Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Titta tillbaka lite i tråden, bara några inlägg upp. Det - eller våtservetter...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-06-07 13:37:54 följande:
    Titta tillbaka lite i tråden, bara några inlägg upp. Det - eller våtservetter...
    Ang tvätta Phil&Ted alltså.
  • bohusbebis
    Pezon skrev 2010-06-07 22:05:47 följande:
    Ang solskydd

Ser att många undrar och skriver om solskydd till syskonsitsen. 

Kolla på solskyddsskärm för barnvagn på Aussies-finest.se.
    Den har jag och är SUPERNÖJD. Hade inte klarat mig utan!

Den tar minimal plats när den inte behövs. SKyddar mot UV-strålarna och kan sättas både fram och bak, eller på paraplyvagnar om/när det behövs.

OCH på bilbarnstolen - där har vi den huvudsakligen och tar av den vid behov till vagnen!
  • bohusbebis
    Minnie7 skrev 2010-06-08 07:38:53 följande:
    Uj, vad billigt. Kan du inte inboxa mig adressen också?
    Undrar om det är billigt att beställa reservdelar därifrån åxå... Skulle behöva några smågrejer och har kollat på philandteds.com - webshop:en men blir helt avskräckt av frakten på 20 € (om jag fattat det rätt).
  • bohusbebis
    Equal skrev 2010-06-08 19:12:03 följande:
    Hejsan hoppsan, vart kan jag få tag i ett "lock" till Phil o teden, locket som sitter ovanför framhjulet där!

Säg inte återförsäljare bara, har jaagat ngn som kan beställa ett åt mig, men utan framgång!
    ring kära barn i uddevalla
  • bohusbebis
    miamisan skrev 2010-06-15 21:51:25 följande:
    Puffar lite för min fråga. Hoppas på att någon kan ge ett svar...
    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
    Vi har transportväskan till Sport, vad den nu heter... Tycker den är sådär, väldigt tight - men den skyddar bra för den är lite vadderad och vagnen ligger just tight så den far inte omkring inne i väskan/påsen. Vi har även en Urban Jungel-transportväska som vi använder mer, den är mer som en säck och går mycket snabbare och enklare att få in vagnen i. Phil-väskan kräver lite list, tid och tålamod (i urban-väskan får man dessutom med lite mer, typ handdukar, blöjor å sånt som kanske inte alltid får plats i ord. bagage...). Urban-väskan använder vi ofta då maken har en pickup utan tak, så när vagnen åker med där får den ligga skyddad i väskan. Däremot hade jag aldrig flugit utan att packa vagnen väl, vi har flugit med den två gånger - båda gångerna i Phil/Ted-väskan och ena gången blev den lite "kantstött" men det kan ha berott på att den försenad fick åka taxi tvärs över thailand... Sammanfattning, för flyg skulle jag välja Phil/teds transportväska, till vardags inte välja den...
  • bohusbebis
    miamisan skrev 2010-06-15 22:29:47 följande:
    Tack. MIn tanke är att ha något att stoppa vagnen i när vi ska flyga i augusti. Skönt att höra att du rekommenderar den. Bättre att få lite tips än att bara köpa grisen i säcken.
    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
    Den finns nån universal-flygväska som jag såg ganska nyligen... Såg himla bra ut, vet inte om den passar Phil&Ted dock. Å så tror jag att den var dubbelt så dyr, minst. Minns inte var jag såg den eller vad den hette tyvärr...
  • bohusbebis

Skulle förresten inte våga skicka vår "älskling" dåligt förpackad på flyget - tänk om man räknat med den en hel semester och den kommer fram med punka eller än värre i bitar. Hem spelar väl ingen större roll, flygbolaget brukar stå för ev skador som kan ha uppstått.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17