30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Mayan: Vi har försökt ett bra tag nu, men har fått två missfall inom loppet av ett år, nu senast i februari
NN: Det låter som mina kostråd! Inga mjölkprodukter öht, ingen kall mat, inget alltför fett/friterat/stekt, inga bananer, jordgubbar, päron, ingen kall eller sur dryck, inget kaffe, inget "överätande"... Jag var bortbjuden i helgen och insåg snabbt att jag i princip inte skulle kunna äta något från buffébordet. Försöker så gott det går, men det är svårt (är ost-och youghurtälskare). Undrar om denna inställning till mjölkprodukter bottnar i att många asiater är laktosintoleranta...
Jag insåg att jag åt mycket rå och kall mat; sallader, frukt, bröd, mjölkprodukter, juice och trodde detta var nyttigt, men enligt akupuntören kan kroppen inte tillgodogöra sig näringsämnena i maten.
Monchichi: jag brukade ha väldigt regelbunden mens. Sedan förra missfallet i juni pendlade det dock mellan 25 och 45 dagar (!). Det är väl bara att vänta - och slappna av som sjuksköterskan sa (lättare sagt än gjort). Gör saker du tycker om och ta hand om dig; det är bästa medicinen. Men ja, jag vet att det är svårt.