Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

icka: du beskriver precis hur jag känner! Fram och tillbaka... Vi får se hur det blir!

Hur har ni det? Är hon vaken en del lr sover hon mkt? Bellis har varit mkt vaken från start men det är ju olika. Vart sover hon på natten? Ammar du?

Vilken lycka det är!
  • domenica

Hallå brudar!

Icka: det där med avslaget låter väl normalt. Jag hade lite fram och tillbaka i ca två veckor och sen två veckor med bara brunt *sorry*
    Låter som du återhämtat dig bra efter kejsarsnittet, det är ju ändå ett ingrepp - helt otroligt vad de kan göra! Mysigt att höra om hur ni har det Visst är det magiskt!

Crazyh: förstår att du haft det tungt, hoppas du kan få stöd och snart mår bättre - du har fått kämpa i motvind ett tag. Lycka ändå att ha så fina killar, de verkar vara så rara tillsammans Kram!

Ego: igår var det dejtnight, blev klassikern restaurang och bio - mysigt Isabella var dock på humör och gjorde livet surt för mormor men så fort hon kom i min famn så var hon en solstråle...he he... Hälsade på på jobbet också, va ett tag sen och "tanterna" blev helt till sig!

På tal om annat så verkar mensen va på G här, stämmer med älkänningarna jag tyckte att jag märkte av för ett tag sen.

Näe, nu ska jag städa lite inför besök ikväll - ha det fint tjejer!

• domenica

Åsa: lider med dig inför dagisstarten...men Saga kommer trivas ska du se, blir ju skitkul med en massa nya kompisar och hon är ju en glad tjej
    Hur blev fotona förresten?

• domenica

shit, va tyst det är i tråden... hej på dig åsa iaf förstår att du är slut efter kursdagarna, vilken omställning! är det kul åtminstone? vad är det för kurs? (ursäkta att det bara blir små bokstäver, har bumbi på ena armen).

på tal om tjejan så fyller hon fyra månader imorrn så idag smygstartade vi med puré, det var en succé faktiskt har hon fått pilla in lite annat ätbart i munnen ett tag nu, kunde inte skada sålänge det är milt tänkte vi... Hon väger ca 5,6 kg och är nu 60 lång så hon är ju inte jättestor men följer sin kurva.

hur är det med er andra? susie, hur mår du och knodd?

• domenica

Hallå där brudar!

Vilka höstdagar det har varit - ok att jag inte riktigt känner mig färdig med sommaren men det är bara att acceptera läget och njuta av löven som börjar skifta i fina färger

Åsa: underbara bilder - i like! Förstår att du blev nöjd! Känner som du med deltidsplanerna, vill inte heller jobba fullt de första åren nu...får se hur det blir men jag har siktet inställt på 60 - 75 %. Pigga på dig!

Icka: näe fy, det lät inte som någon hit  Ibland kommer allt samtidigt verkar det som och typiskt nog vid en tid då du bara borde få njuta av Alice - kan inte tänka mig att behöva se sin lilla ligga uppkopplad sådär, skönt att allt såg bra ut!!

Susie: så härligt att det är livat i magen nu, det är ju en sån fantastisk känsla och så blir man ju lite lugnare när knodden ger sig tillkänna lite mer regelbundet
    Kan tänka mig att det krävs en del för att känna att man underhåller en så stor tjej som Jolina, jag kan känna mig lite ensam vissa dagar när jag inte orkat hitta på nåt men en fyramånaders är ju lite lättare att roa. Som du skriver så blir det ju snart ändring på det iaf, även om det kommer vara en nyföding så kommer nog Jolina ha fullt upp med att hjälpa dig att pyssla om - man såg ju bara hur mån hon var om Bella när de sågs
    Kul med dina fynd förresten!

LillaT: heeeej Jo, du hade onekligen fullt upp när vi var hos er men man kände sig verkligen som hemma så oss gick det ingen nöd på! Resa utomlands - AVIS!!! Mannen vägrar, han tycker tjejen är för liten och vill inte utsätta henne (och/eller medresenärerna) för en flygresa....jag har dock läst på lite om hur smidigt det kan gå och kämpar på att övertyga honom om att vi MÅÅÅÅÅSTE iväg Arbeta inte ihjäl dig fram till resan nu...

Näe, nu ska jag amma - tror nog att mamma snart ratas för puréerna är så goda Igårkväll fick vi dryga ut gröten och ge i en flaska som hon kunde hålla själv för det gick inte fort nog när vi matade med sked...ha ha...

• domenica

Hej alla

Åsa: så skönt att du börjar må bättre! Hur är det med er annars? Trivs i lägenheten? Hur är det med Saga?

