Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

TT: vad skönt att allt var bra med hjärtljuden! Klok man du har, som skickade iväg dig. Ingen vits att oroa sig så mycket i onödan. Förstår att det är jobbigt med värmen, jag har varit gravid under sommaren de två sista åren och bara legat inne och mått dåligt. Synd bara att vi inte kunde byta, den här sommaren hade jag gärna tagit värmen Glad Håller tummarna  för dig på tisdag!

MCT: skönt att det känns som att det står rätt till i magen! Håller tummarna för dig också på tisdag!

Ego: Vi kommer att vara borta mycket de närmsta veckorna, så om jag inte svarar på saker så beror det på det. Ha det så bra allihopa! Skickar en extra kram till de som har det lite jobbigt just nu.

• NinniNinna

Mojutten: ja, vi har skickat in alla papper från utredningen osv. nu. De enorma köerna är ett faktum, som man helt enkelt gör bäst i att inte titta på för det är bara så nedslående. Men vi får fokusera på det vi faktiskt kan göra för att förbättra vår situation, istället för att titta på det som talar emot oss.

Om Pergotime, så måste jag berätta att jag har fått det vid inseminationerna (för att förstärka äl, om jag har fattat det rätt). Första gången gck det bra, men andra gången orsakade det en tunnare slemhinna, vilket jag tror faktiskt försvårade en graviditet. Det är alltså bra att hålla koll på det där med slemhinnan om du får testa Pergo.

Vinkar till alla!

• NinniNinna

TT: nej, inget från AC än, men det beror sannolikt på att stora delar av deras verksamhet ligger nere under juli. Om vi inte fått något samtal i mitten av augusti, så ska vi ringa dem. Hur går det för er? Har ni någon kontakt med AC eller ligger det lite på is nu?

• NinniNinna

Mojutten: vad skönt att ni fått en tid! *drar en suck av lättnad* Har ingen aning om varför ni får seprata tider. Kanske kan du ringa och fråga? Håller tummarna för att ni går direkt till IVF (om inget hänt innan dess såklart), tycker du har väntat nog länge nu!

TT och MCT: stort grattis!

Snigelkatt: vilken läskig dröm. Hoppas du lyckades skaka av dig känslan under dagen.

Pimpinella: vad tråkigt att höra att du mår så dåligt. Det har pratats mycket i tåden om att söka hjälp när allt känns som mest tungt. Kommer inte ihåg hur det är med dig, har du samtalskontakt? Det kan vara en bra idé att få det när allt känns som värst. Ta hand om dig!

Irma: ingen aning. I min stad tror jag inte att man får hjälp alls med tvåan. Hoppas det går bra för din kompis!

Om gravidprat i tråden: håller helt med Mojutten om att vi helst inte har bilder här. Jag hoppas ingen misstycker, men bilder är ju något som precis alla i omvärlden älskar att se och kan glädjas med er kring. I övrigt så tycker jag att gravidpratet har varit på helt rätt nivå. För min del så hoppas jag verkligen att ni gravida stannar kvar i tråden ett tag till! Jag kommer snart vara ensam här annars....

• NinniNinna

Hej alla! Jag tycker det är jättetråkigt att ni, TT, Snigelkatt och MCT, lämnar tråden. Än en gång vill jag säga att jag tycker att ert gravidprat har varit på helt rätt nivå. Jag förstår att ni fortfarande är oroliga och behöver ventilera det med andra som har drabbats av samma saker som er. Om ni fortfarande bestämmer er för att lämna tråden, så kan jag inte annat än att önska er ett stort lycka till! Stor kram!

• NinniNinna

Mojutten: vad tråkigt att höra att du mår så dåligt! Klokt beslut att gå till läkaren istället för jobbet i morgon. Jag hoppas att du kan  fundera lite kring att söka samtalskontakt igen. Om det inte funkar, så kan du alltid sluta eller byta till en annan kontakt. För mig har det iaf varit en väldigt stor hjälp att ha någon att prata med. Ta hand om dig! Stor kram

• NinniNinna

Mojutten: hur har det gått i dag? Tänker på dig. Kram

• NinniNinna

Tittar in igen för att höra hur det är med dig, Mojutten? Kram

• NinniNinna

Mojutten: vad skönt att du blev sjukskriven och att du ska få terapi! Hur har du det hemma nu? Hoppas att du verkligen tar hand om dig ordentligt! När jag var sjukskriven efter ma nr 4, så gick jag långa promenader varje dag och det tyckte jag var skönt. För mig är det en form av avkoppling och ett sätt att rensa tankarna lite. Hoppas du också hittar något som kan göra det lite lättare.
    Med mig är det rätt bra. Mensen kom i söndags och det är ju aldrig kul, trots att jag är väldigt tacksam för att ha regelbunden mens. Om jag inte blir gravid den här månaden heller, så ska vi nog betala för en insemination igen. Det är naturligtvis ingen garanti för att jag blir gravid, men vi får iaf en paus i försöken. I övrigt har jag fullt fokus på annat just nu, så för en gångs skull så går inte all energi till barnlösheten.
    Ta hand om dig! Kram

• NinniNinna

Mojutten: skönt att höra att du tar hand om dig!
    Jag vet att det kan vara lång kö till terapi, vet du hur det ser ut för dig? Hoppas du får snabb kontakt!
    ...och sen var det väl läkarbesök snart för er också, eller hur? Kram

Pimpinella och SaftochBulle: hur är det med er?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3