Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

MCT: hur är det i dag? Blöder du fortfarande? Ska du kontakta läkaren ang. det? Skit att det inte kan få vara över för er nu!

Mojutten: Vad skönt att ni fått läkartid!!! ... och bra att mannen fick förhandsbesked om att hans prov såg bra ut. Det är verkligen skönt med lite glada nyheter i tråden igen Glad
    Vi försöker ett tag till, men tar en månad i taget. Just nu känns det bra igen, ibland går det upp och ner så fort att jag knappt hänger med själv.... Utredningen flyter på och vår socialsekreterare lät oss veta att allt tyder på att vi kommer bli godkända. Det finns egentligen inget som talar för att vi inte skulle få medgivande, men det är ändå väldigt skönt att höra. Kram

Hur är det med alla andra? Vinkar till alla!

• NinniNinna

Pimpnella: grattis till dubbel äl! Det har jag nog aldrig haft, inte ens under stimulerad cykel. Det måste ju öka chanserna rejält, lycka till!
    Vet inte om jag har rört ihop allt helt nu, men hur blev det mer er insemination den här månaden? Blev den av?

Icka: tack!

Mojutten: hur går det?

• NinniNinna

Jag har en låg dag i dag och kan inte riktigt slita mig från tråden (trots att jag verkligen borde göra andra saker) så nu tittar jag in igen Flört

Mojutten: jag vet inte om det är ok att ha mens, jag tror nämligen att det beror på vad de ska undersöka. Vid något av alla dessa läkarbesök jag varit på så misstänkte jag också att jag skulle ha mens, men det var en standardundersökning och då sa de att det skulle vara ok att göra den även om jag hade mens. Ring och fråga, så du vet vad som gäller för dig. Om det inte är det, så kanske ni kan få komma in på samtal och diskutera proverna som tagits hitills och sedan kanske de kan göra gynundersökningen senare? Vill verkligen inte att ni ska missa tiden ni har fått!
    Skönt att du har hittat en kompromiss ang. träningen. Orsaken att jag försöker leva så normalt som möjligt mellan äl och mens är inte att jag inte bryr mig, utan att jag så sakta börjar inse att inget av det som händer beror på oss. Det är ju inte så att någon av oss har påverkat detta, lika lite som att någon som fått en mängd barn har gjort något rätt i livet för att förtjäna det. Jag önskar ibland att jag skulle tro på någon Gud så att jag kunde tro att det fanns någon mening med allt detta, men nu får jag bara tro att det är en av livets orättvisor och att jag förhoppningsvis kommer ut starkare på andra sidan.
    ... och jag kan fortsätta vara ditt ställföreträdande hopp så långe det behövs!

• NinniNinna

Mojutten: det lät väldigt gott och som en mycket trevlig tradition. Jag härmar nog också dig, så nu har du officiellt startat en trend i tråden Skrattande Konstigt det där med flytningarna, men det kan ju vara ett gott tecken.... Fortsätter hålla tummarna!

Pimpinella: ok, då hänger jag med Skrattande Kom ju ihåg det där med inseminationen i sista stund, men när du sen inte skrev något om hur det gått + inte visste hur äl hade sett ut (det brukar man ju se på vul innan inseminationen) så blev jag osäker. Antar att BIM är nära nu? Håller tummarna för att det tog sig!

MCT: ja, det låter ju onekligen som en turbulent vecka, hoppas det här blir en lugnare vecka! Kul med New York! Det är så himla bra att ha något att se fram emot som par.

TT: kul att se dig, hur är det?

Snigelkatt: hur är det med dig? Du finns ofta i mina tankar och jag hoppas verkligen att du inte oroar dig allt för mycket. Har ni någon undersökning inbokad?

• NinniNinna

Mojutten: jepp, tredsetter, det är du Flört Hoppas såklart inte det är aktuellt, men ringde du läkaren ang. ev. mens på undersökningen? Vad sa de? Hoppas såklart frågan visade sig vara helt överflödig... Skrattande Kram

Snigelkatt: vad skönt att läsa att du mår bra och njuter av livet! Ta hand om dig och håll oss uppdaterade!

Pimpinella: ok, då förstår jag. Jag hade uppfattat det som att vul var standard vid insemination och det var det som rörde till det för mig. För mig har det ingen betydelse hur olika människor ser på att testa eller inte testa och när de räknar sig som gravida osv. Det får väl var och en avgöra, utifrån vad som passar bäst för den personen.

