Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Stort grattis TrueHannapanna =)
Stort grattis TrueHannapanna =)
Nu kollade jag bakåt i tråden, Ninni och Jenna var närmast i gissningstävlingen med 1a mars.
Tänk vad de små är söta och vad snabbt de växer, på måndag blir Gabriel 21 månader, får ju säga måndag, då det ju inte finns 29e dagar detta år i februari.
När jag sorterade bebiskläderna sist för att lägga i lådorna i källaren, så såg jag Gabriels första klädesplagg han hade på sig, storlek 56, en söt liten sparkdräkt med fot. Tänka sig att han har varit så liten. Nu har han storlek 92 och 98.
98 brukar jag ta på byxorna, då han ju är rund och go´ =) tänk att min lille pojk snart är två år.
Det har ju gått så snabbt.
Tänk vad 5 minuters sömn i vagnen kan bli trubbel för att sedan egentligen sova i sängen inne.
Gabriel var så trött efter kyrkan, så han somnade i vagnen strax efter att vi hade klivit ur bussen och det var inte så lätt att hålla honom vaken, så jag lät honom sova och sen vaknade han ju förstås när jag klädde av honom alla ytterkläder.
Försökte få honom att sova, gick inte alls, så gav upp och vi gick och åt mat istället, han fick sitta bredvid och sen var det dags för riktiga sovningen.
Det tog ca trekvart skulle jag tro, inte ligga, ha mobilen, sitta, gråta, till slut så somnade han iallafall.
Så nu sov han ca 14.15-15.30, helst ska det vara mellan 12-14 men på söndagar är vi ju i kyrkan, så då ska det vara 13-15.
Få se nu hur kvällen blir.
Nu på eftermiddagen tog vi bussen till stadsparken och tittade på alla djuren, sen till lekplatsen och oj vad det har töat mycket där, det är som en sjö där.
Imorgon efter dagis ska vi till en kompis och hennes dotter och äta mellis där, det blir trevligt.
Ikväll är det dags för söndagsbad, det gillar Gabriel.
Nu lagar sambon pannkakor till kvällsmat, mums mums.
Grattis till mig och alla andra som heter Maria =)
Kvällsnattningen gick som vanligt och det var skönt, tog inte lång stund innan han somnade, så skönt.
Ninni: inte roligt alls, hoppas ni får plats på ett annat dagis.
Grattis Ninni till lägenheten, =)
Idag har jag städat hela lägenheten, så nu är den ren och fin.
Gabriel sover, sambon är på kören och jag kan kolla på tv.
Här är det 2-årstrots på hög nivå, hur har ni andra det?
Idag var det vid middag, att först ville han ha mjölk, fick det, ville inte, vatten, ville ha mjölk istället osv..
Lite gnäll är det ju också, han ska göra det och det själv.
EnSanna: Oj vad snabbt tiden går ibland, fastän den går som vanligt.
10 dagar var ju inte mycket-om det blir inom de vill säga.
19e maj gjorde jag andra ultraljudet och 29e maj kom han, så det var snabbt där.
Idag tänker jag ta Gabriel till rinnebäcksravinen ochså äter vi mellis där i detta vackra soliga väder, vi får passa på att vara ute nu.