Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

För oss som bakar

Ms M skrev 2011-12-12 23:41:11 följande:
    Har ni tips ¨på ngt gott som man kan ge bort i present?
    Kanske "Cookies in a jar"? En glasburk med ingredienserna till några kakor, varvat lite snyggt. Sen ett fint band runt om med ett fastknutet recept
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka

Jag gjorde en key-lime pie Måste vara det enklaste någonsin!

• Koppkaka
    eliten skrev 2012-03-08 09:23:53 följande:
    Jag hade också tänkt baka chokladbiskvier idag men jag får nog hoppa apelsinen då min sambo påstår att kombinationen apelsin-choklad är djävulens påfund!
    Åååh så gott
  • Koppkaka

Hur gör ni som bakar tårtor och sånt så ofta för att inte rulla fram? Bor på löpbandet?

• Koppkaka

Chokladen kan bli grynig om den värmts upp för fort, dvs smält för snabbt i ett vattenbad t ex.

• Koppkaka

Bah.

Fick höra igår från sambon, att hans systers ex (för övrigt jävligt skum typ som jag redan vid första träffen ansåg som inställsam och falsk) tyckt att mina doptårtor jag gjorde till sonen var äckliga. Sugarpastepyntet jag hade på var tydligen stenhårt, och till mig stod han och prisade dom och sa att dom var sååå goda!

Vad ledsen man blir Kanske inte rätt att skriva det här men det handlar ju ändå om bakning..

• Koppkaka
    Boost skrev 2012-04-04 10:37:11 följande:
    Trist med falska typer, huvudsaken att du var nöjd med dem! Dessutom slipper du  bjuda honom på nåt i fortsättningen då :)
    Dock är ju detta med sugarpaste en smaksak. Jag klarar inte av den söta smaken medan de flesta i min omgivning gillar det (säger de iaf när de äter mina tårtor ;). 
    Jo, tack och lov för det.

Men, hur sjutton gör man för att inte sugarpasten ska bli så hård? För det kan jag hålla med om att den var, och det är ju inte så kul att knapra på tårtorna..
Svar på tråden För oss som bakar