• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan- vilken underbar afternoon tea du kade dukat upp! Superdupergott och trevligt .

Jätteroligt att träffa er igen! Lilla Säva var helt underbar Hjärta
    Massa kramar,
    Macpau

• Macpau

Hej tjejer,

Ska läsa ikapp lite till helgen, men vill bara ge dig en stor kram Liffan & att jag håller tummarna för dig! det äe säkert ingenting men man blir ju så orolig ändå... stor kramHjärta

Nu går jag på mammaledighet om 1 timme. Kommer att ha en massa tid & skriva from nästa vecka. Hoppas jag

kramar

• Macpau
    Liffan skrev 2011-03-31 19:48:45 följande:
    Ok, ingen bra ide att yoga, nu har det kommit mer och färskt. Ringde spec. förlossning som tyckte att jag skulle dricka saft och kolla om liten kommer igång (har varit lugnt tycker jag men det känns svårt att veta). I don't like. C jobbar så är ensam hemma också. Han sa såklart att han skulle komma hem men jag avvaktar lite... Nu kommer lite sparkar iaf. Mamma är dessutom bortrest och jag vill inte oroa henne i onödan när hon är på semester och har roligt. Imorgon är det jag som drar till bm iaf!
    Nämen gumman, usch vad man blir orolig när sånt händer! Det är säkert ingen fara, men bege dig till bm det första du gör imorgon tycker jag med, oavsett om det buffar som en galning eller ej. Då kanske du blir lite lugnare när du ser lilla bebben leva rövare och oroa mamma i onödan!

Stor kram på dig. Allt är säkert OK!
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-06 15:56:53 följande:
    Idag gick det bara bra. Av de fem äggen så hade två fallit bort. Ett embryo var lite för dåligt för att frysa idag men de odlar det tills på lördag/söndag för att se om det har tagit sig lite bättre. Då återstår två fina embryon som jag idag fick tillbaka och så lite trombyl medicin på det för att öka blodcirkulationen . Nu hoppas vi på det bästa. Läkaren tyckte att embryona såg så fina ut att vi skulle verkligen vara medvetna att det kan bli tvillingar men å andra sidan har vi fått tillbaka totalt fyra stycken fina embryon så jag håller tillbaka optimismen. Tack för alla tummar.
    Åh vad spännande! Nu håller vu tummarna jättehårt för dig. Klart man byter klinik om det känns bra för en och när det inte funnkat de första gångerna. Hade jag med gjort! Tänk vad fort man glömmer, men jag vet att jag också hade få ägg (typ 5 varav 4 var befruktade och 2 var bra. Det ena är bebisen i magen den andra ligger och fryser)

God morgon alla förresten! Vilken underbar helg det var, speciellt vädret igår...vi är så svultna på lite sol & värme i det här landet...*suck*. 

Tarda- åh de är så söta när de börjar le och skratta. Lilla S. är sjukt söt, skrikandes eller ej

Liffan & Miss Star- jag ska gå på Babymässan på fredag men mitt på dagen för att slippa den värsta rusningen (hoppas jag). Ska gå med en kompis och eventuellt lillasyrran. Hoppas nu att man får lite valuta för pengarna! Liffan, jag måste säga att din mobil som du stickade är en av de sötaste jag sett. Hade jag haft tålamod så hade jag gjort en sån jag med

Nu har jag gått profylaxkursen. Det mesta står i kompendiet och jag kan kompleetera och visa andningen så om nån inte vill lägga ut 2000 sek men vill ta del av andingsövningarna-hojta till så håller jag kurs! (eller kopierar häftet åt er, åtminstone).

Stor kram till er alla! Idag ska jag träffa mäklaren och försöka sälja lägenheten så snabbt som det bara går, så vi har en sak mindre att tänka på. Kanske dags att inreda babyrummet nu...

Juristen- tänker på dig. Vet att det inte är nån tröst, men vet hur du har det...har provat det mesta så hojta til om du vill ha tips, men tyvärr så är det ju ganska indiuviduellt...
    Stor kram till er alla!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2011-04-11 10:14:09 följande:
    Måste ställa en fråga jag funderat på nu när jag börjat läsa lite gravidtidningar...Gravidförsäkring...bör man ha det?
    ja jäklar ja, tack för påminnelsen! Jag ska ha det. Om olyckan (mot all förmodan) skulle hända så vill jag inte behöva tänka på all byråkrati med FSK, etc. Då menar jag den betalförsäkringen som sen får gå över till barnförsäkring (vet ej hur det går till riktigt än).

Gött, då har jag en deltagare i Macpaus andningskursCool.

Kram!
  • Macpau

Godafton i tråden,

Välkommen hem Vitsippa & njut nu av ledigheten...den förtjänar folk i din bransch

LVHM-Hur går det? Håller tummarna jättehårt för dig...

Liffan- hahha....jag är faktiskt lite avundsjuk att du har hittat en ny passion! Och att det samtidigt är något som är praktiskt och fint! Ja, som Miss Star nämnde; hur var det hos BM?

