Inlägg från: Shaun the sheep |Visa alla inlägg
  • Shaun the sheep

För oss som bakar

Hej allihop!

På fredag fyller min lilla tjej 2 år! Solig Då de flesta i min släkt är bortbjudna på bröllop så kommer vi bara bli 5 vuxna och 4 barn. Jag tänkte skippa den traditionella tårtan, och istället göra födelsedagscupcakes!

Vad tror ni om vaniljcupcakes fyllda med hallonmousse, toppade med dumlefluff? Jag tycker det låter supergott, men vill gärna ha fler åsikter Skulle bli jätteglad om någon tog sig tid att svara :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep
    Mammassaga skrev 2011-05-03 14:00:31 följande:
    Någon här inne som vet någon affär där man kan köpa pastafärger och färga bakverk med?
    Ska ha barnkalas 21/5 och skulle vilja göra en regnbågstårta men har inte möjlighet att köpa färgerna innan 20:e hmm.. Bor i Eskilstuna, men kan ju ta mig till närliggande, även till sthlm om det krisar... hmm
    Köp från internet? Bor också i Eskilstuna, tror inte det finns några sådana affärer här :/
  • Shaun the sheep
    Mammassaga skrev 2011-05-04 06:15:31 följande:
    Hinner inte få hem ddet eftersom jag inte kan köpa innan 20e :/
    Blir nog en tripp till järfälla. haha
    Men köp mot faktura då? Eller är det något annat som är i vägen?
  • Shaun the sheep
    sandrachristofer skrev 2011-05-16 17:41:01 följande:
    Hejsan alla.. Jag har fått i uppdrag att baka cupcakes till ett bröllop, och har idag testbakat dom men tycker att dom blir lite tråkiga.. Det är en mörk choklad cupcake med isblå marängfrosting och rosor mm i model paste. Så nu till min fråga: är det någon som har ett tips eller en ide om vad jag kan göra för fyllning i? Önskemål ifrån bruden är choklad men min hjärna står still.. Någon som är idérik?
    Mitt tips är att göra chokladcupcakes (med olja istället för smör i receptet) och fylla med hallonmousse och toppa med chokladganache
  • Shaun the sheep

Funderar på att göra lite snabba frukostfrallor imorgon bitti. 35 minuter från början tills att frallorna står på bordet - Det gillar jag skarpt

• Shaun the sheep
    sandrachristofer skrev 2011-05-17 19:04:54 följande:
    Tack för tipsen med cupcake... Kör nog på att fylla dom med ganache..  Men nu till nästa undran, bör jag fylla dom innan jag bakar av dom eller efteråt? Vad tycker ni? Usch jag har ju ingen tid att testa på...
    Jag brukar baka cupcakesen några dagar innan, och frysa in så fort som möjligt så de håller sig saftiga.
    Sen gröper jag ur en liten bit, fyller med fyllning och sen spritsar jag. Jag vet inte hur ganache beter sig som fryst? Men jag tror inte det ska vara några problem att förbereda såpass långt som att du fyller dem och fryser, och sen spritsar eller brer på frosting det sista du gör innan de hämtas
  • Shaun the sheep
    lizzypizzy skrev 2011-05-23 19:47:23 följande:

Hej alla bakglada!

Behöver tips på nåt gott förutom kladdkaka som man kan baka mjölkfritt och gärna med recept.

www.allergimat.com (tror jag det är) finns massor med recept!
  • Shaun the sheep
    Renesme skrev 2011-06-11 17:32:27 följande:
    Hej allihopa!

Ska till föräldrarna i morgon och grilla och har lovat att ta med rabarberpaj.
    Någon som har recept på någon super super god sådan? :)
    Googla på knäckig rabarberpaj, den slår det mesta! =)
  • Shaun the sheep
    ASL skrev 2011-06-20 19:03:14 följande:
    M1986 skrev 2011-06-20 15:30:41 följande:
    håller med! köket var verkligen skitsnyggt =)
    Tack tack tack! Är väldigt nöjd med det.

Jag har ritat det själv
    Jobbar med att rita kök

Håller också med om att det var snyggt! Vilket underbart jobb du måste ha

Idag blev det en jordgubbscheesecake som står i kylen nu. Väntar med spänning på att prova den :)

• Shaun the sheep
    ASL skrev 2011-06-20 19:42:02 följande:
    Tack tack
    Ja det är himla kul faktiskt!

Jordgubbscheesecake skulle jag kunna tänka mig nu!
    Har sån lust att baka hela tiden. Det går åt helskotta med att bli av med mina graviditetskilo...

Den blev helt underbar! Ljusrosa och fin, och smaken är det heller inget fel på

Svar på tråden För oss som bakar