Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Nu har jag ringt runt till lite återförsäljare och det verkar gå att beställa ett kit med två stänkskydd, men ingen hade kläm på vad det kostar. Vill inte beställa utan att få pris först. Nån som vet?

• bohusbebis
    Fru Sveden skrev 2010-06-01 22:08:12 följande:
    Hej jag har en fråga som har hoppas någon av er kan besvara

Jag är på jakt efter sidoväska till min barnvagn och jag har sett att Phil and Ted har, men har dom bara dom där jätte klumpiga eller finns det flera olika sorter bara att jag inte hittat dom? Och om ni vet något annat märke av sidoväskor så uppskattas även sådana tips
    Vi har en Skip*Hop Duo Deluxe som vi fäster i bumperbaren/fästet fram och på handtaget. Tycker det är superbra (har sport förresten). Många här i tråden har en väska från Stadium som skötväska. Vi har även en Pannier-bag som vi knölar i massor med grejer i om vi ska på långtur. Vi har åxå två små ryggsäckar, typ mini-kånken, som barnen har sina saker i ibland. Jag har hängt två krokar i sufflett-bågen där den fäster mot chassit, å där hänger vi ryggsäckarna. Men min stora favorit är Base-Bag:en där vi har regnskydd, två fleecefiltar, 1:a hjälpen kit, pump etc... sånt som man inte behöver så ofta men som ändå kan vara bra att ha med...
  • bohusbebis
    Fru Sveden skrev 2010-06-01 22:08:12 följande:
    Hej jag har en fråga som har hoppas någon av er kan besvara

Jag är på jakt efter sidoväska till min barnvagn och jag har sett att Phil and Ted har, men har dom bara dom där jätte klumpiga eller finns det flera olika sorter bara att jag inte hittat dom? Och om ni vet något annat märke av sidoväskor så uppskattas även sådana tips
    Förlåt, svarade ju inte riktigt på din fråga... Phil&Ted har Pannier-bag:en som är som en stor säck att fästa på sidan, sen har de även en Hang-bag som man hänger på styret (rymmer inte mycket men det nödvändigaste). Utomlands kan man även köpa nån väska som går att hänga på syskonsits-ryggen tror jag om jag fattade rätt.
    Ropar på Kalmar brud - Hallå du väsk-expert, kom med glada tillrop....
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-06-02 14:04:56 följande:
    HALLÅ... Vad är det du vill ha svar på??? Glad
    Den där väskan man kan ha på syskonsitsen, vad hette den? Bollar även över Buzzflikkans fråga till expertisen
  • bohusbebis
    Karin86 skrev 2010-06-02 16:51:02 följande:
    bohusbebis: jag fattar inte hur du menar med skip hop väskan fäster du den i bumberbaren? Fast när du har syskonsits fram då eller och liggdel i vagenen? Fattar inte riktigt :P... sen såg jag att du hade en svart skip hop på sidan av vagenen men skrev att den satt fel hur ska den sitta då? FÖr så som detn sitter på bilden så måste den gå i backen eller? har nämligen en sån väska och skulle gärna använda den men den känns för stor att ha där eller?

Blev många frågor förlåt :P...

Om nu inte akta graco är så bra därbak som suflett aktigt vad har ni andra då till vintern tex så det blir lite mysigt för bebis att sitta där när man sover tex?
    Hänger den med den lilla "öglan" (inte axelremmen alltså) om bumperbarsfästet, eller fästet för syskonsitsen om den sitter uppe. Andra "öglan" knäpper jag vid handtaget, precis ovanför suffletten. Ska se om jag får till nån bild under kvällen.
  • bohusbebis

Har lagt in en bild på svart Skip*Hop på svart Sport taget med mobilkamera i dassigt ljus - i bildtråden. Men Karin86 kanske kan ana sig till hur den sitter fast...

