Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Grattis MCT, vilken överraskning! :)

Här fick vi tråkiga nyheter, min bror och hans flickvän fick mf igår. Det känns som om jag sprider det runt mig som en sjukdom. Jag vet att det är en löjlig tanke. Jag tröstar med att ett är väldigt vanligt, mycket vanligare än man tror och upprepade mf mkt ovanligt. Hade önskat dem en räkmackegraviditet

• mojutten

Jo, tyvärr så kommer vi väl aldrig mer att bara känna förväntan och glädje över en graviditet. Förhoppningsvis blir det lite lättare.
    jag antar att du kommer att få gå på täta kontroller?

• mojutten

TT, skönt att höra att allt såg fint ut.

Saft och bulle: snyggt jobbat?

Hur är det med er andra?

• mojutten

Tyvärr kan jag inte göra mer än att skicka många kramar till dig Pimpinellan. Jag hoppas att du har nära och kära som kan tala om för dig hur värdefull du är och trösta dig när du har det jobbigt och att det blir lättare snart.
    Många kramar

M

• mojutten

God morgon,

Surfar på telefonen och den vill inte visa vissa inlägg så ni får ursäkta om jag missar att kommentera ngt.

Pimpinellan, helt klart mer bebbar åt folket! Iallafall folket här.

Snigelkatt, obehagligt.
    Är från en liten stad där vi inte ens låste dörren om nätterna, det kan jag sakna. Fast hemska saker kan hända överallt och de största farorna är ändå sånt vi nästan aldrig oroar oss över, så brukar jag tänka.

NN, första semesterdagen idag! Ska försöka att verkligen ta det lugnt och ladda batterierna till max.
    Fyllde år igår, verkligen en bitter ljuv tillställning numera. Det är den dag då jag fick mitt första mf bekräftat så den väcker många känslor utöver paniken att tiden går och jag blir bara äldre och äldre, trots detta lyckades min man göra det till en fin dag.
    En del av familjen firade vi med i lördags med en heldag på stranden, härligt.
    Mina föräldrar dyker upp på besök i veckan, hoppas att Äl hinner före, annars får det lösa sig. Har inga egentliga förhoppningar på att bli gravid men experterna envisas ju med att påpeka att konstigare saker har hänt så det är väl bäst att ligga i.

Hur är det med dig? Tack för länken btw.

• mojutten

Härligt att höra att allt är bra med er, TT och Snigel även om jag förstår att det är otroligt påfrestande med all oro.

NN, Äl klarades av utan problem men jag har inte längre några förhoppningar inför Bim. Kan inte se framför mig att vi helt plötsligt skulle lyckas efter så här lång tid. Vi ska snart ringa upp läkaren och se så att de inte glömt av oss.
    Äl på hotell låter inte helt fel, kan vara bra med lite ombyte. Hoppas att ni ska någonstans trevligt och att ni får det riktigt bra.

Mina föräldrar drog vidare i dag så nu kanske jag får tillfälle att titta in lite oftare igen.

• mojutten

God förmiddag till alla i bästa tråden

TT, du har så rätt, jag kom mig aldrig för att ta tag i samtalsterapin. Det är svårt då jag är lite skrämd enbart av tanken.
    Jag kan dock säga att jag nog mår bättre än vad som framgick av mitt inlägg. Jag har en bra semester och försöker att slappna av så mkt som möjligt. Tanken på att vi ska få hjälp att bli gravida gör att jag inte riktigt känner samma panik. Pergotime har vi dock inte diskuterat, men jag tror att jag har Äl.

Jag håller tummarna så hårt jag kan inför nästa Vul, och för en livliga krabat.

MCT, jobbigt med illamående. Det är lätt att önska sig i min situation men säkert inte riktigt lika roligt att leva i verkliga livet. Jag ska hålla tummarna för dig och de små med.

NN, tråkigt med köerna. Har ni skickat in ansökan?

Kramar till alla

• mojutten

Skönt att höra att det har gått bra för er båda idag. Jag hoppas innerligt att det fortsätter så, men jag vill gärna påminna om att bilder etc får ni gärna spara till andra trådar.

Vi fick hem papper från RMC i dag och vi har tid den 30 augusti, även denna gång har vi fått varsin tid, hos varsin läkare. Brukar de alltid göra så? Jag förstår det vid första mötet men sen? jaja, spela roll, det viktiga är att vi faktiskt kommer igång med allt. Tror faktiskt att det blir ivf direkt, om nu inte kromosomtesten kommer tillbaka med något obehagligt.

Nu tillbaka ut till sommaren.

Ha det bra allesammans

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3