Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Hej alla trådvänner.
    Idag var vi uppe i ottan, för att åka till Malmö och titta på sommarlov, vid båten.
    Vi kom dit kl.7 och av publiken var vi nr 3 och 4. =)
    Sen satt vi där i tre timmar till klockan var 10 och allt var slut.
    Vi satt på andra raden, och det var spännande att se på den långa ormen.

Bebisen känner jag av lite, är i v.17 nu.
    Gabriel tycker det ska bli spännande och han vill lyssna på magen varje dag, dessutom
    så pussar han den också. =)

Ni som inte är mammalediga, har ni också börjat jobba nu?
    Jag kommer försöka jobba till november ut, och sen är det nog dags att gå hem.

om 2 veckor ska vi på ultraljud nr 1. =) sen blir nästa runtomkring v.34.

• MiaMarias

Idag var jag på ultraljud, allt såg bra ut med vår bebis som beräknas komma den 20e januari. Jag vet inte vad det blir, vi vill inte veta. :)

• MiaMarias
    Det var så härligt att se att allt såg bra ut, man blir så glad och nog fick jag tårar av glädje i ögonen,
    när hon berättade allt.

Fick en tårskvätt när vi åkte hemåt också, det är ju bara så underbart att höra att allt är bra.

Vi vet ju inte vad det blir, det kan ju bli antingen tjej eller kille, men magkänslan säger nog
    en kille till, men som sagt kan ju vara en tjej också.

Jag blir glad för vilket som, det skulle vara roligt med en av varje, men blir det en kille, så vet jag ju
    hur de fungerar. =) 
  • MiaMarias

Magen växer som den ska, och Gabriel tycker det ska bli spännande att bli storebror.
    Gabriel pussar på magen varje dag och pratar eller sjunger till bebisen därinne. =)

Vi går på minisim på lördageftermiddagar Gabriel och jag, det är i en varmvattenbassäng och det
    är underbart att gå ner i vattnet.

• MiaMarias

Hej alla trådvänner. =)

Nu är jag i v.31 och "bara" 65 dagar kvar tills Pyret är beräknat.

Gabriel tycker det ska bli spännande och vill känna på magen varje dag, och vissa
    dagar sjunger han också för bebisen.  
    Det som jag tycker är det bästa nu, är att Gabriel är helt blöjfri, alltså även på natten.
    blöjfri dagtid har han ju varit rätt länge.

Det var på hans eget initiativ, en kväll ville han inte ta på sig blöjan, men visst hände det
    olyckor i början, men det räknar man ju med.

Nu har vi ju köpt flanelllakan som är riktigt sköna, och vattentäta, mycket skönare att ligga på än
    den plastade frottén som vi ju är uppväxta med. 

Så det blir skönt att bara ha ett blöjbarn när bebisen kommer. 

• MiaMarias

Hur har ni det alla med 4-åringarna?

Här är vi inne i en "liten" 4,5 årstrots, och med mina gravidhormoner så är ju tålamodet inte så bra.

Idag sprang han iväg en liten runda, utan att säga till oss och det är jobbigt när han bara försvinner
    så från gården utan att säga till. Jag bad mannen att bära in honom, då jag ju har svårt för att komma ifatt honom och det är ju bara roligt tycker han. Och just när jag gick in för att  be mannen om det, så sprang han från gården. =(

Mannen gick ut och letade, men hittade inte, Gabriel kom hem och då ringde jag mannens mobil, så då kunde han komma hem.  

Vi hade kommit hem från kyrkan när detta hände. 

• MiaMarias

God fortsättning allihopa. =)

Nu är det 11 dagar kvar här och verkligen nedräkning.

Gabriel känner på magen och sjunger ibland, detta kommer bli spännande att bli 2-barnsföräldrar. 

• MiaMarias

Hej alla. I lördags kl.21.06 kom Gabriels lillasyster till världen. 3195 gram och 52 cm lång. En snabb förlossning även denna. Värkarna började kl.16.45 och in till förlossningen kl.19.45 och ute var hon ju kl.21.06, så 4 timmar och 20 minuter från första värken. Med Gabriel tog det 7 timmar från första värken. Något namn har vi inte kommit på än.

