Inlägg från: bubblan79 |Visa alla inlägg
  • bubblan79

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

ja man går ju som på moln nu när man fått ett datum.. hoppet är tillbaka igen efter ett år av misströstan.. går här och drömmer mig bort, precis som man gjorde för flera år sedan när man precis skulle starta verkstaden.. känns härligt..

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79

om man får 12 ägg vid första försöket som delar sig som dom ska.. använder dom alla dom 12 innan man går på försök 2 att plock ägg?

• bubblan79

ja precis och jag hörde att man fick tre ivf-försök vilket betydde tre äp men har inte hört nånstans om dom använder alla ägg under alla försök

• bubblan79

ingen som ska på infomöte på sahlgrenska inför ivf den 5 maj?

• bubblan79
    Kissie skrev 2010-04-16 19:10:19 följande:
    Hejhej, då kom brevet idag, men gud så besviken jag blev.. Fick tid den 28/4 för informationsmötet och då är jag så lång hemifrån man kan komma o inte vill jag boka om tiden när man gått o väntat så länge :( Det här tål att funderas över alltså hmm om man bokar om en tid då måste man väl nödvändigtvis inte boka om nästa tid eller hur.. Känns spännande att mannen skall lämna prover samma dag som info mötet den tiden på morgonen, då brukar han vara i neandertalarstadiet hihiNä det är väl så att jag får diskutera detta med min andra hälft, blev bara så ivrig att riva upp brevet när jag förstod vart det var ifrån =)En annan fråga de prover som togs när vi började utredningen skickas inte de med när remissen skickades över..?? Inte behöver man göra om dem...??Ojoj jag blev så exalterad här så jag kan inte tänka klart längre :P
    du kan säkert ringa och byta tid till några dagar senare.. jag fick ju två datum att välja på när dom ringde till mig. och om du byter med någon annan som kanske kan komma in några dagar tidigareså tror jag inte dom blir ledsna
  • bubblan79
    MissDrutten skrev 2010-04-17 14:36:07 följande:
    Jag mår bra förutom att jag är gasig i magen och har ont i den lite varje dag, men så kan det tydligen vara. Ruvardag 15 idag och på onsdag morgon har jag och sambon bestämt att vi ska ta grav.test (om allt är bra fram tills dess), för då är vi båda hemma. Börjar bli rejält nervös men försöker att inte tänka på det hela tiden. Måste ju fungera normalt inför omvärldenTänker på er alla, både i era med- och motgångar. Kram på er och tack för alla hållna tummar
    håller tummarna att ni får testa på onsdag
  • bubblan79
    Macpau skrev 2010-04-21 17:50:06 följande:
    håller fullständigt med dig...om jag hinner ska jag läsa på allt jag kommer över ang. blasocystodlingar och komma väl förberedd, starta en diskussion och sen spruta ut fakta...måste leta efter bra avhandlingar bara. Poppis? I don´t think so MissDrutten- hoppas ni har hunnit smälta lite av den tråkiga nyheten och snart ka blicka framåt. Det måste kännas jättejobbigt. Vi finns alla här för dig <3. Tänk så här: nu ka det bara bli bättre-på alla plan förutom kärlekslivet förstås som är på topp Finiz- jag funderar också över om jag ska tvinga sambon att lära sig att ta mina sprutor åt mig. Ska spela på hans samvete över vad jag kommer att få gå igenom. Fast å andra sidan kan det vara ett ypperligt tillfälle att försöka råda bot på min hemska sprutskräck!! Kognitivt beteendeterapi-here I come!!Vad kul att det verkar som att ett par verkar kunna ses iallafall. Vi kanske kan göra en lista och fylla på? sen ser vi vilka som kan vilka dagar & tar den dan som passar de flesta.Måndag 17 maj: MacpauTisdag 18 maj: Macpau
    jag är oxå enormt spruträdd och har garderat mig med att min man får ta sprutorna och är han inte hemma så har jag en mamma och en kompis som kan sätta dom på mig som är sjuksköterskor.. jag vet redan nu att jag inte kommer att kunna fixa det.. usch ser inte fram emot sprutor men vad gör man inte för ett pyre
  • bubblan79

ja just det, vem kan sätta en spruta lika bra som en diabetiker?! låter som en bra idé haha håll upp tröjan bara. vad jag förstod så ska man sätta den i magen fast det kanske går lika bra i benen, hm vet ej

• bubblan79

jag och min man fick idag det stora kuvertet med all info i om vårt infomöte på sahlgrenska den 5 maj.
    men får tydligen ställa frågor efter informationen.. ni som gjort detta, vad hade ni velat veta så här i efterhand?

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?