Inlägg från: Lilla Fjun |Visa alla inlägg
  • Lilla Fjun

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

NiniMe skrev 2010-03-01 20:59:57 följande:
    FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ..  -Ja de beror på var ni ska.. (stoneface) Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute... Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja sen gick personalen Okeeeej Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette... Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna.. Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g... De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor.. 1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda Rum 3 matborden.. Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så... Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne... Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
    Fy vad trist. Jag hade tagit med E hem bums och inte låtit honom gå dit mer. Liten yta är helt ok men oengagerad personal går bort!!
  • Lilla Fjun

OJ vad spännande EnSanna! Nu är det ju bara 11 dagar kvar tills lilltjejen kommer

• Lilla Fjun

E håller på att säga "do-da" hela dagarna. Fattar inte vad det betyder. Någon annans barn som säger så som vet vad det betyder?

• Lilla Fjun
    Tjej 83 skrev 2010-03-08 20:10:24 följande:
    hela tiden? inge speciell tid? rum?visar på nåt samtidigt?ananrs är de svårt o veta 
    Nej, det är just det. Han kan säga det i alla sammanhang och pekar inte eller så. Verkar dock som att det är något han vill
  • Lilla Fjun
    jesslin skrev 2010-03-10 08:01:29 följande:
    Bara klippt Emilias lugg.
    Där har ju ni med tjejer en fördel ni behöver ju inte klippa något om ni inte vill - bara trimma lugg. Vi med pojkar har det ju lite besvärligare på hårfronten då de måste klippas med jämna mellanrum!
  • Lilla Fjun

Igår kväll började nya grannen borra med slagborrmaskin 18.45 och höll på till 20.30 mitt i läggningsdax..... uppskattas inte...

• Lilla Fjun

Min lille vill lyssna på Imse Vimse hela dagarna. Ibland sätter jag skivan på repeat... då blir han jätteglad

• Lilla Fjun

EnSanna: Vad spännande med BF dag Längtar tills jag oxå är där och snart får träffa bebis!

• Lilla Fjun

E är inte heller redo för pottan än. Den står på golvet och han sitter gärna på den med eller utan blöja och när jag frågar var E ska kissa och bajsa pekar han på pottan och när jag frågar var mamma och pappa kissar och bajsar pekar han på toaletten så han vet hur man gör men de få gångerna det kommit något i pottan har det varit av ren olyckshändelse

En kollega till mig tillämpade EC Sweden och hade sin dotter blöjfri vid 8 mån vad det nu ska vara bra för.....

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...