Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

Hallå tjejer!

Susie: hur mår du darling? Hoppas du inte har alltför ont utan kan njuta ordentligt av att vara hemma med er nya familjemedlem! Hur har Jolina det? Blev det så att D blev kvar med dig på sjukhuset lr var du och Viola ensamma? Hur är hon lilla Viola? Myspys på er!

Icka: vad sa läkaren?

Åsa: hur gick det med första dan av inskolning?

Crazyh, Movie, LillaT: är ni där? Hur har ni det?

Här är det bra Mannen har börjat jobba efter all ledighet och sjukdom. Bellis har varit VÄLDIGT krävande under och efter sjuktiden, kan inte lägga ifrån mig henne när hon somnat, hon gråter otröstligt ibland (aldrig gjort förr) och vaknar även på natten och storgråter... Hoppas verkligen det vänder snart igen

Annars är det dags för Ullared igen Blev lite spontant inbokat när en kompis inte hittade bussresa som funkade så jag erbjöd henne vår bil och mannen som privatchaufför - självklart passar jag på att följa med själv också
    Sen blir det förmodligen utlandsresa med mannens bror och dennes familj i mars/april vilket jag verkligen ser fram emot!

Kram på er allihop!

• domenica

Oj, lät inte kul Icka Men det är ju alltid bättre att ta tag i det som du gjort nu och det verkar ju som det kan det ju lösas relativt "enkelt" ändå (missförstå mig rätt) även om ingrepp aldrig är kul... Tror jag berättat det men jag gjorde ju en grej på hjärtat när jag var yngre och det är en udda känsla att ligga vaken när de grejar med ens kropp liksom - hoppas du får bli sövd om du föredrar det men som du skrev så har du ju redan klarat av en stor bukoperation galant

Ja, får hoppas både Bumbi och Alice kommer ur sina faser snart - Bella har en leksak som sjunger "ibland så är jag trött och sur men oftast är jag glad eller hur" (på ett jävligt störigt klämkäckt vis btw) men nu skämtar vi om att det snarare är tvärtom...men det blir nog bra snart

• domenica

Åsa: får liiite ångest bara jag tänker på dagis men samtidigt tror jag ju att det är himla nyttigt både för en själv och barnet! Som du skriver så är nog det mesta normalt och inget nytt för personalen, man får ju lita på att de har de pedagogiska verktygen att lösa de små grejerna som kan dyka upp

Icka: här uppskattades också gröten och är ff en favorit Kul att Alice redan är där, vid grötdags liksom!

• domenica

Skoja bara Icka, har ingen aning om vad Susie testade Hoppas hon upplyser oss snart!

• domenica
    Susie: hon är SÅ gullig!! Och Jolina ser så stolt och glad ut! Hjärta Mörkt hår, hade Jolina också det när hon var liten? En kompis till mig är superblond, dottern var svart i håret när hon föddes men är nu lika blond som mamman
    Så skönt att höra att du haft det bra med ärret och så (säkert bara överansträngt dig lite nu) och att amningen rullar på!
    I början satt jag upp i sängen och ammade på natten men till slut blev det så att jag låg på sidan som du beskriver, tyckte det var super för då vaknade varken hon lr jag lika mycket. Varför kan du inte ligga så?
    Bellis sov inte hela tiden på dagarna, känns som att hon har sovit väldigt korta perioder jämfört med andra bebisar. Hon var sällan vaken på natten de första månaderna utan vaknade och åt i fem minuter bara (fast fleeeera ggr/natt), hon ammade alltid väldigt kort stund så jag har inga råd om det där med snuttandet tyvärr...

Ja. det är ett pusslande - hoppas de andra har några bra råd till dig! Du ska se att hon anpassar sig liiiite mer till er rytm snart men jag förstår att du är helt slut. KRAM PÅ DIG!

Vi funderade på Spanien först men eftersom vi vill ha lite värme så blir det nog Egypten, vi har varit där förr och trivdes! Letar överkomliga all inclusive-hotell, känns enklare med barnen än att behöva leta upp nya resauranger varje dag.
  • domenica
    Åsa: nej, va tråkigt det lät Inte så givande att springa omkring i halkan - stackars din rygg! Och klart att barnen inte kan förväntas lägga sig och vila på beställning, skulle aldrig gå med B så envis och bestämd som hon är...men som du skrev var det ju flera barn som inte kom till ro, de kommer nog in i dagisschemat snart.
    Känner verkligen med dig, den där ångestkänslan när nåt inte känns rätt och nu gäller det ju inte bara en själv utan också det bästa man har - jag hoppas att det går över och att de närmaste dagarna av inskolningen ger en bättre magkänsla, det är säkert en hel massa olika saker och känslor som bidrar till din reaktion och förhoppningsvis känns det lättare när det inte är så nytt längre. KRAM!!
  • domenica

´Ps. nu är vi friska och B känns mer och mer som sitt "gamla" jag, inga direkta gråtattacker igår lr idag och bara lite inatt - skönt!

• domenica

Tittar in lite snabbt Fy vad otäckt Susie! Så himla skönt att allt såg bra ut men så läskigt att behöva gå igenom allt det där - hoppas ni kan få ta det lite lugnt nu {#emotions_dlg.flower}

Jag ska snart iväg till en kompis för lite vin och käk, skönt med lite tjejsällskap då jag har jordens pms och inte pallar att vara snäll mot mannen Tyst Känner mig som en riktig bitch...

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8