• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMa: jag hade inga symptom, hade lite bruna flytningar kring rd 10 men inget annat. Det är ju så enormt individuellt och svårt att veta vad som är vad när man tar en massa hormoner så tyvärr är man ju ofta utlämnad till den eviga väntan...

• Liffan

Kollade lite datum när C jobbar kväll och kommer här med lite förslag på drinkkväll (och lite mat såklart):

8/3
    Liffan

9/3
    Liffan

14/3
    Liffan

15/3
    Liffan

26/3
    Liffan

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-03-04 08:41:41 följande:
    Nu har vi bestämt oss. Det blir Carlanderska några gånger i alla fall.

Sprutstart om ungefär 2 veckor.
    Skönt att ni har bestämt er och att ni kommer igång så snabbt igen! Nu önskar jag er verkligen all lycka! tycker verkligen att det är er tur nu!

FREDAG! härligt! har en trevlig och hektisk helg framför mig som förhoppningsvis kommer att flyga förbi så att det blir måndag och RUL. gjorde misstaget att fråga min mor vilka fel man kan upptäcka på RUL. förstår inte att hon svarade. bad idea av mig! men jag måste säga att jag tror på den lilla kotten, den verkar vara en livlig krabat...

kram på er!!
  • Liffan

Hej tjejer,

Allt såg fint ut på RUL! jag var så sjukt nervös - bröt ihop när vi kom in i undersökningsrummet och grät och skakade och stammade. C sa att han aldrig har sett mig sådan. inte helt tuff. men sen blev det bättre och jag skrattade av lättnad så att hela ultraljudsstaven hoppade när jag såg att bebisen rörde sig och att hjärtat slog. nu känner jag mig mest lättad och lite tom. jag är så glad att det är gjort och att det fanns något därinne som verkade må bra ändå. det var verkligen en livlig figur, låg inte still mycket och bilderna vi fick var rätt suddiga men fina ändå. vi sa att vi verkligen inte ville se kön och bad henne säga till när vi var i de regionerna men det var ingen risk att våra otränade ögon skulle kunna urskilja något där. oj, oj vilken pers!
  • Liffan

angående fika så fungerar det givetvis på dagen också, vi får bara ha ett lite annat koncept (hm, brunch, afternoon tea, kakbuffé...) jag slänger in söndagen där som förslag också så ser vi vad som verkar passa bäst.

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)
    Tarda

27/3
    Liffan

• Liffan

Tarda: så det där med amningshjärna stämmer alltså...

miss star: gud vad mycket roligt ni får gå på!

JaMA: ge inte upp!

som ni märker är jag helt slut...

kram på er! kanske återkommer med mer energi

• Liffan

Tack flickor för era grattis! Idag har jag smält det lite och är inte lika borta som jag var igår.

JaMa: trist med mensen! ha nu en riktigt härlig semester så blir det nya tag sen.

Miss Star: glömde fråga; hur gick det med att berätta för chefen?

Juristen: också nyfiken: är det MVC du syftar på? Det får du ju göra snart, verkar vara en massa informationstillfällen som man ska gå på hos er ju...

• Liffan

Juristen: vad jobbigt med illamående! är det så illa att det är kräkningar eller är det mer allmänt? något du inte kan äta?

Miss Star: ja, v 32 känns kanske lite sent för dietinfo... konstigt att hon inte kände till tonfisk. de kanske bara skulle ställa vilken gravid kvinna där som helst så skulle nog infon vara mer detaljerad än så. vad bra att chefen var nöjd med tiden för berättandet men jag förstår inte varför planerna för dig skulle ändras nu när du ska vara mammaledig ändå. tycker att de fortsatt ska ha högtflygande planer för dig!!

MissDrutten: tack! det är verkligen en väldigt söt bebis! idag har den varit vaken typ hela dagen och roar sig med att hoppa på min urinblåsa. förstår inte att det kan vara så roligt. kan inte vara jättemycket stuns i den eftersom den töms en gång i halvtimmen... hur går det för er? växer I som hon ska?

• Liffan

Godmorgon!

Spännande JaMa! jag vet ju inte heller hur mycket du har blödit eller om det mest har varit lite bruna flytningar men både jag och Macpau hade lite bruna flytningar och iaf jag var helt övertygad om att mensen var på g. tills jag testade och upptäckte att så inte var fallet... håller tummarna för ett starkare plus imorgon!

Hej Miss Star: hur mår du? några trevliga helgplaner?

själv ser fram emot helgen! C fyller år nästa vecka och imorgon har jag i hemlighet dragit ihop hans bästisar med respektive och ska gå ut och äta mcyket gott (och dyrt). tror det kommer att uppskattas mycket, c är svag för god mat och gott vin och goda romer och goda vänners sällskap (en man för mig med andra ord ). även om han nog initialt kommer att bli lite chockad...

Hoppas allt är bra med er alla!

kram

• Liffan

Miss Star: Garderobsrensning är härligt! hade också en för några månader sen. nu har jag ju typ inga kläder från början så efter en rensning blir det verkligen helt tomt i min garderob. tur att jag har fått låna en massa gravidkläder (som jag visserligen inte använder än förutom byxorna) annars hade jag haft två tomma garderober . Den Chapel hill som jag tänkte på är mousserande iaf, vet inte om det finns fler, men den är iaf riktigt god om man jämför med Fre. det kan man ju verkligen lika gärna hoppa över...

Nån annan som har trevliga helgplaner då? *skakar lite liv i er*

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?