Jemema: Jo, visst är det lättare för killarna - men det blev lite desperat att "prestera" just då under de förhållandena. Och tänk om det inte hade gått, då hade alla VUL och injektioner varit förgäves. Även om vi bor ca 1 timma från sjukhuset kändes det skönt att lämna provet på plats eftersom när vi gjorde spermieanalysen blev det ett mycket sämre resultat när provet hade stått längre jämfört när vi gjorde det på plats.
Skönt att du känner dig OK och härligt att du kan slappna av ibland! (Har du några konkreta tips?)
Bettan: Bra att allt ser bra ut!! Håller tummar och tår för dig!
Jag tog hCG-injektion - är det pregnyl?? En liten flaska med vitt pulver som skulle lösas upp i 1 ml steriliserat vatten. Oj, oj innan vi fick av skyddet på kanylen och skulle blanda till medicinen - lättare sagt än gjort.
Undrar bara varför man tar sprutan; ägget borde ju släppa ändå? Jag är lite misstänksam mot sjukvårdspersonalen också, för jag har läst att ägget släpper när follikeln är 18-22 mm och det var den redan på fredagen, men då sa sköterskan att vi skulle komma in på måndagen för insemination... Usch, jag överanalyserar väl hela alltet, skulle vara så skönt om man bara kunde slappna av.
En fråga till - jag går på aspirin (81 mg), alltså blodförtunnande, är väl som barnalbyl eller Trombyl hemma: någon som vet om det påverkar eventuell implantering av ett befruktat ägg? Tycker mig ha läst både det ena och det andra.
Ninni: Det var läkarna som sa att eftersom pergo + insemination ger bättre chans tyckte de det var bättre om vi gjorde det än försökte själva.
Ja, jag har faktiskt inte kontaktat den där "kompisen" på ett bra tag (och ja, naturligtvis är hon gravid nu).
Hoppas du får en skön helg "offline"!