Hjärtebarnen
vet inte om det där gav något som helst svar på din fundering egentligen :)
Vad konstigt att det är olika beroende på vem man pratar med (eller vilket sjukhus man tillhör?)... Vi har fått hjälp av dietist sedan lillen var 2-3 månader gammal, då han också fick sin första specialmat. Varför väntade de så länge med er Tifastar?
Vår lillfis ska opereras nu på tisdag. Visserligen inte för hjärtat (han är nästan friskförklarad nu) utan urinvägarna men jag tänkte att frågan kanske kan passa här ändå eftersom så många av er har erfarenhet av operationer. Det står på kallelsen att han inte får vara sjuk, men vad räknas som sjuk? För 11 dagar sedan hade han feber i 2 dagar och magsjuka i 3. Sedan dess har han snorat och hostat men är inte påverkad i allmänhet av detta, mer än att det blir jobbigt på natten ibland med hostan. Räknas det som att han är sjuk?
Ogi - Vi sköt ju upp vår kateterisering förra varvet då lilleman blev förkyld, men nu är han också förkyld, men nu far vi nog ner till Helsingfors och låter läkarna besluta om han är tillräckligt frisk för att få bli kateteriserad... Så svårt att veta vilka kriterier de har för när någon är tillräckligt frisk...
Jag har hört tvärtom kan man säga - att Lund ofta opererar efter symptom, medan Göteborg bara opererar efter undersökningsresultat. Fick höra det av en kardiolog i Lund...
Det jag ofta funderar på är hur olika svar man får beroende på vilken läkare man får. Den kardiologen som vi oftast hade/har har alltid varit mer avvaktande ifråga om operation, medan vi fått mycket mer operationspositiva svar från andra kardiologer på samma sjukhus :/
Någon som vet om det normala är att ha 100% syresättning eller bara däromkring? Vår son har alltid haft 97% och jag har alltid haft intrycket av att det är helt normalt, även om han vore helt frisk.