Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

LillaT: inget dåligt jobb du, låter som du stortrivs med tillvaron Jag/vi kan 21-22 aug, mamma fyller år den 21 men det ska vi nog hinna med ändå! Vore så häftigt att ses Skrattande

Midsommar blir med kompisgänget - tror nog att det blir att pumpa ur lite så att jag kan njuta av några glas asti Skål

Skrev ju att tjejan gått upp ca 1 kg men så pass var det inte, måste ha haft full mage när jag vägde henne..hehe...vid BVC-besöket igår hade hon gått upp ca 600 g från när hon föddes, följer sin kurva finfint!

Idag blir det mys med mannen, imorrn ska han ut o då blir det tjejkväll med en kompis - ha en fin helg allihop!
  • domenica

inatt sov isabella heeela natten i sin vagga...mellan amningarna förstås

crazyh: har tänkt på er o hur det gick med krilles prover? jag kanske har missat nåt inlägg om det, hoppas iaf att allt är bra med honom (o er andra också förstås)!

susie: hur gick det på UL??

• domenica
    susie: sitter här och snyftar medan jag ammar, lite komiskt känns det men det går ju inte att låta bli att bli berörd av jolinas reaktion - så som hon OCH ni har längtat efter det här! Måste ha varit fantastiskt för er att få berätta för henne att hon ska få ett syskon Hjärta
    V.9 och en liten underbar ostbåge därinne...lr en cashewnöt som jag tyckte hon såg ut som   UNDERBART!!

icka: trist att vi inte lyckats få ihop ett datum som funkar för alla men nån gång kommer vi ju ses, det måste vi ju! Spännande imorrn då!!
  • domenica
    susie: mitt illamående började direkt i samband med att jag testade, sen började kräkningarna i v.6-7 och höll i sig till v.16 Kräks Hoppas det inte blir värre fr dig, verkar ju vara ganska hanterbart nu iaf?
    Som svar på dina frågor så känns det faktiskt som att vi varit längre än i fyra veckor Vi har farit omkring mycket, dels beror det nog på att allt funkar så bra  och dels på att vi väljer att fortsätta "som vanligt" eftersom vi var lite oroliga för att livet skulle förändras FÖR mycket och det ville vi ju inte (bortsett från de positiva förändringarna då)!
    Kärleken till henne är överväldigande och ibland kan jag inte fatta att hon är vår men i övrigt är det som att hon alltid funnits här
    Min mamma är så käääär i Isabella, det är underbart att se Hjärta

Vilken dag byter du vecka? Vilka namn har Jolina som förslag? Har ni berättat för några fler eller håller ni det inom familjen än så länge? 

icka: grattis till er lilla tjeja därinne, häftigt att din känsla stämde och att allt ser bra ut Så kul med dvd-skiva *avis*

• domenica
    movie: stort GRATTIS till jobbet {#emotions_dlg.flower} skönt att höra att du verkar ha det bra med dina tjejor - kram kram!
  • domenica

Hej tjejer! Hoppas ni har haft en fin midsommar {#emotions_dlg.flower} Vi har haft det jättemysigt! Jag pumpade ur för att kunna dricka lite och det var väl trevligt men hon är ju ändå i ens fokus hela tiden så jag kunde lika gärna avstått - plus att brösten sprängde så att jag fick akutpumpa på toaletten då o då...ha ha... Dock tar hon flaskan bra och har det mysigt med pappa under matstunderna så på henne går det ingen nöd.

Annars är allt bra. Jag har ju haft ont i handleden i några månader (inflammerad senskida "morbus de quervain" som man kan få bla under graviditeten) och nu fått en skena som jag ska ha i sex veckor - blir det inte bättre så får man operera men det hoppas jag förstås att jag slipper.

Snart börjar mannens semester - ska bli häääärligt Solig Vad har ni andra för planer? En vecka ska vi ge oss iväg mot österlen med husbil...mys

Oj, nu skiter isabella som en hel karl - skrattar på mig varje gång, så mycket ljud i en så liten kropp...ha ha ha

Åsa: snu är ni atackars Saga som är förkyld, hoppas hon snart är pigg å kry igen! Nu är ni alltså färdigflyttade? Och du har fyllt år Grattis igen!

LillaT: men lille R då Inte ska du känna dig hemsk, jag tänker som oprah (maya angelou): när man vet bättre så gör man bättre! Nu när du märkt att han får i sig för lite så kommer ni få ordning på det där ska du se. Kram till er!

• domenica

Phjuuu, vilken hetta Solig Men jag vägrar fasen att klaga, det här var ju vad vi längtade efter under den jä*la vargavintern som vi hade eller hur?!

Så...hur är det med er i värmen tjejer?

Åsa: isglass lät inte dumt - tror jag sagt tidigare att jag inte direkt är nån glassmänniska men piggelin är ju oslagbart i värmen Så välförunnat med semester nu för er efter flytten, hoppas ni får det riktigt skönt!

Icka: så kul med shopping! Och Ullared... *avis* Kanske ska försöka få med mannen dit på semestern men i år hade vi ju inte tänkt ta västkusten så det blir ju en liten omväg i sånt fall...hmm, får väl se... Så skönt att du blev sjukskriven, hoppas du inte får lida alltför mycket av dina besvär framöver - men snaaaart är det ju bebisdags!

Susie: fortfarande illamående? Det är ju så jobbigt men när det väl slutar så är det ju glömt på en gång - mannen har flera ggr fått påminna mig om hur illa det faktiskt var...he he... Isabella är underbar, tackar som frågar Hon ändras för varje dag som går, det är fantastiskt att se den lilla människan ta form. Den 22 juni fick jag det första tydliga svarsleendet och nu flinar hon massor - mamma och pappa smälter förstås här hemma Drömmer
    Så kul att folk redan ser att du är gravid, har hört att magen växer snabbare vid andra graviditeten. En liten kille alltså?? Vad det än blir så blir ju den lill* riktigt efterlängtad och kommer få en storasyster som väntat å längtat Hjärta KUB om en och en halv vecka då? Spännande!

Ego: mannen jobbar en vecka till och sen har han semester - ska bli härligt! Blir en vecka med husbilen till österlen som sagt och så några veckor att bara myyysa hemmikring Han kommer förmodligen att försöka vara ledig varje fredag framöver så att våra helger tillsammans blir längre. Han är världens bästa pappa, måste vara det härligaste som finns: att se honom jollra med sin "pärla" Baby Idag är vår andra bröllopsdag så det blir middag på nåt mysigt ställe...liten hemlis: häromdan sexade vi till det för första gången, är överlycklig över att allt kändes "som vanligt" Tungan ute 

Ha det riktigt fint i solen brudar Cool

• domenica
    icka: tack! Såg din fråga om värmen, det är svårt att veta hur mycket man kan ha på henne - härhemma är hon faktiskt mest i bara blöjan, när vi ska iväg blir det klänning eller kortärmad body...ac:n på i bilen men utan att blåsa på henne, leta skugga och bada lite svalt/ljummet - lite ståhej blir det men det funkar!

Kul att läsa om din växande mage Gravid  Gärna fler UL-bilder! KRAM
Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8