Inlägg från: bubblan79 |Visa alla inlägg
  • bubblan79

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

det ser ut som en insulinspruta.. en penna. jag är oxå sjukt orolig för den, är spruträdd så när vi var där på infomötet så fickmin man göra det på mig så får vi öva oss ihop sen när de väl är dags

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Vårblomman7 skrev 2010-05-11 11:01:54 följande:
    Hej igen!Hoppas länken funkade när jag skrev in mig. Haha nybörjare.Vi har än sålänge bara berättat för mina och sambons föräldrar. Vet inte riktigt om vi vågar berätta för fler. Men man slipper förhoppningsvis alla dessa frågor jämt och ständigt om när vi har tänkt oss skaffa barn, e det inte dags nu, snart får ni la börja nångång etc etc etc. Vad svarar man. Suck!Redan nu har man ju haft mycket frånvaro från jobbet så chefen kanske man måste meddela när man väl startar. Jag jobbar bara dagtid och har ca 10 mil att köra till SU så det kanske blir några turer. Gör man aldrig långtidsodlingar via sahlgrenska???UL-görs det efter varje insättning?Kram
    vi bor oxå 10 mil från sahlgrenska och var där i dagarna nu och fick en heldag där.. eller en halv dag iaf. dom gör inte långtidsodling där sa dom. vi behöver inte åka in såofta som vi trodde först.. alla blodprover kan vi göra hemma på vårdcentralen och skicka dit och sprutorna visade dom på våran infodag. jag ska nog bara in och göra ett vul sen och sen äp och sen få tillbaka ägget så 3 gånger som vi ska in bara
  • bubblan79
    Vårblomman7 skrev 2010-05-13 21:49:07 följande:
    Lysekil, inte så värst långt ifrån då. :) Fast här inne vill man kanske vara lite anonym i ett sånt här fall. Vi satte oss på uddevalla som närmast stad, fega vi är hahaha!
    Jasså.Ja man är ju olika. Vi är väldigt öppna med våran situation och det flesta som vi känner vet om det. Jag känner ett stort behov av att få prata om det så för våran del så vill vi inte vara anonyma, eller det spelar ingen roll för oss.
  • bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-14 15:16:44 följande:
    Visst är det ironiskt med foglossning, har iofs haft känningar i flera år men likväl.Det verkade ok, fick inte så mycket respons mer än att jag hade väldigt tjock slemhinna tydligen. Tror jag det med de klumparna som dyker upp när jag har mens... sorry för TMI. Vi hoppas att det är positivt och att embryot har nått rejält att borra sig fast i. Det var ca 10-15 blåsor på varje äggstock, några alldeles för små tyvärr, men de flesta var ok.Det blir ÄP på onsdag och ET på fredag om allt går som det ska.Tyvärr fick jag en smärre chock när läkarn säger ja just det ni ska göra ICSI sådär i förbifarten. Har inte hört ett ord om det innan, vanlig IVF har de sagt hela tiden men det verkar inte så längre. Satan, det är typ det enda som hållt mig uppe det senaste månaderna, att vi iaf inte behöver göra ICSI, men tji fick jag. Fick ett minibryt och ögonen svämmade över, men men. Om fästmannen levererar bra på onsdag kanske vi slipper, alt. kan få några ägg med ICSI och några utan.Ser fram emot att ses på måndag, hoppas vi får fint väder.Vitsippa; hur går det med sprutorna, allt OK?
    varför vill du inte ha ICSI?
    Vi fick det beskedet att dom ska göra det för oss oh det tycker jag känns underbart . Dom hjälper oss med ytterligare ett steg och att befrukta ägget med en spermie.
  • bubblan79

Jaha då förstår jag. Ja för oss spelar det ju ingen roll eftersom mannens spermier inte kan befrukta mina ägg så måste vi ju ha hjälp med den biten.
    Den informationen är ju ungefär som att par som gör ivf och det är manlig faktor som sen får en son så går det ofta i arv med fertilitet från far till son.
    Riker och chanser med allt tyvärr

• bubblan79

en fråga om sprutor och vagitorier. måste sprutona tas på kvällen? kan man inte ta dom på morgonen istället? och vagitorier undrar jag lite över.. är detsånna som det blir lite äckel av eller märker man inte av dom alls?

• bubblan79

såg ni på nyhetsmorgon idag? dom snackade om en nyhet inom ivf världen.. nämligen nån slags kemikalie som man lägger omogna ägg i så dom mognar

