Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Hannajo skrev 2010-03-06 06:46:16 följande:
    Idag är det förresten tre månader tills Oskar fyller 2 år, vad fort tiden går! Jag fattar inte var den tar vägen?
    Jag håller med, det går så snabbt denna tid.

I år firar vi Gabriels 2-årsdag här i Skåne, vi åker ju upp till Dalarna nu i april och kanske i sommar också, vi får se hur vi gör.
  • MiaMarias

Idag är jag hemma på förmiddagen och gör lite hushåll, tvättar och diskat har jag gjort. Sambon & Gabriel är iväg på gympa idag, då sambon ville testa på det.

Då kan ju jag sitta här och ta det lite lugnt nu. =)

• MiaMarias

Ikväll kommer Gabriels farmor hit för att vara barnvakt, vi ska på bio och då får hon sova över, vi kommer inte hem före kl.00, sen är hon barnvakt imorgon förmiddag också.

Dagis stängt, och jag jobbar bara förmiddag. =)

• MiaMarias
    Jenna82 skrev 2010-03-07 20:17:30 följande:
    Skönt för er att komma iväg lite på egen hand, egentid e guld värt! Hoppas filmen ni ska se e bra o att ni får en supermysig kväll!
    Jo, avatar var väldigt bra och i och med den var i 3d så blev det ju ännu mer, kändes som om man kunde ta på allt.

Sen tog vi bussen 00.20 mot Lund och sen blev det taxi hem, då jag ju skulle upp så tidigt idag.

Nu har Gabriel och jag varit ute ca 1 timme och haft det trevligt tillsammans och härinne nu så leker Gabriel med tågrälsen och bygger bana. =)
  • MiaMarias

Ohh vad lugnt och skönt det är här nu, Gabriel har blivit stor nog och acceptera pappa vid läggning nu verkar det som.

Först fick pappa byta blöja och göra välling, sen gick de och la sig, jag har inte hört så mycket. Men det tar nog en liten stund till skulle jag tro.

Men skönt är det, då behöver inte jag lägga honom varje kväll, men visst är det lite mysigt att höra de djupa andetagen.

Nu kom sambon, så nu sover vår söte lillkille.

Han har börjat sjunga på "valpen min" och det låter så härligt när han sjunger tycker jag. =)

• MiaMarias

Jag jobbade länge idag, 08-19 och pratade lite med Gabriel i telefon när jag var i stan och väntade på stadsbussen hem.

När jag låser upp dörren, hör jag hans små fötter komma springande och han ropar "mamma kommer, mamma kommer", så härligt att få höra hans röst.

Då blev man så glad efter sin långa dag på jobbet, idag jobbade jag som assistent, övriga vardagar jobbar jag inom privat hemtjänst.

• MiaMarias

Nu har jag bestämt mig, jag ska köpa sele till min lilla aktiva kille, det kommer vara bra när vi åker tåg och ska gå på perrongerna, särskilt när jag ska hjälpa min syster med vagnen.

Jag pratade med mamma om hon hade kvar selen hon hade på min lillasyster på 90-talet och den köpte hon på 70-talet och har haft på alla oss syskon.

Men det var ju längesen, så den har nog hamnat någon annanstans, men hon tycker det är en bra idé och tänkte på samma sak idag, lite telepati där kanske =)
    Mamma sponsrar, som hon brukar göra när jag kommer på något bra. =)

Man vill ju att de små ska vara säkra, och han springer så snabbt iväg, fick fånga in honom idag, då han inte lyssnade på mig när jag packade varor i affären, sen fick han sitta i vagnen resten.

• MiaMarias

MCH: Repeat på cd-spelaren är en väldigt bra knapp, särskilt när de vill höra låtar om och om igen och man inte vill spola tillbaka hela tiden.

Här är det Sjörövarfabbe,hej här är pippi, och pippi långstrump som går på högvarv, innan var det lille katt också.

• MiaMarias

Imorgon har vi fullt upp, på förmiddagen ska vi till kyrkan, sen ska vi hem och sova och på eftermiddagen ska vi till Gabriels tremänningar och hälsa på.
    Den lilla tjejen blir 5 månader idag =)

Det är roligt när det finns släktingar till Gabriel som är lika gamla =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...