Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Grattis Erik som fyller 2 idag =)

• MiaMarias

Jo här pratas det också på massor =)
    jo tiden går snabbt nu.

Vi var på vårdcentralen igår, då Gabriel plötsligt blev alldeles prickigt och det var inte exsem.
    Vi var där i 2 timmar, innan vi fick en gissning av doktorn att det kunde vara femte sjukan.
    Han var inte säker, men virusinfektion är det.

Så nu är vi hemma och tar det lugnt, passar på med pottträning också,ibland går det ibland inte.

Jag som hade många planer denna vecka, men de kan vi ta när vi kommer hem från Öland istället. Dessa prickar går bort av sig själv, och är troligen inte smittsamt nu, men stannar hemma denna vecka och umgås inte mycket med folk.

Jo värmen är härligt att den kommer, dock så vaknar Gabriel mitt i natten då det är varmt och har lite svårt att somna om. Men inatt sov han hela natten och det var skönt, var lite svalare igår.

Nu ska vi undvika solen i och med prickarna.

• MiaMarias

Visst ja, tänkte skriva om planerna också.
    Tänkte åka till Brio lekoseum i Osby, där har jag inte varit, men låter trevligt och granntanten gillade det stället. Hon är därifrån Osby. =)

• MiaMarias

Fler barn här som är antingen mammig eller pappiga?

Gabriel är rätt mammig, bara jag ska bära, natta, byta blöja och mycket däremellan.
    Han blir pappig när jag vill något som han inte vill, då går han till pappa och sätter sig i hans knä.

• MiaMarias

Idag åker vi till Öland och kommer hem på fredag eftermiddag
    Ha en trevlig vecka allihopa =)

• MiaMarias

Nu är vi hemma i Lund igen, vi har haft underbart soliga dagar på Öland.
    Det har bara regnat en förmiddag, vilket var skönt ändå.

Vi bodde på en bondgård, rum med frukost, frukosten var väldigt god.

Får ju inte skriva så mycket reklam om stället här på det öppna, men vill ni veta,
    så kan ni ju inboxa mig. =)

Det fanns många katter, det gillade Gabriel, han klappade dem mycket.

Det som var lustigt med denna resa och lite roligt är att ett par minuter efter oss, så anländer
    en barnfamilj till med en liten flicka på snart 1½ år, vi hade aldrig träffat på dem innan och de bor
    här i Lund. Vi kom samtidigt samma dag och åkte hem till Lund samma dag, även om det inte
    var samtidigt.

Lådbilslandet, njae, dyrt var det och Gabriel ville inte åka lådbil, men det fanns ju andra saker som passade honom mer, men sen kanske värmen gjorde sitt till också.
    Den karusellen han gillade mest var tekoppen i lägsta hastigheten.

de andra gillade han inte alls, utan grät och de fick stanna den karusellen så han fick hoppa ur.

*****************''

Böda sand var ett härligt ställe, dock ville inte Gabriel bada, lite tråkigt, men jag fick hoppa i själv en sväng. =)
    Där fanns det en stor rolig lekplats =)

• MiaMarias
    jesslin skrev 2010-07-10 16:56:50 följande:
    miamaris. skönt att ni haft det bra. Lådbilslandet passar lite äldre barn tycker jag. Sofia var i alla fall över 2 1/2 när hon var där första gången. Ska inte lösa lådbilskort till DEmilia om vi åker dit, bara till Sofia. Vi har ett i nykvarn också.
    Hur mycket billigare blir det utan lådbilskort?

Det Gabriel gillade var äventyrsstigen, där kunde man gå balansgång och rutschkanorna. =) ochså hoppborgen då också.
  • MiaMarias
    jesslin skrev 2010-07-11 16:17:27 följande:
    Finns ett litet tåg och karusell på det vid nykvarn. Utan kortet kostar det ju inget.
    Oki, får fråga nästa gång om vi kommer dit någon gång.
  • MiaMarias

Riktigt stolt är jag över Gabriel nu ikväll.

Vi låg i sängen för att han skulle sova, han hade druckit sin välling och låg stilla.
    Sen känner han på blöjan lite och då säger han att han behöver gå på toa för nr1,
    så då gör vi det.

Han får sitta där och det händer och det hade inte hänt något i blöjan. Detta var första gången det hände
    att han sa det själv. för nr2 säger han sen länge tillbaka när han behöver.

*Stolt mamma* =)

Så vi får se hur det går nu, har ju försökt med att mobilen ringer så ska han på pottan.
    men han vill inte alltid och ibland händer det ju olyckor också.
    Sen har vi ju varit bortresta, så vi har tagit det lite lugnt med träning.

Men nu kanske det kommer att gå, vi får se. men lycklig och stolt är jag nu.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...