Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej i tråden,

Var bara tvungen att få skriva av mig lite. Jag har säkert nämnt tidigare att kollegan som jag delar kontor med är gravid. Jobbigt så klart, men fram tills nu har hon iallafall haft hyfs nog att inte påtvinga mig en massa info om sin graviditet. Hon vet vad jag har varit med om så hon har tagit mycket hänsyn även om hon aldrig direkt prata med mig om det. Så nu helt plötsligt så har hon börjat att komma med en massa kommentarer om graviditeten och om barn. Det är bara vi två i  kontoret och det är inte stort så det går inte direkt att ignorera. Jag vill gärna vara glad för henne och jag har känt att jag till viss del också klarat av det tills nu men jag orkar inte med att sitta och prata om graviditeter och barn. Min strategi just nu är att bara svara kort och hoppas att hon ska fatta hinten. Det har också blivit jobbigare eftersom hennes graviditet nu är offentlig och då kommer det helt plötsligt in andra i kontoret och ska prata med henne om just detta. Jag som helst vill undvika att tänka på graviditeter och barn.
    Jag var bara tvungen att få skriva av mig lite frustration.

Hoppas att det är väl med er.

• mojutten

Du får två tummar och två tår. Jag hoppas verkligen att det räcker. Jag förstår att du har svårt att jubla men förhoppningsvis så kommer det.

Tack för era åsikter. Det är så klart bäst att säga något, känns bara lite svårt ibland och jag vill inte heller ha en massa sympati hur välmenad den än är. Jag vill inte prata om det, iallafall inte med folk på jobbet

• mojutten

Roligt att "se" dig TT och höra att allt går bra. Det är trösterikt ibland att få lite solskenshistorier även om det är svårt att tro att det någonsin kommer att hända en själv.

Tummarna hålls fortfarande Pimpinellan

• mojutten

Nej, nej, nej, inte igen. Jag är så ledsen.

Många kramar

Jag finns här att dryfta högt till lågt om du känner att du vill

• mojutten

Skickar lite kramar till dig i dag med P.

I går var vi på första planeringsträffen inför ivf. Alla prover såg som vanligt fina ut. Läkaren var verkligen riktigt bra och det kommer nog inte att var omöjligt att få trombyl och fragmin iallafall.
    Om mensen kommer som den ska så blir det spraystart på självaste julafton Glad

• mojutten

Jag är ledsen Pimpinellan. Jag hoppas att ni snart får ork att ta er vidare och prova ED. Kanske är det lösningen?

Tack för att du mitt i allt det svarta ändå skickar uppmuntran min väg.

• mojutten

Hej i tråden,

Hur är det med dig Pimpinellan? Jag hoppas att det känns lite lättare och att du mår bättre.

Själv vill jag bara sjunka genom jorden. Fick mens i söndags och idag fick jag någon typ av föraning och tog ett test som var positivt. Inte så att det var världens starkaste streck men likväl är det där.

Jag är så arg att detta var tvungen att hända nu.  Jag skulle få börja spraya på julafton, det skulle bli min lilla julklapp och nu kommer det sannolikt inte att hända. I morgon ska jag in för ett blodprov på RMC. Jag är i allafall glad att jag nu slipper kk, bemötandet i dag var otroligt varmt och de tog mig på allvar till skillnad från alla mina turer med kk.

• mojutten

Hur är det med dig? Jag har verkligen saknat dig!

Tack för all omtanke. Jag är så glad över att det numer är RMC som tar hand om oss. Det verkar inte som om det blir någon stor katastrof. Jag var in igår för att mäta hCG, det var lågt men positivt, så nu väntar ett nytt test på måndag. Tills dess tar jag progesteron och fragmin även om chanserna för att det är en viabel graviditet är små så tar vi inga risker. Visar det sig vara kört på måndag så innebär det uppenbarligen inte mer än att vi kanske får skjuta upp starten på behandlingen men kanske inte ens det men det skulle vi diskutera om det blir aktuellt.
    Jag är så glad över att de tar hand om mig, inget tjat om att få komma in utan det var en självklarhet.

Jag önskar så klart att det visar sig att det är en graviditet men jag är luttrad och känner mig stärkt över att det inte sabbar våra ivf planer och att vi då kommer att få behandling för att förebygga ännu ett mf. Jag känner mig positiv över det för hitills så har vi ju aldrig provat någonting behandling så kanske finns det en lösning där någonstans.

Nu ska jag bara andas och ta mig igenom de närmaste dagarna tills vi får besked om vad som händer härnäst.

Många kramar

• mojutten

Tack för tummarna!

hCG provet i dag visade på att nivåerna dubblar sig, så det det blir till att fortsätta hålla tummarna. Om en vecka blir det vul.

Hur går det för dig saftochbulle, glömde fråga senast

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3