Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

För oss som bakar

Sugarpaste är mycket enklare att modellera med, bara ett litet tips

• Koppkaka
    wihoo skrev 2012-09-23 19:50:05 följande:
    Och det finns såklart i vanliga matbutiker vid bakgrejorna? :) har liksom inte använt det förut så vet inte. haha! Hade tänkt mig täcka hela tårtan som en prinsesstårta isåfall, och göra en modell som en dinosaurie. Det funkar lika bra då med med sugarpaste?
    Ja det finns! Men den som finns i vanliga matbutiker tycker jag inte är sådär superbra (eller god för den delen..) Men ska du bara skulptera med den så funkar den fint! 
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    wihoo skrev 2012-09-23 19:50:05 följande:
    Och det finns såklart i vanliga matbutiker vid bakgrejorna? :) har liksom inte använt det förut så vet inte. haha! Hade tänkt mig täcka hela tårtan som en prinsesstårta isåfall, och göra en modell som en dinosaurie. Det funkar lika bra då med med sugarpaste?
    Alltså, du kan ju täcka tårtan med marsipan och göra skulpturen i SP.
  • Koppkaka
    Mamasnest skrev 2012-09-26 21:50:18 följande:
    Ja visst var det en bra idé?! Min dotter kom med förslaget att halva gruppen bakar pepparkakor och den andra gruppen lussebullar, sedan byter de. På slutet dekorerar de sina pepparkakor och får med sig både kakor och bullar hem efter kalaset. 
    Tänk vad mysigt med julmusik i bakgrunden och glögg som puttrar på spisen! *längtar* 
    Åååhh.. Får jag också komma? Du bodde väl i smedjebacken så det är inte långt! ;D Haha.
  • Koppkaka
    Koppkaka skrev 2012-09-26 22:11:38 följande:
    Åååhh.. Får jag också komma? Du bodde väl i smedjebacken så det är inte långt! ;D Haha.
    Eller vänta nu... förväxlar jag dig med en annan nu.. Som också heter nåt med "mamas..", haha. Gud så förvirrat. Men jag vill ändå komma dit ;D
  • Koppkaka

Har just sett avsnitt 2 av hela sverige bakar på TV4 play. Och alltså, den här juryn... Snacka om att vara sjukligt petiga och knepiga.

För det första, sen när kan en cu

• Koppkaka

Suck. Skitapp...

Sen när kan en Cupcake inte ha glasyr istället för frosting? Nä, då var det minsann ingen riktig "Cupcakes" som dom envisades med att säga (för sjutton, det heter CUPCAKE I singularis, inte Cupcakes!!).
    Inte heller var det en Cupcake om man gjorde dom i små formar, då var det en petit four. Jaha. Aldrig hört talas om minicupcakes? Bah.

• Koppkaka

Ja jag blir också lite förvånad. Men det lär väl bli bättre ju längre in i serien vi kommer. I början av Sveriges mästerkock var dom ju inte några stjärnkockar heller

Svar på tråden För oss som bakar