Ägglossningssekret har jag inte så stor koll på. Tycker det bästa har varit att kombinera ägglossningstest med koll på sekretet (även om jag tycker att ägglossningen ibland pågår två-tre dagar). Temp-kurva är ju säkert ännu bättre. Sedan är vi väl alla lite unika, vissa kanske inte får så mycket sekret alls, och då blir det ju svårt att veta. Själv får jag inga särskilda symptom.
Tack för att ni hållit tummarna för mig! Tänk att vi är så många i tråden nu. Försöker hålla mig uppdaterad Härligt att höra att allt är bra Icka, PP och Liss. Och det verkar vara full fart på verkstaden för er andra!
Ninni: Ja, att blodcirkulationen blir bättre är säkert bara bra för reproduktionen också, förutom att du slipper att gå och frysa .
Härligt att ni fick respons från privatläkaren! Visst känns det skönt att "ta tag" i saker och ting och framförallt att få prata med någon professionell. Era provtagningar kan säkert ge väldigt värdefull information. Jag är mycket lugnare nu efter gårdagens besök hos läkaren. Han tyckte inte vi skulle oroa oss alltför mycket över dåligt värde på spermiemorfologin (0%!) eftersom jag lyckats bli gravid två gånger naturligt. Jag har ett myom i livmoderväggen som kanske påverkar tillväxten av ett embryo och vill jag ska de göra en undersökning för att se formen av livmodern. Frågan är vad man ska göra om formen är fel, ett kirurgiskt ingrepp kan nämligen skapa ärrvävnad och göra det svårare att bli gravid. Så jag vet inte riktigt om jag ska göra det. Dessutom har jag ju sedan första missfallet fått väldigt oregelbunden mens, så läkaren sa att han kunde skriva ut Clomid (Pergotime). Nu måste jag läsa på lite om det. Så summan av kardemumman är väl att jag gått och oroat mig för "fel" saker... Tack iallafall för din omtanke - det värmde!
Jag har tagit ett egenhändigt beslut att inte konsumera den där örtbrygden. Det gick bara inte - kändes som hela munnen brändes upp.
Kanske någon härinne som har erfarenhet av Pergotime? Icka, har för mig att du skrev om Pergotime tidigare, kan inte hitta det bara...
Suck, annars inväntas mensen. 40 dagar sedan missfallet; känner mig jättestressad att den inte kommer eftersom allt blir skjutet på framtiden. (Läkaren sa att jag skulle vänta två cykler innan vi skulle försöka igen.)