• bohusbebis

Apropå dynor så sydde jag nyss av en prickig fleecepläd (jysk 25 och en del av ett påslakan med snygga stjärnor (hela påslakanet 149:-, men det räckte till att göra ett juniorpåslakan åxå). Använde inte 2 cm skumgummit från Åhléns (fast jag har det åxå men tyckte det blev väl tjockt) utan Åhléns har ett tunnare också, lade detta dubbelt (fick dock köpa 2 förp, minns inte priset). Svart snedslå som kantband. Blev två snygga dynor, tycker jag.
    Såg, efter att jag sytt dem, att hon tipsade att man inte behöver vändsy utan bara lägga delarna som de ska vara, med skumgummit i mitten, och sy ihop det med snedslån. Blir säkert snyggare, för mitt blev lite knöligt... Fast det var krångligt att sy snedslå... Så det kanske går på ett ut i svårighetsgrad om man är som jag en glad amatör...
    Jag har förresten BARA hittat skumgummi på Åhléns. Nån som har nåt annat tips, helst på nätet...?

• bohusbebis
    Använder Skip:ens egna remmar. Däremot har jag satt små "karbinhakar" där sufflettpinnen går in i chassit, där jag brukar hänga barnens småryggsäckar eller nån kasse. Fast det är en helt annan sak det.
  • bohusbebis
    Karin86 skrev 2010-06-03 08:58:40 följande:
    Men jag förstod inte riktigt hur man gjorde hålen, ska man göra markeringar på "Båda sidorna" för den ligger ju dubbelvikt och man måste vekla ut den sen eller hur så man har ett framstycke och ett bak. men behöver det vara 5 hål för selen både på vänster och höger sida förstår du? för har du dom 3 första hålen på vänster sidan så får du ju inte ut selen på högersidan eller? Och varför skall det vara 3 ål där uppe det är ju bara en rem på den sidan som skall ut? jag e inte så bra på sånt här :P... förstår du mig? Och hur syr man sen för att sprätta? haha många frågor förlåt :P
    Jag sydde visserligen inte efter skrotdesigns mönster utan gjorde eget, tyckte det var så svårt att "kopiera" hennes rundningar så det blev bra...
    Jag sydde ihop delarna, vände det som det ska vara (gjorde själva vändningsöppningen högst upp på huvudelen där det syns minst, nere på syskondelen - sydde sen ihop det samtidigt som jag sydde på kantbandet) och sen markerade jag efter min vagn där jag ville ha hålen (ritade med blyerts på ena sidan). Vi använder bara selen i översta läget så jag sydde således bara detta.
    Hålen sydde jag med knapphålssöm och tog sen sprättaren och vips var det hål där.
    Hur mycket tyg som kan gå åt...? Jag använde en halv fleecepläd till två sitsar. Ungefär, fast jag vet inte hur mycket det kan vara... Nån annan vet säkert bättre, har inga mätgrejer här nu...
  • bohusbebis
    mri skrev 2010-06-06 19:37:25 följande:
    Är det någon här som har nåt tips på hur man kan tvätta tyget på en P&T sport? Har köpt en begagnad vagn och skulle behöva rengöra den något.
    Bara att klä av den från chassit, skulle tro att man måste skruva loss handtaget på sporten dock. Gjorde det på syrrans e3 men där bara pluppade man ut handtaget och så gick det att lirka ut huvudsitsen. Suffletten måste dock av först, och så tror jag att man fick fälla ihop vagnen lite för att få av den. Sen ner i badkaret, milt tvättmedel eller rengöringsmedel. Låt ligga i blöt en stund, sen skrubba med svamp om det behövs. Skölj noga. Låt den dropptorka i evigheter (skumgummit i sitsen tar tid). Men oj va fint det kan bli. Fräscht!
    Sufflett och varukorg/fotstöd samt syskonsits tvättade jag i maskin, men gjorde nog misstaget att ha centrifugering på så plasten som var på sufflett-taket skadades något. Men tyget blev rent å fint utan slitage. Varukorg/fotstöd är dock svårare att byta på Sport, tror jag. Massor med små skruvar som ska ut - å sen in igen. Men det kan vara värt besväret om den är supersmutsig. Känns dock viktigast att tvätta klädseln där barnet sitter tycker jag.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17