• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Förresten känner du dig bättre nu Vitsippa?

Ska bli spännande och se hur det går för oss v 20, du börjar med sprutorna flera dagar efter mig men vi ska ha ändå ha ÄP samma vecka, mitt verkar bli i slutet av veckan, undrar hur de får ihop det när det skiljer flera dagar.

• Tarda
    bubblan79 skrev 2010-05-06 07:49:11 följande:
    varför spelar dosen mindre roll med gonal-f? enligt våran barnmorskavar det viktigt att vi ställde in sprutan och kontrollerade den noga att det var rätt dos på. det spelade stor roll och jag ska lämna blodprover som alla andra och dom kommer då se om jag ska höja dosen eller sänka eller om den är bra som den är så jag tycker det låter konstigt att du säger att det spelar mindre roll.
    Den spelar självklart stor roll, men det spelar mindre roll att jämföra mellan två olika preparat när doseringen inte är detsamma, hänger du med?

Du nämnde en dos med decimaler vilket inte ens finns som alternativ med min dospenna, så det är ju lite som att jämföra alvedon och ipren..
  • Tarda

Vad spännande med ÄP, skönt att höra att det gick snabbt och smidigt, dte lugnare med en smula. Håller tummarna för att de ska få till det bra i värmeskåpet så ni både får tbx och till frysen.

LVHM: Jag ska oxå ta Ovitrelle. Min läkare skrev märkligt nog ut båda så barnmorskan sa att jag fick välja, men precis som till dig rekommenderade hon ovitrelle för den är ju smidigast men dyr {#lang_emotions_tongue_out}

• Tarda

Hihi, då har vi bytt vecka då, jag hade v 21 innan {#lang_emotions_wink}

Skönt att det lugnat sig. Jag svettas oxå, vanligtvis är jag en fryslort som vill ha raggsockor och varmaste täcket när jag sover men inte nu längre.

Till mig sa barnmorskan att ÄP brukar vara 2 veckor efter att man börjat spruta, så preliminärt räknar vi med torsdag, givetvis kan det flyttas fram o tbx lite beroende på hur äggen uttvecklas. Stämde det för er som som redan haft ÄP?

• Tarda
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-06 16:45:03 följande:
    Det är nog väldigt svårt att säga på förhand vilken dag det blir. Normalt sett så brukar det vara runt två veckor. Mitt första äggplock som inte blev av var inplanerat på dag 13 sett från första sprutdagen. Mitt riktiga försök med äggplock gjordes däremot på dag 11 redan, sprutade 8 dagar + en dag med äggmogningssprutan, sen en vilodag och därefter ÄP. Men då hade jag en betydligt högre dos som kanske gjorde att de mognade lite snabbare.
    OK, då gäller det att vara beredd på nästan vad som helst då...

När gör man sista VUL innan det bestäms exakt dag?
  • Tarda
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-06 18:00:59 följande:
    Jag hade vul på sprutdag 6 och sen på dag 9. På dag 9 såg de att jag var klar så därför fick jag äp två dagar senare.
    Ok, då har jag koll, tack.

Nu har jag laddat sprutan och lagt fram spetsen. Måste bara vänta på att fästmannen ska komma hem. När jag sa att jag tänkte ta den vid 8 ikväll protesterade han högt. Det vore ju som att han skulle missa förspelet, så jag fick lova att vänta tills han kommer hem.

Jag tycker det är så gulligt att han vill vara med på allt och t o m gjort det till en ritual att titta när jag tar nässprayen. På måndag ska jag ta några blodprover när han jobbar, han var helt beredd på att ta ledigt 1,5 timme för att följa med och hålla mig i handen tills jag sa att det kanske var lite onödigt för ett blodprov som tar 1 minut {#lang_emotions_wink}
  • Tarda
    Liffan skrev 2010-05-06 19:25:37 följande:
     Tarda: nu så är jag på rätt dag äntligen!! lycka till med sprutan!! vilken gullig fästman du verkar ha! Hoppas ni alla har en trevlig kväll!

Asch, han har bara dåligt samvete för att det är hans spermier som är för få *stor ironi* {#lang_emotions_dreamer}

Tror inte de svarar i telefon på kristi flygare förresten, jag har försökt på nån annan röd dag o kom till en svarare tyvärr.
  • Tarda

Sådär ja, första sprutan klar. Den läckte lite efter att jag drog ut men det är ju inget att göra åt. Sorry om det börjar bli som twitter här, ska skärpa mig...

• Tarda
    Dizzi82 skrev 2010-05-07 13:25:53 följande:
    shit va ni skriver. Tarda japp sprayningen går bra lite vallningar och ömma bröst och tryck i skallen men inget som är jobbigt direkt, tydligen lite dåligt humör men inget som jag märkt själv utan får lita på gubben min. hur mår du? har du börjat med sprutorna enu?
    Hehe, jag märkte inget på humöret när jag bara sprayade, men nu när jag sprutar har jag jordens kortaste stubin. Har precis tagit spruta 4 och imbitti ska jag ta blodprov på SU för att se om dosen är ok. Magen har blivit ganska svullen och spänd, och det värker i äggstockarna då och då annars känns allt OK med mig. Värre för fästmannen som råkar ut för mitt humör {#lang_emotions_wink}

Vi har haft en röjhelg hemma, slängt 2 ton papper känns det som, skönt med massa fria ytor och utrymme. Nu ska jag bara plantera om pelargonerna så är hemmet tiptop.

Hoppas att alla haft en skön helg och känner sig redo för en ny vecka.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?