Susie: shit, va duktig du är som syr och har dig Ikea älskar jag, åker dit jämt känns det som men mannen har inte riktigt förstått charmen med det så ofta tar jag med mamma lr en kompis.
    Vad bråkade ni om? Så himla trist men oftast är det ju skitsaker som utlöser det...

crazyh: så sköööönt med Alexander!! Måste göra stor skillnad och lätta en del på vardagspysslandet. Klart han går snart, måste ju hänga med storebror

Här har det varit lite upp och ner - mannen och jag skavde som fasen på varann ett tag men nu känns det bra igen, undrar vad det beror på det där att man verkar hamna ur fas ibland medans man andra gånger synkar totalt...och utan att det beror på nåt särskilt liksom. Sen tänker jag att när man bor med någon dygnet runt år efter år så är det klart att det inte kan vara bra jämt, skulle det ju inte vara med en kompis heller

Mensvärken från helvetet är här men det är ju skönt att det verkar funka som det ska, kommer den inom några dagar så är det ju en liknande cykel som tidigare. Så knäppt för nu minns jag knappt det jobbiga med att försöka bli gravid varje månad utan tänker mer "va spännande och pirrigt det var att försöka få till det" - galet hur man förtränger saker

Fick en sorglig löneökning det här året, visst är det kommunalt arbete men den enda motiveringen var att "du har mer i lön än många andra"?!? Individuell lönesättning - my ass Demon Började genast tänka att jag ska söka nytt jobb men sen kom jag på att det är ju bättre att behålla min 100% tjänst och gå ner i tid som jag vill göra än att söka ett deltidsjobb och sen inte få gå upp till 100% när jag väl vill det. Så jag biter ihop men kan lova att de kommande åren blir min fokus på familjen och fritiden istället för jobb och "karriär"...

Tror förresten att tjejan kommer krypa snart Hon snurrar och ålar, försöker ställa sig på knä mm - är fantastiskt att se och man måste skratta lite åt hennes frustration ibland

Babbel babbel från mig, får se om ni orkar arbeta er igenom inlägget Håller hur som helst med susie, hoppas inte vår kontakt rinner ut i sanden för jag uppskattar ert sällskap KRAM!

• domenica

jaaa du susie, vad säger man - karlar!! det där med pengar är ju lite så att man reagerar på olika saker, mannen härhemma kan köpa dyrare och dyrare dator varje år men tycka ikea-shopping är onödigt och tvärtom...dock har vi blivit bättre på att ge varann fria tyglar rent ekonomiskt sålänge ingen blir lidande av det...äsch, ville bara säga att jag förstår

hmm, hon sitter ganska bra om man lutar henne mot soffkuddar och så - i sin tripptrapp har hon suttit i några veckor men då är det ju en sån där dyna med botten, rygg och sidor i...på golvet finns det inte en chans att hon sitter själv 
    senaste veckorna har hon varit så tykänslig, somnar ok i famnen men vill inte bli nedlagd nånstans för då vaknar hon direkt. inte vill hon sova i sin vagga heller. min modersinstinkt (he he) säger att jag ska låta henne vara så nära hon vill och behöver, allt ändras ju hela tiden och snart funkar det säkert igen.

så skönt att du haft en bra dag vad gäller foglossningen! förstår precis hur du menar med att det känns som att man skulle bli gravid direkt om man försökte igen...bäst ni skyddar er sen om ni inte vill ha fler, det gick ju snabbt med jolina menar jag härligt att du känner av lillan så väl nu, det är ju inte länge kvar egentligen!! shoppat nåt mer eller syr du allt?

jag fyller i början av november så du minns rätt - hela 32 år och en vecka efter fyller mannen 34!

ha en fin kväll trots karlsloken och det pms:iga humöret! ...och du, skulle andan falla på och du vågar dig in i bilen  och ut i skogen så är du så välkommen

• domenica

Hallå där Åsa

Verkar som alla som haft förkylning nu har varit sjuka läääänge - skönt att du känner dig kry nu!

Tror du har rätt i det där att det är skönt för föräldrarna om barnen skyndar långsamt, en del barn känns ju så förnöjda medan min lilla känns mer vild om du förstår...blir säkert en handfull längre fram, än så länge känns det som att hon brås mer på sin mamma än på sin pappa i det avseendet

Oj, vad ni ska fara omkring! Och Ullared, även om vi var där i somras så vill jag tillbaka snart - galet egentligen. Är det nåt särskilt ni ska ha lr bara shoppa runt?

Förstår att du inte är så sugen på att börja jobba igen men samtidigt tror jag man kan behöva det - det ultimata skulle dock vara att jobba 50 %, då skulle man liksom få det bästa av båda världar känner jag!

Va gulligt att hon ska till tandläkare...hihi... Vi fick rådet att borsta tandköttet lite och låta henne hålla i och leka med tandborsten så att det inte ska kännas helt nytt för henne när tänderna väl kommer och hon kanske är lite grinig - har väl gjort det ett par ggr, skönt att Saga verkar gilla det för man har ju hört att det kan vara lite struligt

Bumbi började snora och nysa igår, tror att det är pga förkylningen som hon hade jättesvårt att sova inatt - var första gången vi fick göra så som vi pratade om innan förlossningen: jag gick in i hennes rum och somnade framför tv:n efter att ha vaggat henne på armen *trött*

Ha en bra dag! Här blir det spelkväll, middag och övernattning hos ett par kompisar som också har en liten därhemma, ska bli mysigt! Kram på er allihop

• domenica

näeee, nu måste vi skärpa till oss här - saknar ju er!!

susie: har fått höra alldeles för lite om din graviditet, kan du inte berätta lite mer hur du känner och tänker, vad jolina och familj/vänner säger,  vad du har shoppat osv osv

minnie och movie: är ni heeelt borta från tråden nu??

åsa, crazyh, lillat och icka: hur har ni det med livet i allmänhet och busungarna i synnerhet?

{#emotions_dlg.flower} tänker på er allihop {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8