-
jag hängde inte riktigt med? ska jag ta upp det med läkaren? att jag ska börja med spray innan sommaren eller menar du att vi kommit in innan sommaren och står alltså på tur först i höst sen?Macpau skrev 2010-04-22 16:19:55 följande:...tänkte bara att uppmuntra att det är ju bra att ni ändå fick en tid för planerad sprayning, sprutor, äp innan sommaren. Då bokar de iallafall upp en tid åt er redan innnan sommaren så att de inte blir upptagna. Så även om man inte får börja nu så har ni en garanterad (preliminär) äp dag satt.
-
har haft en fruktansvärt lugn helg men vart hur jäkla stressad som helst och inte fått gjort något. denna veckan har jag 6 prov i skolan och det är föööööööör mycket. hur ska man kunna få bra resultat när man inte kan plugga ordentligt till dom.
har förövrigt känns mig stressad och upprymd och skitnervös oxå därför att vi ska på infomöte på sahlgrenska nästa onsdag.
äntligen ska vi får börja! tänk om det inte lyckas, vad gör vi då?...
frågorna snurrar i mitt huvud.
-
du läste mina tankar.Macpau skrev 2010-04-26 10:55:24 följande:Jag vet, tänker samma...det här är ju sista anhalten!! Men när jag är inne & kikar i ivf trådarna där många gör 4 försök & uppåt, så inser jag att man hela tiden kan anpassa, justera, reglera doserna så att det passar ens kropp. Därför förstår jag att de som är inne på sin 5-7 ivf, fortfarande hoppas & tror (med goda anledningar säkert) då ivf verkar just vara en "trail & error" metod. Vi är bara inte där än mentalt, kanske...
en annan tanke som poppar upp lite då och då är när jag för fem år sedan kom till fl och läste om alla dom som blev så besvikna när dom fick mens och dom hade kämpat ett år, två år, fem år osv och man tyckte synd om dom och undrade hur dom orkar med allt detta... JAAA så sitter man här själv nu i samma sits. klart som fasen att man orkar, vad ska man annars göra? nu handlar ju allt om att göra vad som helst för att få ett litet barn. -
vilken dag ska man börja sin behandling? nässpray och sprutor? om det är på cd1 så hinner jag ju börja innan sommaruppehållet ju
-
wtf...... nu blev jag ju alldeles till mig ju. jag kommer vara där på dag 21 så skulle ju kunna börja samma dag oxå hahaha men det är nog omöjligt antar jag men JAG VILL.
-
ja förut stod oxå mitt liv stilla och man vågade inte göra nåt ifall man skulle bli med barn osv.. nuu några år senare och fortfarande inga barn, orkar jag inte vänta längre.. sa upp mig från mitt jobb som jag vantrivdes på och har börjat plugga istället.. resonerade att pluggandet orkar man ju med även som gravid en termin extra liksom. det är ju inget som är fysiskt tungt på det sättet plus att när bebis senare kommer så kan man ju ta en kurs i taget medans man är mammaledig eller nåt.. känns helt underbart...
är sååååååå nervös och spänd inför nästa onsdag när vi ska på ivf-möte, kan knappt sova och all min vaken tid går åt att tänka på detta´. spännande men skrämmande samtidigt.
känner igen mig så väl i detta med att andra får barn och man är lycklig för dom men samtidigt sörjer man átt man själv inte får uppleva detta(än).
min man har två barn sedan tidigare äktenskap och igår fick jag hämta dom efter skolan för deras mamma hade åkt in till bb för att få sitt tredje barn(första med sin man). man blir så lycklig och glad och man håller tummarna för att det ska gå bra och man ropar grattis till mannens barn när man får reda på att deras nya syskon blev en pojk, sen åkte vi ut och köpte present från dom till sin nya bror så att när deras mamma ringer och vill/orkar att deras andra barn ska komma och hälsa på så ska dom ha det med sig. sen går man hem och gråter hela natten.. det känns så jobbigt även fast man är glad för deras skull.
-
jag och min man ska oxå dit nästa onsdag den 5 maj fast vi gör ju första ivf så vi ska gå på infomötetLycklig vill ha mer skrev 2010-04-29 15:43:49 följande:Jag ser att jag har glömt att meddela att även jag ska till SU den 5:e maj. Däremot hoppar vi introduktionsmötet på morgonen då vi redan gjort en IVF och barnmorskan tyckte därför att vi inte behövde gå.
-
Ja vi får hoppas det. Läste nånstans att fler som vart där i dagarna nu fått besked att de står på tur i höst för dom ska ha sommarupphåll. Så frustrerande, man vill ju sätta igång direkt ju men man får ju vara glad att man iaf får komma dit på infomöte innan sommaren så har man det avklarat iaf.Macpau skrev 2010-04-29 17:47:14 följande:Hej tjejer,vad tycker ni om vädret?? 17 grader...fantastiskt 5 maj verkar vara en lyckodag då 2 av er ska dit! Liffan- hoppas att läkaren ordnar så att ni får ställa er i kö redan nu! Skulle de höra av sig om du får ställa dig i kö eller får du först veta det om det dimper ner ett brev i brevlådan?
-
det stämmer inte.. jag och min man hittar dom inget fel på efter alla undersökningar så vi står nu i kö till ivf iställetMaMaS skrev 2010-04-29 20:42:54 följande:Hinner inte kommentera nu, men måste bara säga efter ditt inlägg Liffan om att de som inte får barn som de inte hittar nåt fel på måste vänta ÄNNU längre....det låter ju HELT sjukt!!! Så ska man må dåligt längre än alla andra bara för de inte hittar nåt fel...jag blir upprörd!!!
-
ja dom drar ut på allt, alla undersökningar med väntetider till osv.. vi skrev in oss för utredning efter ett halvårs försök och fick komma in efter tre månader och då gjordes olika utredningar ett halvår ungefär och sen fick vi pergo trots att dom inte hitta fel på oss som vi skulle testa i fyra månader men jag avbröt efter tre månaders kur för jag orkade inte mer varken psykiskt eller fysiskt, mådde inte alls bra och då skicka dom remiss till sahlgrenska för ivf och vi fick komma in med tre månaders vårdgaranti och det är nästa onsdag för infomöte och läkarmöte. min man har två barn sedan tidigare och jag har inga, vi är båda över 30 och det räkte tydligen eftersom chansen till graviditet minskar efter 25 års ålder sa dom.