• MiaMarias

Tack =)

Grattis Madelensev

Gabriel är glad, men tycker det är lite jobbigt ändå, han får ju inte bära henne.
    Vi får se hur det utvecklas de kommande veckorna, när vi kommit in i rutiner igen.

• MiaMarias

Hur har ni det på era dagis? Härjar vinterkräksjukan hos er med?

Gabriel fick den inatt, jag hade honom hemma igår, för ville slippa den, men se, det gick inte, så troligen blev
    han väl smittad på onsdagen. =(

Amanda är ju bara två veckor imorgon, så känns ju sådär att få vinterkräksjukan nu, men det sägs ju
    att amning kan skydda mot det, och Gabriel har inte fått röra Amanda.

Vi tvättar med både tvål och vatten nu, och hoppas att mannen och jag kanske klarar oss, men detta
    är ju smittsamt. Mannen min har fått vabba idag, och tur att han jobbar hemifrån numera.

Vi kommer vara hemma på måndag också, och möjligtvis ett par dagar till, beroende på hur det ser ut
    på dagis.

Jag ringde dit idag, och de hade bara 9 (av ca 30 på två avdelningar) barn där, och två fröknar ligger sjuka, så vi
    får väl se hur övriga fröknar klarar sig.
    Jag ska ringa dit på måndag eftermiddag för att kolla läget lite. Men minst 72 timmar ska man ju vara hemma med vinterkräksjukan, så får mannen och jag det, så blir det 72 timmar från oss, och går det fortfarande på dagis nästa vecka, så kanske han blir hemma resten av nästa vecka också.

• MiaMarias
    Hannajo skrev 2013-02-01 19:12:45 följande:
    72 timmar? Min syster, som är intensivvårdssjuksköterska på en barnavdelning, säger att det är 24 h efter vanlig magsjuka och 48 efter vinterkräksjukan. 48 säger vi på mitt jobb (inte lätt att veta vad som är vad). Det går för fullt hos oss också, men hittills har vi klarat oss!
    på båda Gabriels dagis, så hade/har de 48 timmar vid vanlig magsjuka, vet inte var jag har hört 72 timmar vid vinterkräksjuka, men googlar lite och vissa har 72 timmar då.
    Så jag håller mig vid 72 timmar nu, efter att sista personen har haft det här hemma.

Nu har jag pumpat ut en del mjölk och ställt i kylen, ifall jag får det inatt och inte kan mata Amanda när hon är hungrig just då. 
  • MiaMarias

Hur har barnen det i skolan ?

Nu är de skolbarn, tänka sig, att våra små bebisar, går i förskoleklass de flesta skulle jag tro.

Gabriel trivs verkligen, och han har bra fröknar.
    De är 18 barn i klassen, fröknarna tycker det är skillnad, då de hade 25 förra året.

Gabriel spelar innebandy en gång i veckan, och dit tar vi cykeln, då det går snabbast. Tänka sig vilken energi, först cyklar vi 2,7 km (ca 10-12 min), sen springer han runt och har innebandy en timme, och efter det cyklar vi ju hem igen, och han har fortfarande massor med energi.

När snön kommer får vi ta bussen, det tar längre tid, men finns det buss, så kan man ju ta den. =)

• MiaMarias

Glad sommar till er allihopa. :)

Vi har en vecka kvar, sen blir det semester.

Jag har tyvärr blivit uppsagd pga arbetsbrist, så nu har jag sökt in till undersköterskeutbildningen som börjar i augusti, som var det jag hade tänkt göra, innan jag fick detta jobb år 2009.

Hoppas ni andra har det bra.

Gabriel fick en bingobricka med sig från de blivande lärarna, läsbingo. Han har redan fixat 21 av 25 brickor, så han gillar denna bingo mycket.

Idag fixade han 3 på en gång. 1.på en söndag 2.i gräset 3.under ett träd. :)

I sommar planerar vi en resa till Kolmården, och Bamses värld, det blir nog skojigt. :)

Men först ska Gabriel gå på simskola i tre veckor.

• MiaMarias

Glad advent till er alla, och hoppas ni kommer ha det fint nu i december, jag hoppas på en snöig vit jul. =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...