• bubblan79
    Macpau skrev 2010-05-18 10:12:43 följande:
    Hejsan tjejer!Börjar med att tacka för igår-trevligt som vanligt . Ja, vet inte vad jag ska säga om mitt beteende...borde inte vistas ute bland folk . Vad bra att ni kunde"samåka"! Det bidde inget sex igår....orkade inte. Det var faktiskt en av de 1a gångerna som vi har sagt nej, trots eventuell äl! Framsteg! Nu fokuserar vi på bröllopet ett tag istället...bubblan- om det funkar så är det ju helt underbart!! Vilka framsteg...hoppas det funkar och att det snart sätts i bruk (lär väl dröja 10 år eller så...). Ska se om jag hittar det klippet. Åh, jag hade gärna mött upp dig då jag har rätt nära från jobbet. Tyvärr är denna veckan helt full med bröllopsbestyr...men du får mer än gärna prata av dig här!Jag hoppas att allt går bra på torsdag. Håller tummarna jättehårt!!!!Kram till er alla
    oj ett stundande bröllop, gud va härligt.
    Jag satt precis och packade upp lite lådor här hemma eftersom vi flyttat och hittade vår "bröllopslåda" och blev lite nostalgisk. Alla foton från festen och bröllopsresan, alla gratulationskorten som folk gjort själva eller skrivit nåt kul i. vi hade även en bok som heter Bröllopsminnen där folk själva kan skriva i under festen. Den rekommenderar jag er verkligen att köpa. så otroligt kul att läsa vad släkt och vänner har skrivit
  • bubblan79

ja sköterskan sa oxå att jag skulle ta den på kvällen men känner nu att det passar inte alls bra. om det ska vara samma tid varje dag så borde det ju gå på morgonen oxå. jag går ju alltid ut med hunden kl 7 vare sig det är helg eller inte. vi ska dessutom på fester och baler och hur ska jag möjligtvis kunna knyta upp/snöra upp min klänning på toa bara för att ta en spruta och sen snöra den igen.. jag kan inte göra det själv

• bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-18 21:38:40 följande:
    Wish me luck...Om exakt 12 timmar borde äggplocket vara klart och vi kan pusta ut lite. Förutsatt att det inte är några förseningar eller problem...Bubblan: Det står i mina papper att sprutan ska tas sen eftermiddag/kväll. Men kolla med dem om du tycker morgon är bättre, kanske spelar det ingen roll eller så förklarar de varför den bör tas på kvällen.
    Håller tummarna att allt går finfint
  • bubblan79

Ja jag köpte min på bokia, det finns en hel uppsjö av olika gästböcker för böllop. det är iaf ett riktigt kul minne att ha. på ena sidan skriver dom och på den andra sidan kan man sen sätta in ett kort på dom och dom får fylla i lite frågor och hälsningar

• bubblan79

en fråga till er som gjort ÄP. Får man se sina ägg efteråt och får man vara med när dom för samman spermier eller för in en spermie?

• bubblan79

Nej jag kom bara å tänka på filmen som dom visar på infomötet. där paret fotar hela processen från början till slut. de fick ju vara med vid befruktningen och sen se sitt 4 celliga ägg innan dom förde tillbaka det till henne. blev nyfiken på om det funkar så på riktigt eller om det bara var på filmen.

• bubblan79

Jasså. Ja vi fick se denna precis i början innan dom drog igång med powerpointen

• bubblan79
    Finiz skrev 2010-05-21 07:19:12 följande:
    Vitsippa: Härligt, då vet du att det händer nåt där inne. Och som tur är så vinner ju oftast sprutorna kriget.Tarda: Stort lycka till idag, hoppas du får ett toppägg tillbaka och några till frysen! 7 ägg tror jag är lagom, hade oxå det och fick ju 4 befruktade. Liffan: Tack för tumhållningen! Jag har inte haft nån mer blödning "spott" sen igår så håll gärna lite till. Fast magen är i uppror, känns som mens hela tiden och springer på toa stup i kvarten :)Skönt ändå att du har fullt upp, då hinner man tänka mindre på allt detta. Till råga på allt så var jag och skulle hämta min brudklänning igår, och tror ni inte att de har gjort den fel. Helt fel färg på övre delen. Så nu står jag utan klänning och bröllop om en månad.. lite panik..
    vad har du för storlek?
    jag har en klänning med snörning i ryggen om du skulle behöva.. strl 40-44
  • bubblan79
    Finiz skrev 2010-05-21 13:20:54 följande:
    Försöker79: Jag förstår hur du känner, och jättebra att du tar ett steg tillbaka om du känner att du behöver det. Det är viktigt att ta det i den takten man själv vill. Jag är lite av en periodare här jag med. Hoppas det gick bra på intervjun och att det är jobbet för dig!MissStar: Jaså hade du mensvärk och allt som vanligt? Jag går fortfarande och hoppas men har liksom ställt in mig på att det blir negativt. Kanske bäst så om det nu är så.Tarda: Nu är det inte långt kvar till du är en ruvare! Hoppas på många befruktade! Nu är det bara den långa väntan till test.En blödning känns alltid som något negativt, men har ju läst om många som får det. Men men snart får jag veta. Angående klänning så har jag var ifrån jobbet nu på förmiddagen och provat nya klänningar och har faktisk hittat en!! kändes som en stor sten som föll från hjärtat. Och jag tror faktiskt att den blir perfekt. är visserligen ett provex men det syns inte. Tack ändå Macpau och bubblan79 för er vänlighet!Hoppas alla får en underbar helg!
    Det var så lite så, kommer ju själv ihåg den dagen och det var ju den lyckligaste i mitt liv, skulle aldrig kunna tänka mig hur det skulle kännts att bli utan klänning i sista sekund.
    kul att du hittat en ny!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?