-
hum måste vart sport eller någon annan syskondel på. Min explorer har inga dragkedjor alls på syskonsitsen tyvärrLäängtar skrev 2011-01-10 10:29:02 följande:Hmm ska försöka förklara... På sidorna på sitsen satt två dragkedjor man kunde öppna... Och sen måste ju ryggplattan vara bakom huvudbygeln för att den ska kunna inte viloläget :) hoppas ni förstår
-
Någon som testat mjukliften XL? Passar den bra ? Känns som den borde bli för lång..
Måste köpa en mjuklift till min explorer. Hade det till min sport och villl inte vara utan. Underlättar massor tycker jag..
Men vilken ska man köpa? Vanliga, XL eller något annat märke? Tips? -
Hur långt ut går mjukliften? Blir det så att syskonet kan sätta fötterna på den??Minnie7 skrev 2011-01-11 21:07:57 följande:Jag har köpt XL, men inte testat den med bebis i ännu. Var dock lite bökigt att få in den tom när dottern satt ovanpå redan. Får se hur jag gör när bebisen kommer. Om jag lägger dit mjukliften först och sätter på syskonsitsen sedan alltså...
-
ingen annan som har bra tips angående köp av mjuklift? XL, vanlig eller annats märke? för nacl delar?
-
Ör det hela däcket du behöver nytt eller gummi?straw2008 skrev 2011-01-14 16:02:22 följande:Någon som vet några andra hjul som funkar på Phil o teds? Orginal kostar ju 500 kr st o jag behöver alla de ( o massa mer delar)
här finns ju gummi och slang iaf www.fritidsportalen.se/product.asp&lang=se -
Ni som har explorern.. Tycker ni det är så lätt att fälla ihop vagnen som det verkar vara på demofilmen? Man ska ju kunna göra det med en hand säger dom. Jag kan knappt med två händer!!
-
Det gör jag med :Dbabyfia skrev 2011-01-19 22:40:31 följande:Sporten är likadan, men jag fäller ner det på foten .
-
aldrig sett den blå i verkligheten.. Men den ser ju inte mörkblå ut på bilderna.zasata skrev 2011-01-25 21:35:22 följande:ja detta är samma blå som sporten om inte mörkare-
Stora suffletten är grå där bak och stora sitsen är ju grå på sidorna på utsidan. -
mina killar är 3,5 och 1,5 och sitter hur bra som helst på båda platserna. Har inte upplevt den som trång eller smal. Visst blir det lite trängre bak för 3,5 åringen. Han sitter oftast fram. Men vill han sitta bak så går det fint.Vickan I skrev 2011-01-30 07:34:32 följande:Hmm. Har på internet blivit kär i explorern. Igår var sonen, 2 år ganska precis, med i butik och fick provsitta. Tycker sitsen var så smal? Kändes nästan lite trång redan med overall och grejer på och sonen är snarare strax under snittet när det gäller vikt/längd. Men ändå en normal tvååring. Viben var ju bredare men gillar explorerns utseende bättre. Dumt den var "insvängd" också på sidorna. Hur känner ni experter. Får era barn plats bra och vilken ålder?
-
Jag kör bara på som vanligt med framhjulet först... Är det trappor så backar jag upp med båda barnen i.. Inga problemh80 skrev 2011-03-06 21:08:43 följande:Imorgon ska jag ut o åka buss för första gånge (med vagnen alltså). Jag har en 2½ åring o en 10 månaders. Hur tar man sig lättast på bussen?
-
passar HH klädseln på explorerns syskonsits så det räcker att byta bara tyget? Eller måste även den bytas?Minnie7 skrev 2011-03-08 19:33:33 följande:Fick min klädsel HH idag som jag ska sätta på explorerns syskonsits. Har inte testat den än bara, tänkte vänta tills syskonsitsen ska vara därnere. Hoppas den passar bra.
-
har röda knappar på både huvudsäte och syskonsits..Greksmurfen skrev 2011-03-23 21:59:42 följande:nu har ja fått fina nya exploren från pramworld=) skickades i fre å hade den idag=) supersnabba=)....
en liten fråga ni som har exploren hur är bältet på huvudsitsen ?!
på syskonsitsen så är det den nya med två små röda knappar på lr vad man ska säga men på på huvudsitsen är det den gamla..=/ å titar man på filmen om den så har den det nya låset med dem två röd knapparna på.....
så vad har er?
Dock behöver jag inte trycka in dom på syskonsitsen men i huvudsitsen måste jag det för att kunna öppna -
vilken snygg!Lillla My skrev 2011-04-05 07:26:33 följande:shop.philandteds.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=...
6693kr för vagnen och 1296kr för syskonsitsen. Priserna i deras webshop brukar ju vara det rekommenderade priset i Sverige.
Själv vill jag se och testa den för att se om jag verkligen vill ha den, jag kan ju inte byta vagn hur ofta som helst... eller?
iPhone-verkar ju inte gilla &-tecken och länkar... -
Vilka syskonsitsar passar på explorer?
-
Passa rutmärkt i syskonsitsen... Lite kort i huvudsitsen.miamisan skrev 2011-05-09 08:25:23 följande:Någon av er som har dynor från Add Stroller till er Sport vagn? Hur passar de i huvud och syskonsitsen?
-
Hur tvättar man klädseln på bästa sätt? Vilka medel har ni använt?
-
Tror bara det var den tjejen som sålde fåtal till oss här i tråden. Jag köpte men har sålt mina vidare. Det ända som P&T har original vad jag vet är dessaAnetteGunnarsson skrev 2011-05-20 17:48:13 följande:
hello!
Någon som vet vart jag kan hitta dom där man kan sätta fram på vagnen så man kan sätta syskonsitsen ovanpå fast åt hållet så bebisen är mot mig!?? =)
Dom såkallade "Adapters" som man har till syskonsitsen när den är ovanpå, fast dom skall inte kunna böjas, dom skall vara helt raka.
Någon som vet vart jag fixar sånna?? =)
shop.philandteds.com/index.cfm&a=product_inline&b_id=828539&b_kid=631812
Verso heter dom men de är till deras smart och passar inte de andra vagnarna... -
Har också en explorer och det står L och R på mina..Skrutthumlan skrev 2011-05-21 09:14:38 följande:
Hej alla Phil and Ted´s proffs!
Måste fråga..
Har precis fått hem min Dash, och det bara strular hela tiden.
Först saknades ett hjul, sen när vi fick det saknades hjulaxeln så den har vi fått nu. Och sen när vi försöker sätta på syskondelen fram funkar det inte.
Dessa fästena på bilen ovan, ska det inte stå R på den ena och L på den andra?
Det står R på båda mina och det går inte att få ner syskonsitsen.
Sen undrar jag hur man vet hur mycket man ska pumpa däcken, har hört att det är lätt att pumpa för hårt så att de smäller...??
Snälla hjälp mig, börjar redan ledsna på vagnen och vi har inte ens fått prova den
Jag pumpar mina däck till 2,0... Aldrig vart några problem med det.
Synd att det strular, det är ju en toppen vagn!