• NinniNinna

Mojutten: skit att läkartiden uteblivit, men utebliven mens är ju desto bättre Flört Känner som dig ang. testerna. Jag var ingen som testade tidigt, men har alltid testat om jag ska ut och festa när BIM + nu för att kunna ringa Dr LM. Tycker inte det stressar mig mer att testa, är stressad hur jag än vänder och vrider på det.... Om du vill, så får du gärna berätta vad testet visat. Om du vill hålla det för dig själv, så är det såklart ok också! Håller tummarna så de blånar Skrattande

• NinniNinna

TT: Fantastiska nyheter, stort grattis! Här är det bra, men det går upp och ner fort... Utredningen flyter på bra och det känns väldigt positivt! Vi tänker precis som er ang. syskon, om vi får bio-barn så kommer syskonen vara adopterade. Vi går inte igenom de här åren en gång till. SA låter som ett bra alternativ! Vi har inte bestämt oss om länder ännu, vi måste ju bli godkända först Flört Kram

Bettan: kul att se dig, men tråkigt med operation av den lille. Som TT säger, så är jag också nyfiken på analysen av moderkakan så håll oss uppdaterade.

Mojutten: skit också! Det är så tufft att försöka så länge, jag vet. Hoppas du får en skön dag hemma trots allt!  Kram

• NinniNinna

Laris: beklagar verkligen ditt missfall, här finns många som vet hur det känns. Håller dock med TT om att det här är en lite speciell tråd. Många av oss har försökt länge och fått många mf/ma (jag har själv fått 4 ma och försökt i fyra år). Som beskrivningen av tråden säger, så vänder vi oss främst till 30+ som fått 2 eller fler mf/ma. Det finns många trådar som vänder sig till kämpare som försöker få plus igen efter 1 mf/ma och/eller de som har fått kämpa länge för att få det första pluset. Men jag hoppas verkligen inte att du tar detta fel och om du fortfarande vill vara här så är du varmt välkommen! Jag önskar dig lycka till vad du än väljer!

MCT: så sant, det är verkligen höjden av ironi att mens-symptom och graviditets-symptom är så sjukt lika!

Mojutten: ja, vad ska man säga, det är bara skit helt enkelt. Känner igen mig i att det lätt blir så att man tar ut irritationen och sorgen på den som står en närmast, men jag är glad att höra att ni vet vad det handlar om och tar hand om varandra! På mensdagen brukar jag unna mig i princip vad jag vill och det kan vara allt från chips till att boka in en lyxig frisörtid. Det hjälper såklart inte, men det kan lätta lite iaf. Kram

• NinniNinna

McYama: kul att se dig igen och grattis till att du kommit så långt!

Mojutten: ja, nu känns det verkligen som det är dags för er att få hjälp. Jag minns känslan när vi försökt i ett år och lättnaden när vi erbjöds insemination. Det är abslout inte lösningen för alla, men just då kändes det som en otroligt stor lättnad att någon annan tog över lite av ansvaret och försökte lösa problemet. Ni har ju rätt till IVF nu, men jag vet att köerna kan vara långa. Finns det någon "kö" som ni kan ställa er i nu eller ska ni diskutera allt detta vid läkarbesöket?
    Känner så väl igen omgivningens bild av adoption! Det är som att de tror att bara man bestämmer sig för adoption, så finns det ett barn som väntar på en Flört ... och med barn menar de såklart spädbarn då... Galet! Jag brukar göra en grej av att alltid tala om att det tar ca 3 år, kostar massor och att barnet (om vi nu blir så lyckligt lottade någon gång) kommer vara ett par år.
    Drink och middag ute låter toppen! Ta hand om er! Kram

Snigelkatt: slappna av, ja det är ju bästa rådet av allt... Kräks  Konstigt att ni inte kunde få vul förän v 8, vad beror det på? Kan du inte be om att få mer prog. utskriven och sen vänta på vul i v 8 innan du kontaktar Sahlgrenska? Lycka till!

TT: imponerande behandlingslista. Bra att du får så bra hjälp! Vad får du Pregnyl för? ... och vilken v är du i? Insåg att jag missat att fråga det Glad

PP: kul att se dig igen!

• NinniNinna

Snigelkatt: nej jag har tyvärr ingen erfarenhet av SU och visste inte att det var därfrån du fick prog. Nej, i sådana fall kanske du inte kommer runt att kontakta SU. Tycker också det är så jobbigt att alla säger olika saker. På många orter tycks de skriva ut prog. hur lätt som helst, men jag har också fått kämpa för att få det.

TT: tur då att du har makten att styra detta själv Flört Låter som en gedigen medicinlista och jag hoppas av hela mitt hjärta att den gör att det går hela vägen! Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3