Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

Ellabus skrev 2010-06-23 16:15:04 följande:
    Tack! Där gick de ju igenom jättebra. Nu har jag fått fast min väska också :). Har du sytt ett fodral till ditt regnskydd förresten? Skymtade det i vagnen :), det såg bra ut. Får nog ta och fixa ett till mitt, har bara ett band runt nu och det är inte alltför snyggt.
    Det är en gympapåse från Gangstar. Den är perfekt till regnskyddet även om det inte var det jag skulle ha den till när den inhandlades
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    Rosenbarn skrev 2010-06-26 20:01:07 följande:
    Funderar på byta vagn...lite inne på att köpa en Sport iställlet...fråga mig inte varför hihih men skulle vilja testa den också....har ju en VIBE
    Vi verkar vara väldigt lika du och jag Här blir det att försöka hitta en begagnad buggy board till Viben eller en ny sulky till den lilla med ståbräda. Ska vi långa turer är vi oftast två och vi har ju redan en Brio Sitty till grabben. Problemet är dock att jag inte vet vad jag vill ha för vagn. Var sugen på Brio Spin men tål verkligen inte teleskopic handtaget på den. Vill helst ha en med svängbara framhjul, tre eller fyra hjul kvittar. Var inne på en Babytravel igen men den hade sonen så den är jag redan trött på. Hmmm, jobbigt detta. Just nu lutar det åt att se vad Emmaljungas Scooter kommer i för fräsiga färger. Gillar utrymmet vid handtaget på den. Herregud vad jag svammlar, helt om OT saker dessutom. Ska sluta nu!
  • Ville Mor
    lilla hej skrev 2010-06-26 22:25:46 följande:
    Åhh, jag älskar verkligen min sport men har lite bekymmer, lilltösen är 3,5 mån och vägrar ligga i vagnen (i liften men syskonsits ovanpå för storasystern) för då ser hon inget, därför brukar jag ha henne i sjalen men funderar starkt på att skippa liften och sätta syskonsitsen där bak och ser om hon trivs bättre där. Frågan är bara hur ni gjort när den lilla    ska sova, har ni låtit han/henne halvsitta där eller vad? För egentligen skulle jag vilja ha den lilla i framsätet eftersom där finns flera variationer i lutning. Men det blir ju baktungt om syrran sitter där bak. Finns det någon ståbräda som passar om man använder vagnen som singelvagn?
    Hur har ni bonat i syskonsitsen till er lilla och hur gammal var han/hon när ni bytte?? 
    Många frågor men jag hoppas ni kan hjälpa mig.... 

Är hon tillräckligt stadig i nacken skulle jag sätta henne i syskonsitsen. Jag resonerar som så att syskonsitsen är i stort sett detsamma som ett babyskydd eller babysitter och däri har man ju de små längre stunder. Ska ni någonstans och hon ska sova jättelänge kan man ju bara bygga om vagnen igen. Min var 4,5 månad men det var jag själv som bytte. Hon fick plats i mjukliften, men det blev vår och varmare så jag bytte av den anledningen.

Ståbräda till Sporten har jag tyvärr ingen koll på för jag har en Vibe

• Ville Mor

Majmamman: Svarar här istället för i bildtråden. Skrev iof svaret på den frågan för bara någon dag sen men jag kör igen Just den påsen jag har är en gympapåse från Gangstar. Den är i mjukt vanligt trikåtyg så är man lite pysslig av sig så kan man lätt sy en själv.

• Ville Mor
    kalmar brud skrev 2010-06-29 19:32:54 följande:
    Rosenbarn skrev 2010-06-29 11:17:03 följande:
    Spruta in ounkterings spray. de borde ju fungera. bildäck klarar ju att köra på de ju Var mannen min som sade de n'r jag hade punka sist.....
    Fast jag vill nog ha luft fria. För vi har lagat båda bakdäcken nu 10 gånger på ½ år. Så himla tråkigt. Någon som vet om det säljs någon stans?
    Tänk på att när du tar bort däcken med luft i försvinner fjädringen i vagnen, det lilla som finns alltså
  • Ville Mor

Jag har haft min Vibe inlämnad 4 gånger om jag inte minns fel, Nu har den, peppar, peppar hållt sig ett tag. Begagnad köpte jag den, hon som hade den innan köpte den i årskiftet 07/08. Jag säger bara lämna in vagnen till någon med kunskap om problemet.  Den första butiken fattade/visste ingenting och bytte ut den delen de skulle 2 gånger. Nästa butik (bytte för den första inte kunde hjälpa mig) lämnade jag in den till och den vobblade efter någon månad igen. M som jobbade i butiken ringer P&T och får hjälp då jag vill veta vad det kostar att byta ut hela framhjulet för jag kände att nu får det vara nog. Det visar sig att ringarna kommer/finns i 3 olika storlekar om jag inte fattade fel och de flesta verkar tro att de får 3 likadana (skiljer bara mm). Det ska vara en som är så tajt som möjligt... Lycka till med vobblandet

• Ville Mor

Jag väntar också.... fortfarande. Kommer garanterat hinna sälja min vagn innan selarna kommer, vad ska jag ha dem till då kan man ju undra? Irriterande är det iallafall!

• Ville Mor

Jag har åkt rulltrappa med vagnen både upp och ner. Inga problem alls. Dock är det ju lite annorlunda att köra en 3 hjulig vagn upp eftersom man måste åka åt fel håll men det är en vanesak...

• Ville Mor
    SMARAGD skrev 2010-07-20 09:19:53 följande:
    Hej.. Kan ngn visa bilder på hur ni satt fast väskor på sidan om VIBE

/ Smaragden
    Jag har bilder i mitt galleri!
  • Ville Mor
    SMARAGD skrev 2010-07-20 11:09:14 följande:
    Är det någon som kan fota eller förklara hur sidoväskorna man kan köpa till phil o ted.Så jag får se elelr får veta hur dem fästs o hur dem ser ut! =) Nämligen hittat cykelväskor som skulle kunna vara perfekta, bara jag kommer på hur jag skall fästa dem på vagnen.. =)

SÅ fota gärna fästena o hur dem sitter fast!

Tack! Pratade om denna tråd till dem vi köpte vagnen av... Att alla här har så otroligt bra lösningar till allt! Ni är så fiffiga!
    Om du har hittat cykelväskor du vill ha skulle jag föreslå att du köper S krokar och sätter fast dom på vagnen. Sen hänger du bara på väskan/väskorna på krokarna...
    h80 skrev 2010-07-20 12:32:59 följande:
    vi har en mini-kånken som hänger på sidan (på styret)
    Jag har två Minikånken också på styret!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17