Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Tack säger Gabriel =)

Bröllopet i lördags gick väldigt bra, soligt väder och glada gäster. =)

• MiaMarias

Halloj, är i Dalarna hos mina föräldrar nu.

Gabriel & jag åkte upp på studentfirande, istället för att vara med och flytta. 

Imorgon åker vi hem och bor då ett par kilometer bort istället.

Det vi gör i sommar är väl förmodligen att packa upp flyttkartonger.

Men tror nog att vi åker och gör något roligt tillsammans också, men då blir det inom Skåne.
    det  blir ju billigt när vi köper sommarkortet.

Tillbaka till Öland vill jag också, och då vill jag bo på den bondgården som vi bodde på förra sommaren,
    med alla dessa tama katter och lugn gård. 

Men det kanske blir om ett par år. 

• MiaMarias

Nu är vi mitt i flyttkaoset, men jag trivs i vårt nya hus i en annan stadsdel i Lund, många barn på gården, en längre bit bort till vägen och en barnvänlig gård med stor sandlåda.

Vi har ett underbart uterum, det är härligt att sitta där, morgon som kväll, det ligger i norrläge, så det blir inte så varmt.

Gabriel vet att han kommer byta dagis i höst, men får gå 3 veckor på det gamla i augusti och det känns skönt att få 2 veckor med de gamla fröknarna, då de har varit så underbara.

Hoppas ni andra också har varit nöjda med era dagis, nu när det börjar bli dags att byta avdelning till stor avdelning, fast några av er kanske har barnen på 1-5 års avdelning?

• MiaMarias

Vår lille kille fick en dator av sin far i födelsedagspresent, med lite olika lekar på.

Så för tillfället så kan han nu stava, alltså säga orden och inte skriva.

yxa,uggla,kyss,zebra och sen har han skrivit sitt namn själv med magnetbokstäver på kylskåpet.

han säger precis som datorn " u g g l a, uggla"

Han är så duktig tycker jag.

Vi trivs väldigt bra här i huset också, och det är en härlig gård vi har hamnat i och
    runt om i denna stadsdel finns en del lekplatser. =) 

• MiaMarias

Då har jag lämnat nycklarna till lägenheten, så nu har vi bara radhuset, skönt att lämna ifrån sig
    nycklarna och slippa ha dem på nyckelknippan.

Vi trivs här i vårt radhus, Gabriel har fått några kompisar här på gården och just nu,
    är det mest bara tjejer, så bra att Gabriel flyttade hit så det blir lite fler killar, det finns förstås killar
    här också, men de är lite äldre.

vi fixade så en städfirma städade och de var duktiga, fast tyvärr missförstod vi varandra lite, men
    de städade bra ändå och nästa hyresgäst blev nöjd. =)

• MiaMarias

Idag tog vi en sväng till Ängelholms hembygdspark, den kan jag rekommendera, det var roligt där,
    härlig lekplats och många djur.

Gabriel matade getterna och det gillade han, de var tama =) 

• MiaMarias

Idag fick Gabriel åka på uflykt, till Skånes djurpark.

Gabriels farmor ville göra en utflykt med honom och det var roligt, tyvärr så regnade det
    det mesta av tiden.

Imorgon är det  dags för dagis igen, så då blir det buss igen, tur att busskortet gäller till måndag, billigt och bra.
    Sen blir det rabattkortet på bussen igen, får se till att ladda på igen, just nu har jag så lite, så det inte ens räcker till en barnbiljett, så det är ju verkligen dags att ladda nu. =)

• MiaMarias

Kunde inte låta bli, kollade igenom vår tråd när våra numera treåringar var på väg en efter en och komma ut i vår värld. En av medlemmarna var jag lunarvän med, då jag inte kunde nå fl via mobilen och på det sättet berätta att Gabriel hade kommit.  Lite tårar i ögonen när man såg alla grattis man fick då.

Vilka minnen det ger, och vi har ju hållt ihop nästan ända från när plusset kom på stickan och nu är ju alla våra barn 3 år och mitt i trotsåldern, åtminstone här vissa dagar.

Åren går snabbt.  

• MiaMarias

Imorgon är första långa dagen på det nya dagiset.
    Inskolningen har varit  snabb, men har gått bra ändå.

Dock är jag lite nervös ändå.
    Fröken sa att man brukar säga hejdå i grovhallen(vilket jag tror hon menade), men jag vill följa med in till nästa hall och där
    säga hejdå, innan han går in till kompisarna i lekrummet. Jag gillar att se vilka barn som är där också.
    Hur ska jag annars sen se och lära mig 19 nya namn.

Idag var första dagen som jag ärligt säger att jag saknar hans gamla fröknar och gamla dagis.
    Men vi ska ge det tid och  till slut tror jag nog det går bra för oss.

Jag ska prata med fröken imorgon och se om jag inte kan få som jag vill, men vi får se.
     På fredag ska jag ringa till hans gamla dagis och säga hur det går, de ville gärna höra det.
    Det gamla dagiset kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...