30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Hej i tråden,
Var bara tvungen att få skriva av mig lite. Jag har säkert nämnt tidigare att kollegan som jag delar kontor med är gravid. Jobbigt så klart, men fram tills nu har hon iallafall haft hyfs nog att inte påtvinga mig en massa info om sin graviditet. Hon vet vad jag har varit med om så hon har tagit mycket hänsyn även om hon aldrig direkt prata med mig om det. Så nu helt plötsligt så har hon börjat att komma med en massa kommentarer om graviditeten och om barn. Det är bara vi två i kontoret och det är inte stort så det går inte direkt att ignorera. Jag vill gärna vara glad för henne och jag har känt att jag till viss del också klarat av det tills nu men jag orkar inte med att sitta och prata om graviditeter och barn. Min strategi just nu är att bara svara kort och hoppas att hon ska fatta hinten. Det har också blivit jobbigare eftersom hennes graviditet nu är offentlig och då kommer det helt plötsligt in andra i kontoret och ska prata med henne om just detta. Jag som helst vill undvika att tänka på graviditeter och barn.
Jag var bara tvungen att få skriva av mig lite frustration.
Hoppas att det är väl med er.