Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

För oss som bakar

tickelina: Superfin! Den kan du känna dig stolt över!

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Maybe skrev 2012-01-24 08:42:41 följande:

Jag har fått en "beställning" på 2 st sachertårtor och en bärtårta till sammanlagt ca 35 personer.

Jag har aldrig gjort sachertårta och inte bärtårta heller. Jag är nybörjare på det här med bakning så jag undrar om man kunde få lite hjälp här inne?
    Jag har inte mycket tid på mig att göra dessa. Kommer göra allihopa i helgen.
    Förvaras de i kyl tills på måndag?

Vad innehåller en klassisk bärtårta?
    Någon som har ett någorlunda enkelt recept på sachertårta?

Jag är riktigt dålig på det här med att dela tårtbottnar, så jag delar upp de så det blir lika mycket i två glas, sen gräddar jag en åt gången. Det tar tid men blir oändligt mycket lättare för mig.

Räcker det med 2 normalstora sachertårtor och en normalstår bärtårta till 35 personer?

Recept på en sachertårta som jag gjort:
    http://frostrosor.blogspot.com/2011/03/sachertarta.html
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Mamasnest skrev 2012-01-25 20:56:24 följande:
    Jaha, bara några dagar kvar tills jag ska dekorera 500 cupcakes då! Ingen som har ett toppenrecept på frosting som kan funka? Vågar inte göra smörkräm eftersom jag måste ha frostingen i kylbag och smörkräm kan ju bli alleles för hård att spritsa när den blir kall. Kanske är säkrast att köra på cream cheese frosting?!
    Nu har hag förberett dekorationer till ett helt kompani så det borde räcka!  
    Jag är verkligen ingen cupcakesexpert men brukar köra denna frosting till mina morotsmuffins:
    http://frostrosor.blogspot.com/2011/02/mjuka-morotsmuffins.html
    Kanske passar till dina cupcakes?
  • Ann Lee

Mamasnest: ser jättemumsigt ut!
    får man fråga vad det var för tillställning?