Idag var jag på babymässan. Kan rekommendera ståndet med Lundmyr of Sweden, då det var väldigt bra priser jämfört med i affärerna samt Liberos gratisväska med en massa grejer (blöjor, våtservetter, engångsskötunderlägg....). Sen köpte jag en trosa som var så rolig med med en massa myror på baken som heter "Myror i brallan". det fanns också en med Flames som hette "Eld i baken". Tyckte jag var lite roligt . Man kan helt klart fynda, men se upp för alla barnvagnar...herregud, man kunde inte ta sig fram för alla barnvagnar och jag fick ett par rejäla knuffar mot magen. Hoppas det är bättre imorgon då de kan lämna dem hemma (frhoppningsvis) till skillnad mot idag kanske, då det var i förmiddags?

Själv har jag hittills gått upp 15kg och jag ser inget slut på det...men strunt samma! Vi ska ju ha bebis .

Jag är ännu lite osäker på hurjag kommer att må så tätt inpå förlossningsdatum, men om allt är OK så kan jag den 2 maj. Jag sätter upp mig som prell på det datumet om OK!

Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Torsdag 21/4 (skärtorsdag)
    Vitsippa
    Miss Star (uppbokad nu, men när ett hopp om att det blir uppskjutet)

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa
    Liffan

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Liffan
    Macpau (med reserv. för ändring...)

Tisdag 3/5
    Vitsippa

Onsdag 4/5
    Vitsippa
    Miss Star

Torsdag 5/5
    Vitsippa
    Miss Star

kram på er alla i tråden!
  • Macpau

Hej alla underbara tjejer!

Jama08-håller tummarna för dig ändå...hoppet är det sista som överger en och jag minns (tragsikt nog) inte detaljerna men jag hade ett svagt plus och färgade flytningar nu och var ÄNDÅ gravid...så jag hoppas för dig lite ändå

LVHM- herregud vilken självkontroll...testdag imorgon!!  Och ingen mens i sikte? *hoppas, hoppas...*

Hoppas ni alla har haft en underbar långweekend...det är ju nästan så att man förväntar sig sommar nu, tills man kommer på att vi fortfarande är i april! Underbart väder har det varit, synd bara att min man har jobbat som vanligt. Men men!

Här är allt lugnt, börjar inse att det är dags snart. Har fortfarande inte gett upp hoppet om en aprilbebis, men et ser mörkt ut...min lilla adhd-kula verkar stormtrivas i magen. Vi får se!

kram på er alla fina tjejer!

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-27 08:07:20 följande:
    Ja igår goda frukostnyheter. Igårkväll inte lika goda kvällsmat nyheter. Brunaktiga blödningar vid 9 tiden igår tid. Eller blödningar och blödningar, det blir lite brunt på pappret när jag varit på toaletten men det känns verkligen skit. 12 timmar fick jag vara glad i alla fall.
    Nä, vad orättvist! Nu ska det ju gå bra!  Hur har det gått idag? jag hade brunaktiga flytningar i ett par dar faktiskt i sambend medmitt svaga plus...men det blev allt starkare och nu är det dags at föda närsom, så jag ger inte upp än och det ska inte du heller göra! Nu hoppas vi och håller alla tummar vi har i tråden {#emotions_dlg.flower}.

Jag vill önska er alla en jättebra dag! Vi har blivit så bortskämda med vädret...helt underbart ju!! Stor kram till er alla, ska bli jätteroligt att ses. Jag hoppas verkligen jag orkar, har mått OK men inte helt hundra de sista dagarna. Kom igen bebis, det ska ju bli ett aprilbarn!!!

Miss Star- jag vet att man inte tycker så men magen kommer...det kommer bara säga pang! Så njut nu underett par få veckor till innan det smäller till.

Liffan- jag är också nyfiken ang. lägenheten. Hur var den? Hur stor chans att just ni får den?

Vitsippa- ha det så jättebra i Stockholm! Vi hörs om ett par dagar

• Macpau

...nu har jag suttit och skummat igenom hela tråden frän början...fasiken vilken resa vi alla har varit/är med om!! Man blir lite mer ödmjuk nu när minnena kommer tillbaka...annars är det så lätt att bara ånga på. Vi är fantastiska!

Kram

• Macpau
    Liffan skrev 2011-04-28 08:48:40 följande:
    Godmorgon!

LVHM: hur har det gått? har det kommit något mer? lider med dig!!

det blev ingen lägenhet. vi som hade hoppats så... men vi har det ju bra ändå så jag ska inte klaga. vad är väl en fyra på linnégatan...

ha en fin dag!!
    attans...klart det hade varit skitbra med mer utrymme men än så länge är det ingen panik, plus att ni bor så bra!
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-28 09:19:27 följande:
    God Morgon!
    Kommer lite brunt varje gång jag varit på toaletten men än så länge inget mer. Tog ett billigt test i morse eftersom jag inte hade något mer hemma. Tyckte det var ganska likvärdigt det i måndags kanske ytterst svagare men det behöver ju inte betyda någonting.
    Påminner om hur jag hade det....då är det "bara" att vänta ut det då...jättespännande! Hoppas, hoppas!

Godmorgon allihopa, förresten . Hoppas ni får en fin dag!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?