Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Majomajo skrev 2010-08-18 11:27:20 följande:
    Tusen tack för svaren! Detta är svårt... Hoppas de har P&T på Babyproffsen som vi ska till idag. Stora killen börjar just nu dagis, och jag tänkte att promenader med lilla kommer jag att göra mest när stora är på dagis 15 h/v, och sen ha två vagnar när vi är två vuxna, men det verkar ju verkligen smidigt med en Vibe. Frågan är då om vi bara ska ha:

* Buggan som sittvagn till stora som sover i vagn på dagis
    * Vibe som syskonvagn, och som liggvagn för lilla

eller

* Buggan som liggvagn för lilla+ståbräda ibland
    * Vibe som syskonvagn
    * Babyjogger city mini el liknande till stora som sover i vagn på dagis
    Stora kan ju åxå ligga i Vibe:n å sova... I huvudsitsen liggläge
  • bohusbebis
    Majomajo skrev 2010-08-18 12:38:50 följande:
    Fast jag kan ju inte lämna Vibe på dagis för att stora ska sova i, jag måste ju få hem den lilla också.
    Nä, det blir ju krångligt förståss..
  • bohusbebis
    Mirix skrev 2010-08-18 20:27:16 följande:
    Livräddmedstil:

TYPISKT! Ja om nu gjort ett eget mönster.. får väll se om det blir bra eller inte. Shit vad dyrt det var med skumgummi!
    Har du sytt själv? Jag får inte till det med snedslån..   Ska den vara extra bred?
    Jag har sytt en del dynor och gjorde åxå ett eget mönster för jag fick inte till "svängarna" tyckte jag. Nu senast köpte jag extra bred snedslå för det blev lite mycket pyssel med den vanliga. Efter några dynor läste jag Skrotdesigns instruktioner där hon föreslog att man ska sy ihop allt på en gång, inte vändsy. Oj va smidigt det var. Så rätsida, skumgummi, rätsida och så sy fast allt med snedslån. Blev inte så tokigt.
    Efter att ha köpt all tunn skumgummi på Åhlens och fått besked att de inte skulle få in den mer så vände jag mig till en tapetserarverkstad och fick köpa 2 cm skumgummi ett jätteflak på ca 100 spänn.
  • bohusbebis
    Rosenbarn skrev 2010-08-19 11:51:02 följande:
    Någon som sålt en Vibe nyligen?  Vad kan man förvänta sig få??? Är 5500kr överdrivit (syskonsits,acta suflett, vindskydd, regnskydd samt coccon)??? 
    Tycker jag verkligen inte är för högt. Kanske bara dålig tajming eller låg efterfrågan just där du bor. Ge det en vecka till eller så, ta bort annonsen ett tag och annonsera igen. Då har dagis börjat ordentligt, folk har fått lön efter semestern osv...
  • bohusbebis
    Linn 80 skrev 2010-08-19 15:14:03 följande:
    Nu har jag 4 vagnar + en dagis vagn men den har vi hos mina föräldrar nu. Så det blir ju 6 vagnar till veckan för nu har jag beställt en sport från fritidsportalen för 6800kr med frakt, får då med syskonsits,mjuklift,regnskydd,litet vindskydd,båge och myggnät. Blir ca 2000kr billigare än att jag köpt från barnenshus. Så nu behöver jag inte vela längre
    Grattis, va kul! Apropå vagnar så köpte vi Phil&Ted:en för att den i mina ögon är alla vagnar i en, helt optimal. Men vi hade en liten Mountain Breeze (som Swift med fast hjul fram) som vi ändå använder mest + ett ganska nytt tillskott en Bugaboo Bee+. SKulle inte vilja vara utan nån, även om PT:n borde räcka för alla behov. Å så skulle jag kunna tänka en mindre sulky ändå att ha med på resa... Bee:n är nästan för fin.... Larvigt va. Min man har slutat bry sig tror jag... han ojar sig lite ibland.... En vagn står konstant på vardagsrumsgolvet som sovvagn inomhus... Minst en...
  • bohusbebis
    S a C skrev 2010-08-25 13:33:30 följande:
    Hehe, jag verkar vara den enda som klarar mig utan viloläget.

e3 har ej vinkelbart styre (okej då, två lägen), ej viloläge med mera. Men det står i faq:en.
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Det finns väl egentligen 2 lägen på syskonsitsen, det är två knapp-lägen som jag har fattat det som att man kan få lite olika lutning. Har dock inte testat...
  • bohusbebis
    mammaveronica77 skrev 2010-08-25 13:25:46 följande:
    letar för fullt efter en billig vagn nu, ångrar att jag sålde sporten... Har hittat e3 för en lämplig peng, men jag tvekar lite... Vad är skillnaden mellan den och sporten? Viloläge på syskonsitsen mååååste jag ha.... Vad var det för pucko som tog bort det på explorern?

Vet inte var du bor, eller om denna finns kvar. Men det kanske kunde vara nåt?

http://www.blocket.se/orebro/Phil_Ted_syskonvagn__matstol_och_lara_ga_vagn_29133852.htm?ca=15&w=3
    (inte min annons)

• bohusbebis
    mammaveronica77 skrev 2010-09-06 13:13:23 följande:
    Jagar som bekant vagn och kollar runt lite, gillar denna färgen men tycker det är på tok för dyrt.... Visst är detta oxå en V1?  (detta är inte vagnen jag skrev om förut, den annonsen var borta...)
    www.blocket.se/vastmanland/Phil___Teds_syskon...
    den är en v1:a och på tok för dyr, även om den ser ut att vara i bra skick. Du får väl nästan en sprillans ny för samma pris. MED garanti...
  • bohusbebis
    babyfia skrev 2010-09-08 12:40:37 följande:
    Har man en bebis är viloläge helt klart att föredra! Min lillkille vägrade ligga när han var 3,5-4mån (om han inte sov förstås) och hade jag inte haft viloläget hade jag inte satt honom därbak så tidigt. Jag använder viloläger jättemycket nu med, när han sover, men det är inte ofta han gör det på promenaderna längre då han bara sover en gång per dag och då är syrran på dagis så han har vagnen för sig själv. .
    Använde åxå viloläget jättemycket till 2-åringen+5-åringen.
    Nu står vår fina vagn alldeles ensam och sällsynt använd.... Börjar inse att vi snart måste skiljas...
  • bohusbebis
    S a C skrev 2010-09-08 13:22:58 följande:
    Stackars dig... Och stackars vagnen...
    Den står i vår gäststuga nu. Dottern går ibland ut där och sätter sig i baksätet. Hon vill nog inte heller skiljas...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17