• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vad skönt att det gick bra Vitsippa, o gött att höra att det inte behöver göra ont, jag siktar på ett smärtfritt ÄP nästa gång, får be om mer morfin för jag kände inget av det.

Liffan: Härligt att det är ordning på Barbro, o hoppas verkligen ni får lite förtur. Jag lider verkligen med dig, mensvärk är inte att leka med, vågar du ta ibuprofen eller är det bara paracetamol som gäller?

Idag har jag känt mig hängig, alla symptom är som bortblåsta, inget molande, inga toabesök, ingenting. Försöker intala mig själv att det inte betyder något, tekniskt sett har väl inte ens ägget fastnat ännu, men iaf.

• Tarda

Skönt att det gått bra FrkSommar, jag misstänker att vi haft samma BM, glasögon, såg lite ut som en uggla? Jag blev vansinnig på hennes mumlande.

Håller tummarna för dig imorgon och för Vitsippa idag.

Macpau: Skitmens, men du har ju massa skoj som väntar. Är det nästa lördag bröllopet är?

Här känns det inget särskilt så jag väntar bara på att mensen ska dyka upp om en vecka. Jag var så inställd på att inte ha förhoppningar inför detta, men det är väldigt svårt att låta bli. Och jag känner redan att jag kommer bli så satans besviken. Sabla enhörning.

• Tarda

Hej, kikar in så ni vet att jag lever.

Sprayen, sprutorna och t o m ÄP var en baggis jämfört med ruvningen. Detta eviga tolkande av minsta lilla förändring, hmm är detta ett mygbett eller en hormonfinne? Spänner det inte lite i livmodern eller är det bara tarmen som rör sig? Man kan ju gå under för mindre, men bara en vecka kvar nu. Kommer såklart uppdatera då men just nu ligger jag lågt.

Passar på att önska Macpau lycka till på bröllopsdagen, passa på att njut o försök få några lugna stunder ihop under dagen.

Stor kram till alla...

• Tarda

Idag är det 2 veckor sedan vi gjorde ET och jag är så sabla nervös. Har haft mensvärk till och från den senaste veckan men ännu har den inte dykt upp. Vanligtvis brukar min mensvärk komma på CD2 så jag vet inte jag.

Tänkte fråga er som har koll, var er mens sen efter ET? Hur lång tid tog det innan den dök upp? Jag har så dålig koll men visst kan progesteronet göra så att den skjuts upp några dagar, eller?

O nej jag har inte testat ännu, det är C som sitter på testen och han bestämmer ;)
    Men han har iaf bokat en tur till Skagen så att vi har nått att distrahera oss med ifall det blir neg, skönt.

Hur går det för er Vitsippa och FrkSommar, är ni lika nervösa som jag eller lugnet själva?

Liffan det låter underbart med en tur till Amsterdam, ät mycket ost för mig är du söt...

• Tarda

Vet att klockan bara är straxt efter 5 men det finns inte en chans att jag kan somna om nu.

Vi har tjuvtestat (RD15) och snabbt som attan kom det upp två streck, visserligen är det lite svagare än kontrollstrecket men det är fullt synligt.

Jag kan givetvis inte sluta tänka på allt som kan hända men likväl, just nu är jag faktiskt gravid och det känns fantastiskt  Hjärta

ps. Enhörningar finns tydligen Skrattande

• Tarda

Tack tjejer, hela dagen har jag gått i ett lyckorus och vi har turats om att nypa varandra i armen ;)

Knasigt att jag aldrig reflekterat över Miss Stars avatar, när jag jämförde med enhörningar var det bara för att de typ inte finns, eller ja det var ju vad jag trodde iaf.

Vitsippa: Jag kände inget annat än det du nämner på RD 7 heller, det var först på RD 10-11 som "mensvärken" började. Nu drar och spänner det mest hela tiden, ibland gör det riktigt ont men jag har bestämt mig för att inte oroa mig utan bara njuta nu. Det finns ju inget vi kan göra ändå, stannar inte grynet så är det för att det är något fel. Såklart hoppas vi att det inte är något fel och att vi ser ett fint hjärta på VUL om 2 veckor Hjärta men tills dess, bara njuta.

Jag hoppas SÅ att det börjar ramla in fler Plus i tråden nu, no preasure Vitsippa och FrkSommar Kyss

Hoppas Macpaus dag varit underbar, vi förväntar oss ingen uppdatering på ett par dagar eller så...

• Tarda

Hmm det skulle nog varit en ivrig smiley efter Macpaus text, den kan tolkas olika ser jag nu.

Idag är strecket starkare (lika starkt som kontrollstrecket) och det känns så skönt att det går åt rätt håll. Jag hoppas ingen tar illa upp om jag hänger kvar här, känner mig verkligen inte redo att släppa er. + att resten av familjeliv skrämmer mig lite Flört

• Tarda

Tack LVHM Glad Hoppas ert FET går finfint i veckan.

Miss Star: Ja mensvärken kommer o går, blir nästan orolig när jag inte känner nått på ett tag. Kan tänka mig att jag är känslig i de trakterna eftersom jag känt av spolning och ÄP så tydligt.

Hehe, förstår inte vad du menar. Varje gång man vaknar och kissar tar man självklart en sväng på fl Tungan ute

Jag hänger som sagt gärna kvar, vet att det kan vara ganska påfrestande med gravsnack så ge mig en smäll om jag glömmer av mig och är odräglig. Snart kan vi förhoppningsvis byta namn på tråden till Vi som gjort barn i SU's fert.labb.

• Tarda

Tack Finiz, Liffan och Macpau. Jag är nästintill förstummad över att ha plussat på första försöket, det händer ju bara inte.

Va härligt att du äntligen är i kön Liffan, även om jag tycker de kunde bjudit på en månad för sveda och värk.

Grattis igen Fru Macpau (vet att du heter nått annat nu men för mig är du macpau). Vore jättekul att få se bilder. Vi har funderat på att skala ner bröllopet lite iom att jag förhoppningsvis är i v 20 då o man vet ju aldrig hur det är.

Jag väntar nog med att flytta till gravid tills vi varit på VUL, känns säkrast att se ett hjärta picka först. Vi ska dit dagen innan midsommar som ska vara 7+1. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så här nojig. Har testat varje morgon och minsta förändring i kroppen tolkas sönder, minst sagt. Mina fogar är redan tokömma så jag har plockat fram programmet från min sjukgymnast, kändes som pensionärsgympa men var ganska skönt ändå.

Vill så gärna bara vara glad och njuta, men det kommer nog dröja ett tag tills jag är där. Om någon har lite coolhet över kan ni väl skicka hit det.

• Tarda

Sniglar är ordet, den sista månaden kunde lika varit ett år.

När jag tänkte efter så insåg jag att min mensvärk aldrig annonserar sig flera dagar innan mens, gör din det Vitsippa? Jag tror molvärk är bra jag Flört
    Dagen innan midsommar ska vi till SU på VUL, kommer inte kunna sova en hel natt tills dess tror jag.

Man blir onekligen väldigt sugen på Amsterdam, bra sälj där Liffan, hehe.

Håller tummarna för ruvarna nu lite extra sista veckan. Ska ni tjuvtesta?

Och lycka till på FET imorgon LVHM.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?