• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tarda efterlyses! Föder du??

• Macpau

...och tack för en superduper trevlig kväll tjejer! Och självklart ett stort tack till söta Miss Star för den fina presenten och dikten {#emotions_dlg.flower}

• Macpau

Nu kom vi precis hem från huset och vilka underbara nyheter man möts av!
    Juristen vad underbart!!!! En riktig lyckotråd måste jag säga. Det skålar vi för! Skål

Tarda-snart kommer lille Uno! Håll ut ett par dar till bara

Liffan- härligt att det verkar lite lugnat ner sig på hemmafronten.

Stor kram till er alla & fortsatt trevlig helg.

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-02-07 08:56:41 följande:
    Grattis Juristen & Vitsippa.

Tarda: Inget tjyvtestande här inte. Kör ostimulerat FET den här gången och mensen bör dyka upp sent ikväll/natt någongång. Känner ingenting speciellt så jag tror att det blir ett minus den här gången också tyvärr men är verkligen glad över att ni alla har plussat. Så jag drar kanske vidare i någon annan tråd. Känns inte som jag riktigt passar in här längre..man blir så frustrerad, varför skulle det inte funka för oss. 4 återföranden och 4 fina embryon. Aldrig har vi fått tillbaka ett "sämre" embryo ens utan allt ser tipp-topp ut.

Ha en härlig vecka alla gravida tjejer!
    Åh, jag vet precis hur det känns. Jag har också varit den som var kvar "sist" i ett par trådar och valt att lämna, så jag förstår dig till 100%. Men vi VILL mer än gärna ha dig kvar hos oss förstås...du kanske kan uppdatera då och då hur det går för dig och sen komma tillbaka?? . Hållr tummarna för dig, jag kände inte heller ngt när jag plussade...vi hoppas in i det sista!

Stor kram
  • Macpau

Hello tjejer,

Wow Liffan, vad tiden går undan! (när det inte gäller en själv kan tilläggas ). Nästan 40%! Själv är jag på under90 dagar....nu är det nerförbacke!

LVHM-håller tummarna för dig ändå!! Tänk om....

Miss Star- det låter underbart, visst är det härligt att se dem "live".

Tror nog att Tarda håller på pch föder eller vad tror ni??

Annars rullar det på...jag ska till Ullared men min lillasyrra den 4 mars, ska bli riktigt kul faktiskt . Om det är ngt speciellt ni bara måste ha därifrån-hojta till!

kram & ha en bra kväll.

• Macpau
    Tarda skrev 2011-02-09 07:29:57 följande:
    1 dag innan BF dök Säva äntligen upp, som vi väntat. Jag vaknade av mensvärk runt 02 natten till tisdag, hade inga direkta förhoppningar om att det var nått annat än förvärkar så jag tog 2 panodil o försökte somna om. En halvtimma senare fick jag gå upp o rota fram TENSen, satte mig i vardagsrummet och började klocka, visste inte ens om det var värkar jag kände men de kom hyfsat regelbundet så efter ett tag insåg jag att nått var på G, blod på pappret när jag var på toa övertygade mig lite mer.

Vid 5 slet jag av TENSen som inte gjorde mycket nytta längre och hoppade i badkaret istället, skönt, iaf nån timme. Sen klockade vi de alltmer regelbundna värkarna och försökte oss på Dyktekniken, vid 8 ringde vi förlossningen för att kolla läget, värkarna var inte helt jämna men det var i snitt 3 min mellan dem, vi var välkomna in så fort vi kände oss redo. Stod ut hemma i drygt 2 timmar till, runt 10.30 kom vi till Mölndal och jag var till min besvikelse bara öppen 3 cm, men stanna fick vi som tur var. De tyckte vi skulle försöka äta och gå lite för att snabba på förloppet men jag var inte alls sugen på att lämna rum 6 så vi blev kvar.

När jag efter 2 timmars plågor bara öppnat mig en ynka cm höll jag på att bryta ihop, BM tyckte dock att jag kämpat på bra o menade att det var helt enligt planerna. Hon föreslog att jag skulle bada så i en dryg timme låg jag i badkaret o C duschade mig under värkarna, jätteskönt, rekommenderas. Vid halv 3 var det dags för skiftbyte och jag frågade den nya BM om det var för tidigt för lustgas, planen var att köra utan medicinsk smärtlindring men det var rejält drag i värkarna och jag kände mig lite ynklig som låg o ylade i badet. Gasen och jag blev snabbt kompisar, jag var rädd för att må illa men det gick bara fint, hade log dos så jag blev inte snurrig eller sa heltokiga saker som jag hört andra berätta om. När jag började vråla allt mer desperat i masken tyckte BM att det var dags att gå upp, hon ville göra en inre koll för att se hur det artade sig, med tanke på hur "långsamt" det gått innan hade jag INGA förhoppningar o ville helst inte lämna det sköna badkaret. Runt halv 4 gick jag iaf upp o på bara de 2 metrarna mellan badkaret o sängen fick jag 2 täta värkar, BM tyckte att nu var de bråttom, bebisen var på G. Ingen risk tänkte jag som tänkte mig en maratonförlossning som avslutades på em den nionde eller nått. Men mycket riktigt var jag fullt öppen och bebisen var långt ner i förlossningskanalen. Så på 2 h i badkaret öppnade jag mig 6 cm, fantastiskt. Efter att ha krystat i kanske 10 min var hon ute, världens finaste lilla skrutta föddes 16.06, 3285 g och 50 cm. Kunde aldrig tro att jag skulle få en sån minibebis :D

Det gick ju lite snabbt så dessvärre sprack jag en del, inte helt av men något påverkad ringmuskel, bara några muskeltrådar som tur är. De sydde ihop mig snabbt och jag kände absolut inget när jag sprack o väldigt lite när de lagade. Hoppas det går bra när det är dags för nr 2 bara.

