efteråt, men det gjorde jag igår. Har fortfarande ont i magen när jag rör mig. Skönt att ha ett kontorsjobb, så jag kan sitta stilla mycket.
    ja jag hade Margareta sist och hade mycket mer ont då. Har haft Göran 2 ggr och då har det gått jättebra. Men det är säkert olika från gång till gång.. jag vet inte.
    Kommer de ringa idag om antal befruktade? Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-24 19:43:34 följande:

Vädur: jag måste nog hålla med Loppan om att det inte har betydelse för mig vem som gör plockningen. Förra gången hade jag, som sagt, inte ett dugg ont och det var Margaretha då också. Det beror säkert lite på paceringen på äggblåsorna osv. Såg på skärmen att hon hade lite svårt att komma åt några blåsor, så det kanske är därför jag har ont.

CA har inte ringt idag, så det måste ju finnas mer än fem befruktade idag alltså. Men ingen aning om hur många. Vet inte om jag ska ringa och fråga, eller vi får se på lördag helt enkelt.

Loppan: ja, det blir ET på lördag, om inget oförutsett händer innan dess. Vilken superhärlig bild ni fick av er dotter! Helt fantastiskt! Har ni börjat fundera på namn, nu när ni vet att det är en tjej? Hur långt gången är du nu? När är bf?

Grattis till minst 5 befruktade
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-25 09:33:27 följande:
    Har inte orkat hålla mig helt uppdaterad vad som hänt i tråden den sista tiden, men kramar till er alla.

Idag finns Dutts dödsannons införd i vår lokaltidining. Det blev så konkret på något sätt när man såg den där. Den finns även här: www.familjesidan.se/PDF/542279.pdf

På tisdag kommer vi ha begravning för vår skatt. Det kommer nog bli en otroligt tung dag. 
    Vilken fin annons! Hoppas ni får en fin begravning på tisdag! KramHjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-05-25 10:12:51 följande:
    Hejhej!

Första gången jag är inne på den här tråden :) Vi har en liten son som föddes i mars -09, som kom till på andra försöket på Sahlgrenska.

majsanna: En stor, stor kram till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag ska vi till Carlanderska för att få tillbaks en liten blastocyst. Hoppas vi iaf. I fredags plockade de ut 6 ägg, vilket är färre än vi fått vid de två IVF vi gjort på Sahlgrenska. Då fick vi 11 resp 17 (tror jag det var). Jag har bara en äggstock kvar, så det är väl iofs lite mer lagom med 6 stycken.. Så vi fick en tid på måndagen för återföring för läkaren sa att det brukar bli ca 60% befruktade och då brukar ju inte 6 stycken ge tillräckligt många för att räcka till långtidsodling. Men så ringde de i lördags och sa att de såg väldigt bra ut. 5 befruktade och återinföring på onsdagen (idag) istället. Så spännande!!!!!

Vet ni hur det är det här med långtidsodling.. Vi har ju hört att det ska finnas minst 5 brfruktade ägg då, men visst måste de väl också vara av hyfsad kvalité, eller? För annars finns det väl ändå ingen poäng med att fortsätta odla ifall man ganska direkt ser att några av de befruktade ändå är av dålig kvalité? Vi har tidigare bara få 1 av 11 resp 2 av 17 insättningsdugliga, så det kändes ju som om 6 skulle kunna vara för få för att ens få ett enda dugligt, så att få reda på att de bedömde dem tillräckligt bra för at långtidsodla kändes toppenfint!!

Nu gäller det bara att hålla tummarna stenhårt :)

Kramar till er alla!
    Välkommen hit och grattis till lyckat ÄP och bra befruktning
    Om jag fattat det rätt så ser man inte så mycket av kvalitén första dagen utan mer om det är normalt befruktat. men sen kollar de ju dag 2 med och hade det inte sett bra ut då hade de ju säkert hört av sig. Sen tror jag de lägger locket på och inte kollar mer förrän ET dagen. Men med 5 st har ni ju stora chanser att få tillbaka en finfin blastocyst
    Oftast ger det ju bättre kvalité om man får ut färre ägg Många får ju även bättre resultat på CA jämfört med andra kliniker. Håller tummarna och lycka till  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19