Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

På söndag kommer sambon hem och jag tycker ändå det har gått bra hittills, men visst har han testat och varit busig,men jag har satt mina gränser.

Beundrar de som är ensamstående heltid, det är massvis man ska göra och samtidigt ha hand om barnen.
    Jag kommer ju "bara" vara ensam 4-7 gånger per år och då har jag ju ändå Gabriels farmor och farfar som gärna hjälper till när jag behöver och de kan.

Det ska bli så skönt på söndag, då åker vi till Kastrup och hämtar hem sambon, Gabriel längtar efter honom och kommer springa fram till honom som en jetraket precis som förra gången.

• MiaMarias

Tjohoo, idag kom dagiskorten och Gabriel blev så härlig på det enskilda kortet, på gruppkortet var det lite olika miner, men barnen är söta iallafall =)

Tänka sig att nu är lillkillen bland de äldre barnen på avdelningen.
    Tiden går så snabbt, vart tog dessa 2,5 år vägen egentligen? 

• MiaMarias

Inatt kom det massor med snö, så idag fick barnen åka mycket pulka på dagis, de har byggt en liten kulle på småbarnsgården som är alldeles lagom för dem.

Nu kan vi åka pulka härnere i Skåne och jag är glad för att ha vinterdäck på bilen, kom bakom en som nog hade sommardäck på då han åkte i 50 km/h.

Idag hade vi 2,5 års undersökning och den gick galant, han var duktig på allt.

Bvc-sköterskan blev imponerad när Gabriel stavade sitt namn =)

Han kan de flesta bokstäver =)  när jag försöker fråga honom utan att han har namnet framför sig brukar jag fråga vad han har för bokstäver i sitt namn kan det blir G a b r ll e l i l
    Tänka sig vad min lille kille kan, tidig är han på det, hoppas att denna kunskap håller i sig i skolåldern också. 

• MiaMarias

Och nu har det kommit ännu mera snö, märks på dubbel- vägarna(2+1) att det mest bara är högra körfältet som används, då det vänstra är översnöat och ingen verkar bli sur heller att man åker långsammare än vanligt.

Så nu efter dagis åkte vi pulka ett bra tag och det gillade han, vi har en bra kulle ju. =) 

• MiaMarias

Hej alla, här sitter man snuvig som bara den, men har fixat en hel del julklappar idag, men åker en sväng till Malmö i veckan och fixar de sista.

Nu har det hänt en olycka igen med vardagsrumsbordet, Gabriel sprang och halka och fick ett litet hack precis bredvid ögat i den lilla skarven som  vi alla har, så det var ju inte lätt för sköterskan att tejpa och Gabriel otröstlig och det är ju inte lätt med tejp i den lilla gropen.

Vi ska ta bort tejpen på fredag och sen tvätta bort det som är där bakom, för det blödde mycket.

Gabriel får en duplo-traktor av mig och en Alfons Åberg-pyjamas och bamse-alfabet sen av oss föräldrar tillsammans får han en röd mysdress som han önskade sig. 

• MiaMarias

Vill önska er alla härliga trådvänner en riktigt god jul och vi firar tredje julen med våra småttingar födda 2008 och några av er har ju ännu mindre småttingar.

Tiden går snabbt och vi kommer fira jul här hemma, i år kommer vi vara sex stycken i denna lägenhet, så härligt att vi blir fler i år och julklappar ligger det under julgranen nu.

I år kunde Gabriel vara med och pynta granen och det gillade han =)

• MiaMarias

Hallojsan alla, hoppas ni har det bra, och tycker faktiskt det är bra att få igång lite rutiner igen.
    Fästmannen är i USA just nu, så Gabriel & jag är själva hemma denna vecka.

Men det som jag vill säga för att jag är väldigt stolt och det är Gabriel också, att han numera är blöjfri dagtid, natteblöjan tar vi inte bort förräns han är redo för det.

Vi satsade järnet nu under jullovet och det gick, visserligen hände ett par olyckor, men det ska det ju göra så de känner hur det känns. Han säger själv till nu, eller att ibland säger vi att det är dags när vi tycker det har gått lång tid.

Hans fröken på dagis kommer bli överraskad imorgon, hon har varit sjuk ett par dagar, men imorgon kommer hon tillbaka =) snacka om överraskning att han är blöjfri, sa till de andra fröknarna att Gabriel kan få berätta det för henne, så de säger inget.

• MiaMarias

Nu har det hänt ett par gånger att han inte sovit på dagis, och det är de dagar som han sover till kl.07 här hemma, men han får fortfarande vila en stund på madrassen, ca 20-30 min tror jag det är, sen får han komma upp och läsa bok.

På helgerna har vi numera tagit bort middagsvilan, vilket är lite tråkigt, för jag tycker det är skönt att sova middag själv, men det blir ju lättare vid läggningsdags då han somnar snabbare, på det viset är det ju bra att de är borta.

• MiaMarias

Nu har vi slagit till, vi har köpt ett hus, så nu ska vi flytta utanför kommunen till en ny, blir en flytt till Staffanstorp i slutet på juni. Men tillgång till huset får vi i mitten på april, 6 rum & kök, 150 kvm, så stort är det, dock har det ju varit lite svårsålt och det kan nog bero på att priset var satt för högt när de försökte sälja det från början och sen är ritningen lite knepig med 2 genomgångsrum till ett tredje längst in.

Men det är en lugn gata och en bit ifrån stora vägen, och barnfamiljer på gatan, så det blir ju skönt med nystart som nygifta fr.o.m början på juni.

Nu ska vi ju bara hitta en kostym till Gabriel och fästmannen också.

Det betyder ju också att han får byta dagis, men han ska ju ändå upp en avdelning i höst med nya fröknar.
    Men lite tråkigt blir det ju att lämna hans dagis här i Lund som är så underbart, drömmen hade ju varit ett hus i närheten av dagis, men här i Lund kostar ju allt 3 miljoner och uppåt ochså blir det ju för det mesta budgivning också.  

Det börjar bli lite trångt i vår 4a och fästmannen jobbar ju hemifrån och störs när vi kommer hem i hallen, nu kommer det vara en bra bit mellan hallen och vardagsrum/kök och till kontoret. Så då känns det bra. =)
     Så i juni blir det en flytt från vår 4a på 96 kvm till 150 kvm, så rejäl skillnad. =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...