Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee
    Ankmor skrev 2012-10-05 12:19:53 följande:

Jag kan tänka mig att fixa en bild till Trådstarten av " BILDTRÅD-För oss som bakar"...

Jag har nämligen suttit och bläddrat igenom heeeela tråden och sparat en hel del bilder enbart från denna tråden som jag tänkte använda mig av till en bildtråd.

Är det ok med er andra som lagt upp bilder i tråden att jag använder mig av dem?
    (skall endast användas till en TS-bild, inget annat)

Är det fler som vill ha en bildtråd?      
    Låter bra det! Helt ok att använda iaf mina bilder.

Tack för att du fixar! 
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Mamasnest skrev 2012-10-07 19:03:30 följande:
    Fick nyss reda på att jag ska ha med mig fika till en föreningsträff imorgon. Är osäker på vad jag ska baka så tips mottages tacksamt. Funderar på att göra en god morotskaka, men skulle då vilja ha kanderade morötter på och  minns inte hur man gör det. Första gången jag gjorde det blev det toppenbra men andra gången blev det stora klumpar som var stenhårda.
    Kanderade morötter har jag aldrig gjort men på min morotskaka brukar jag pudra på bara kanel, ibland strö över flagad mandel och någon gång även kanderade mandlar.
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Mallas skrev 2012-11-04 21:01:50 följande:
    Är det någon som sitter på ett eller flera macaronsrecept med julsmak? Vet att jag är lite tidigt ute men tänkte börja planera gör julbaket redan nu. Tiden fram till jul tenderar att gå ruskigt fort så det är lika bra att ligga i framkant.
    Jag har ett med pepparkakssmak. Dock har jag inte testat det själv. Hojta till om du vill att jag ska skriva ner receptet här.
  • Ann Lee
    Rimfolina skrev 2013-01-02 18:39:04 följande:
    Finns det något mjölkfritt alternativ till vispgrädde? Dottern vill ha gräddtårta på sitt kalas men har kompisar som inte tål ägg och mjölk. Andra goda tårtförslag som funkar?
    Alpro har också en vispbar, jag tycker den är godare än GoGreen.
    Det finns även en färdig på flaska, som är sprutgrädde.

Göra glasstårta istället? Med Oatly-glass?  
  • Ann Lee
    Rimfolina skrev 2013-01-03 19:23:27 följande:
    Hmmm, det går tydligen att göra maräng på äggersättning... Kanske någon sorts glass-marängtårta!? Jag får fundera vidare lite! Tack för tipsen! Gjorde en glasstårta när yngsta fyllde i somras men det känns inte riktigt lika roligt på vintern... :-/ Nå, det ordnar sig!
    Tomtebloss i tårtan! Det hade vi på efterrätten på nyårsafton... hur roligt som helst tyckte barnen och jublade! 
  • Ann Lee
    MrC skrev 2013-01-03 21:04:05 följande:
    Finns det någon som bakar med Stevia eller annat? Jag vill dra ner på kalorierna och sockret.
    Stevia är väldigt dyrt, men smakar bakverken samma?
    Den här tjejen har testat Stevia och andra varianter och skrivit omdömen, leta i hennes arkiv: http://www.femme.se/56kilo/

• Ann Lee
    Kakaa skrev 2013-05-03 14:13:59 följande:

Försökte göra "kondisknutar" haha det blev fint på några, andra såg ut som kattklumpar! :D
    Vill du ha tips på hur man gör snygga kondisbullar, kan du kika in på min blogg. Jag har steg för steg instruktion med bilder: http://www.frostrosor.nu/2009/10/kanelbullens-dag.html
Svar på tråden För oss som bakar