Nu ska jag väcka lillan o pappa o öva lite amning.

Tack för alla grattis på FB. Vi hörs när vi landat hemma :)
    Hjärta
  • Macpau

God morgon tjejor!

Hoppas ni alla mår bra. Vad häääärligt det ska bli med helg!

Liffan- vad kul att magen har "exploderat"! Jag vet att jag också hade såna tillväxtperioder där det bara sa pang på några dagar. På nåt sätt så känns det liiite mer verkligt då .

Vitsippa- men vilken lyx, ska du ut & resa igen! Ha det så jättegott

Juristen- underbart att plusset bara blir starkare. Jag tror jag tog ett test varannan dag i en vecka och fotade det som en galning. Har nu nog med bevis för att täcka vår ena vägg i Clearbluebilder....Som sagt-efter så många minus så måste man ta igen det lite.

LVHM- åh fy vad tråkigt! Vad svårt at tlägga band på sina känslor när man ser ett plus för 1a gången, men sen blöder på det...jag hade småblödningar i ett par dar när jag plussade nu och trodde ochså det var kört...man vet aldrig åt vilket håll det ska gå, men jag hoppas verkligen att detta ska funka. det är din tur nu! Stor kram till dig så håller vi tummarna.

JaMA08- äntligen är ni igång! Som ni har väntat... Lycka till

Miss Star- vad ku at tni börjar dela med er av den goda nyheten . Att vänta tills RUL säger du- starkt jobbat! (om du kna dölja magen så länge vill säga, det kunde inte jag ).

Tarda- hoppas ni alla mår bra! Kikar på bilderna på FB emellanåt. Så sött

Nä, nu ska här jobbas! Är ensam på kontoret idag så det är jättetomt men hoppas på att få gjort en del. Sticker efter lunch idag och gör en sista kraftanstängning gällande huset idag och imorgon. Vill flytta in NU!

Kram & trevlig helg allihopa{#emotions_dlg.flower}

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2011-02-11 13:46:44 följande:
    Vitsippa, åh va mysigt med skidsemester, även om jag helst skulle vilja ha lite sol och värme nu, men icke,  här vräker snön ner....Jag hoppas ni får en toppenvecka iaf!

LVHM åh nej, jag som fortsatte hålla tummarna utifall det skulle kunna vara falskt alarm, skickar en stor tröstkram och hoppas du får en någorlunda helg ändå Hjärta

JaMA08 Vad roligt att höra! jag hoppas verkligen det blir raka spåret för er nu efter allt krångel och olidlig väntan.

Macpau Vi får väl se hur det blir, kanske känns det rätt att berätta snart ändå och frågar någon tänker jag ju inte förneka det. Huvudsaken är att vi hinner få närmsta familjen avklarad först, vilket har gått lite långsammare än förväntat hittills. När det gäller att dölja saken hyser jag inga större tvivel om att jag kan göra det hyfsat länge, jag har mycket mjukt som skydd på magen till skillnad mot vissa plankor i gänget Tungan ute

Önskar alla en riktigt trevlig helg!
    hahaha...den här plankan ser ut som en vertikalstående snigel eller nåt

Nu har jag helg! Kom precis hem och ska alldeles strax till Hornbach. Bara liiite till så slipper jag de här affärerna. Tjoho!

Trevlig helg allihopa.

kram
  • Macpau

Hallojsan tjejer!

Kom precis hem från huset. Nu jäklar kan vi snart ha fikaträffen där! Planerad inflytt nästa helg-suuuuveränt.

Jag har också börjat fundera på hur vi ska lägga upp föräldraledigheten....och jag fick äntligen tummen ur och beställde barnvagn och snygg skötväska. Nu börjar det ännas på allvar .

Hoppas ni alla mår bra!

kramar

• Macpau

God morgon girls!

Hoppas ni alla mår bra. Nu är vi inne i slutfasen med huset- på söndag går flyttlasset.

MissDrutten- åh vad underbart det låter, att bara sitta och titta på det lilla miraklet .

Juristen- jag tyckte att det syntes på mig redan runt vecka 10, men det var gaser. Jag minns att jag var så svullen och på ett sätt så var det jobbigt att dölja för gaser eller ej- man såg ju gravid ut ändå....så från vecka 10 till 13-14 var det typ samma har jag för mig, men magen ändrades från gasig till hård.

Liffan- gravidbrallor är ett nytt stort steg i graviditeten

jama08-stort lycka till på fredag! Förstår att det är spännande och nervöst...de flesta tycker inte det är så farligt med äp så det kommer att gå kanon.

Miss Star & Vitsippa- hoppas ni mår bra. kram på er!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?