Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

Rosenbarn skrev 2010-05-31 19:08:51 följande:
    Tidigare i tråden har vi diskuterat syskonsitsar. HAr ni sett denna vagn adventurebuggycompany.com/
    En sån sits finns eller har funnits även till Babytravels dubbelvagn.

Om jag inte fattat det helt fel nu, detta är bara något jag hört, så säljs den inte till enkelvagnen av just den anledningen att vagnen bli för lättvält.
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    Nialex skrev 2010-05-31 22:48:06 följande:
    Har läst lite och vad jag fattar det så är det 15 kilo per sits? Någon som vet hur det är på Viben? 
    Är det inte 20 kg när du har syskonsitsen fram, 15 kg när syskonsitsen är placerad bak och 25 kg i huvudsitsen? Rätta mig någon om jag har fel
  • Ville Mor
    Selma77 skrev 2010-06-07 09:33:03 följande:
    Hej,
    jag har en Vibe från -06.
    Häromdagen fick jag punktering på ena innerslangen,det fullständigt exploderade här i trappuppgången och däcket blev också trasigt.
    Gick till en vanlig cykelaffär men de kunde inte hjälpa mig då måttet/tummen är väldigt ovanligt.
    Måste väl helt enkelt gå till en barnvagnsaffär som säljer Phil & Teds? Någon med erfarenhet?
    Har själv en Vibe och hoppas det inte inträffar. Det har pratats tidigare om Biltema. Men nu är ju Vibens däck inte alls likadana som Sportens. Hade det varit min vagn hade jag tagit mig till närmsta barnvagnsaffär och kollat upp vad de vill ha för att beställa hem och montera. Brukar inte vara så dyrt som man kan tro. Berätta gärna vad du hittade för lösning sen. Lycka till!
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-06-08 08:55:03 följande:
    Om någon är på jakt efter ett regnskydd till viben så kan jag tipsa om en annons på blocket som jag såg idag - inte superbilligt men det var nytt.

Hon skulle sälja ett par dynor också.        
    (obs inte min annons)
    Jättebra tips men du glömde länka
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-06-08 15:17:56 följande:
    TeseseS, du har väl en Vibe? Då kan du flytta suffletten upp och ner på chassit.sorrySkäms

www.blocket.se/stockholm/Dynor_till_Phil_Ted_...
    Det var de jag misstänkte att det var. Är så trött på mina röda men dessa hade ju inte gjort någon större sklillnad. Snål är jag också för att lägga dyra pengar på nya, sy orkar jag inte heller Får helt enkelt ha mina röda tråkiga.
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-06-08 15:35:43 följande:
    Får ni andra mycket kommentarar om era vagnar? Jag har bebis liggandes och storebror (två år) sittandes fram.
    Varje dag får jag kommentarer om att han sitter högt upp osv. Kommentarerna är inte negativa eller så men att fullkomliga främlingar ens orkar engagera sig i min vagn känns lite lustigt...
    Folk kanske börjar bli mer sociala nu när det blir varmt och vill ha en "öppnings-kommentar" för det här är något jag märkt av senaste veckan.
    Jag har inte hört något negativt alls. Har mest sett folk som ser glada, chockade och nyfikna över att det sitter en söt liten bebis därnere. När hon låg ner däremot undrade de jag kände var jag hade bebisen. Många utbrast, vad fiffigt en dubbeldäckare
    Rosenbarn skrev 2010-06-08 16:05:34 följande:
    jag vill gärna ha helröda istället för grafitti....
    Fundrar på om vi kanske skulle ta och byta om du är intresserad? Måste suga lite till på karamellen bara. Vet inte om jag vill eller inte Man kanske tröttnar ännu fortare på något mönstrat...
  • Ville Mor
    kalmar brud skrev 2010-06-09 19:47:41 följande:
    Någon som har testta att sätta dit hjul som är vanliga då INTE lufthjulen???

i har nu punka igen på våra två bakhjul och det är bara 2 veckor sedan sist... Så hade velat ha hjul som är utan luft...

Vet att någon har länkat förut... Men vad ska man söka på
    Det ska ju finnas något man ska fylla hjulen med som jag inte heller kommer på vad det heter nu bara därför. Någon?
  • Ville Mor
    kalmar brud skrev 2010-06-09 22:24:24 följande:
    Hur funkar det da?
    Om man läser och om jag fattade det rätt så ska det göra däcken punkteringsfria...
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-06-10 08:16:47 följande:

Idag när jag skulle sätta syskonsitsen bak för första gången så upptäckte jag att jag inte kan fälla in "flärpen" på vänstra sidan, den går inte in... Det är en Vibe.

Har någon vrit med om det? Nu undrar jag förstås om det är ett fabrikationsfel eller om det är jag som gör något tokigt...

Menar du flärpen som du knäpper fast syskonsistsen i? Den lilla svarta man fäller in för att den ska sitta fast? Har syskonsistsen klickat till i läge på båda sidorna så ska den gå att fälla in. Kan du fälla in den när syskonsitsen inte sitter där? Många frågor blev det  
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-06-10 08:48:59 följande:
    Precis, den svarta på sidan. Den går att fälla in när sitsen inte är där - det är precis som att "piggen" inte går in i hålet på syskonsitsen på den sidan om du fattar vad jag menar...
    Lyckas du höra klicket på båda sidor när du hakar fast den? Gör du inte det så sitter den på snedden eller i fel läge och därför går det inte. Om det klickar på båda sidorna men ändå inte går så är det nog något galet tyvärr...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17