Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

Är det någon som minns en sak?

Det pratades för lääänge sen om ett annat slags skydd i tyg man kunde köpa till och sätta för bebisluckan. Vill minnas att det var ganska blaffiga tryck och de var ganska dyra (enligt mig). Någon som har en aning?

Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    Ville Mor skrev 2010-04-13 13:06:11 följande:
    Är det någon som minns en sak?Det pratades för lääänge sen om ett annat slags skydd i tyg man kunde köpa till och sätta för bebisluckan. Vill minnas att det var ganska blaffiga tryck och de var ganska dyra (enligt mig). Någon som har en aning?
    Hittade efter lite frenetiskt googlande till
    http://www.kurtisbaby.se/produkter
  • Ville Mor
    SMARAGD skrev 2010-04-13 20:42:46 följande:
    Nu skall jag vara sådär eländigt jobbig:P kommer med frågpr igenOm någon här har viben, kan ni mäta längd, alltså från det stället som sticker ut mest .. Så vi vet om den går in i hissen vår som är som en dockhiss:PÄven mäta bredden, mellan yttersida till yttersida på hjulen. Det lutar nu åt att vi kommer köpa viben sen, för den är rymligare. Vill ni även om ni kan ge fördelarna med viben mot tex sporten o dashen! Tackar =)
    Om du visar endast mina inlägg så skrev jag lite ett par sidor tillbaka...
  • Ville Mor
    frankrike skrev 2010-04-14 20:05:12 följande:
    Hur gör ni när ni lämnat stora barnet på förskolan och den lille sitter bak. Flyttar ni fram eller går ni med vagnen tom fram?
    Nu har jag inte många meter till dagis så den stora går oftast eller så sitter han i syskonsitsen om jag ska vidare. Det lilla har jag i liggläge då, just för att hindra lite utav alla intryck. Tycker vagnen känns baktung utan någon därfram. När jag hade den lilla liggandes gick jag med tom vagn.
  • Ville Mor

Guuuuuud vilka snygga dynor i det senast inlägget i BT. Sytt själv eller? Vart har du köpt tyget? Vill du sy till min Vibe med?

• Ville Mor
    Hittade det jag letade efter själv nu. Inboxar dig istället!
  • Ville Mor
    kalmar brud skrev 2010-04-20 12:36:07 följande:
    Ingen som vet om man bara kan köpa vagnen och INGEN syskonsits
    syskonsitsen är ju ett tillbehör så på de flesta ställen ska du kunna göra det. Är det en webb butik så skicka iväg ett mail. Kan tänka mig att efterfrågan inte är lika stor utan syskonsitsen som med därför kanske det inte står med. 
  • Ville Mor
    litenskatt skrev 2010-04-23 08:11:15 följande:
    Vi tittade också efter att beställa från UK, tyvärr levererar de inte till Sverige. Jag behöver lite.. hm.. vad ska man kalla det? En skvätt intelligens! För jag fattar minsann inte var jag ska hänga väskan på sidan av vagnen, ja om det går på en Vibe.. *känner mig allmänt gravidtrög just nu*Ikväll tänkte jag börja sy en fotsack till vagnen.. jag kan redan garantera att det kommer bli en K A T A S T R O F ! Haha! Men förhoppningsvis blir det bra. Ska bli roligt att göra själv
    Vad har du för väska? Jag har lagt in lite i bildtråden på min Vibe när jag hade väskan på sidan. Du kan ju kika i mitt galleri så slipper du leta. Det är lite knöligare på Viben, det finns inte lika många öppningar att fästa i och sen är chassit lite tjockare. Kika på bilderna och hojta till igen om du inte blir klokare
  • Ville Mor
    AhjärtaN skrev 2010-04-29 13:47:03 följande:
    Hej!Jag undrar om man behöver ha det "dubbla" regn/uv skyddet första tiden när det ena barnet ligger ner eller täcker singelskyddet ändå?Tack snälla för era svar!
    Singelskyddet täcker den stora sitsen. Jag använde ett universal från Gekås som jag hade över den stora sitsen och sen hade jag plastluckan för där bebis låg. Det jag inte gjorde var att vika ner över bebisluckan utan jag hade det precis under styret. Hoppas du fattade någon av det där
  • Ville Mor

Är det NÅGON som fått förlängningsselen till Viben? Nyligen eller för länge sen?

Jag väntar och väntar... Det senaste beskedet verkar vara att de inte får dessa godkända. Han pratade om CE märkning och kilon. Suck... Har ju snart använt vagnen färdigt känns det som. Har verkligen ingen lust att behöva sätta i nya själv med popnitar och grejer. Öka P&T!  

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17