• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Juristen: skönt att det stämmer! Vågade aldrig testa den... För mig börjar det synas nu typ. Men mest som att jag är tjock, inte så mycket gravidmage. Men idag var första dagen jag hade gravidbyxor. Det var skönt! Berättade för chefen en vecka efter plus men hon visste ju om ivfen.

• Liffan

Godmorgon!

Macpau: jo, det var ett stort steg med byxorna och inget jag ångrar! varje dag sen dess så jag kanske får investera i ett par till...

Miss star: nej, man har ju koll på mycket själv känns det som men jag hoppas att besöken känns mer meningsfulla när de börjar mäta mage och lyssna på hjärtat - det blir lite mer action då kan jag tänka mig.

Juristen: nej en vecka efter plus känns lite väl tidigt kanske. hur tänker du själv? börjar det synas något?

LVHM: låter bra att ni verkar ha bestämt er och förhoppningsvis kan komma igång snart igen!

Vitsippa: helt rätt prioriterat enligt mig! hade också valt backarna framför sena kvällar. sena kvällar kan man ju ha hemma (för jag hänger ju ständigt ute på klubbar här i stan ). skönt att graviditeten gör sig påmind (skulle jag nog tycka ändå).

JaMA. stort lycka till på fredag med ÄP. äntligen! låt oss veta hur det går!

Ha en fin dag alla!

• Liffan

Shoppade på MUMS vid grönsakstorget på vägen hem. De har 50 procent och ta 3 betala för 2. Ifs inte de billigaste kläderna men ett par svarta byxor/jeans, en jeanskjol, en svart kjol, en topp, en festklänning (till ett bröllop i juni) och en jättefin tunn omlottklänning som kommer fungera både till vardag och ett enklare (annat) bröllop i juni för 1900. Helt ok ändå och finfina grejer! Så smit in om ni har vägarna förbi. De hade framförallt en massa olika byxmodeller.

• Liffan

Tarda: mysigt med besök från mormor och morfar! Kan tänka mig att de är stolta! Ha ha, vad roligt att den jämförs med THE vagn! Trivs du med den då? Vad fick er att bestämma er att köpa vagn tillslut?

Macpau: mitt uppe i flyttbestyr kan jag tänka mig. Hoppas allt går som på räls för er.

Miss star: hur är det med dig?

Och hur är det med er alla?

Efter en lång frukost ska här städas och tvättas och donas. Ha en fin lördag alla!

• Liffan

Hello tjejer!

Juristen: Åh vad spännande med VUL på onsdag. förstår att det känns spännande och nervös!

Miss star: vad roligt att det har börjat smyga sig fram till vänner! och att sambon berättade spontant, det var ju kul!

jag börjar blir nervös för RUL om en vecka och har sett till att ha fullt upp med resor och skojigheter den här veckan så att den ska gå så fort som det bara går. vill så gärna att det 1. ska finnas en liten bebis där och 2. att den lilla bebisen ska leva och 3. att den lilla bebisen ska vara frisk och må bra. 

ha en bra start på veckan alla!  

• Liffan

Åh vad härligt Juristen!!!

Kramar från ett soligt Amsterdam! Har en helveteslång mellanlandning här men passar på att åka in till stan och middag med min kompis som bor här. Det är lyxigt!!

• Liffan

Hej igen!

Tillbaka på schipol efter en mysig middag inne i Amsterdam.

Vitsippa: skönt att höra att du mår bättre! Ska tänka på er imorgon!!!

Macpau: huu, vad kallt! Hoppas ni får ordning på värme, telefon och internet snarast! Jag vet, redan RUL! Men jag tycker faktiskt att det går rätt snabbt själv...

Miss star: vad jobbigt att du känner dig nere! Vet inte om jag har lanserat min teori för er men jag tror att det är svårare för oss svår gravida att förstå och börja glädjas över en graviditet. Vi har liksom mentalt rört oss bort från tron på att bli gravida, framförallt för att skydda oss, och det gör att det tar ett tag för oss att röra oss tillbaka på graviditetsskalan. Det känns säkert overkligt för många men för oss blir det lite extra overkligt. Sen vill man bara vara glad över att man är gravid men glädjen blandas med oro över att det inte finns något där, att något ska hända och att barnet inte mår bra. Jag tycker också, även om vi ville detta och har försökt länge, att jag slås av den stundande förändringen i livet. Och även om den känns kul så kan jag också känna "men vi kanske skulle gjort det eller jag kanske skulle ha gjort det". Det skapar skuldkänslor att inte känna ren glädje HELA tiden och det mår man i sig dåligt av. Sen säger de ju att vi är påverkade av hormoner också men det vete fan om det gör i alla fall... Massa kramar iaf!!

Oj, det blev långt och nu är det redan boarding. Grattis igen juristen och grattis till ruvning jaMa!! Och vink om jag glömt någon... Hoppas allt är super med er Tarda. ok, boarding nu!

• Liffan

Vilken gullig läkare, Juristen!

Mina tummar vitnar Vitsippa! hur går det? åh, det är så jobbigt att inte veta vilken tid ni ska vara där... hoppas allt går bra!

Kram

• Liffan
    Vitsippa76 skrev 2011-03-03 13:02:46 följande:
    Det gick bra idag! Ett fint litet Hjärta pickade för fullt! Men läkaren höll på att skrämma livet ur mig... Det tog (enligt mig) jättelång tid innan hon sa något alls, hon provade olika vinklar och ställde in olika program samtidigt som hon såg bekymrad (förmodligen koncentrerad) ut. Både sambon och jag höll andan och pustade ut rejält när hon äntligen sa att det såg bra ut. Men sen var hon jättegullig och visade noga och länge och väl på den flimrande lilla fläcken som var hjärtat. Underbart att se! Solig

Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!
    jag blir så glad!! grattis, grattis, grattis!! nu ni brudar får vi nästan planera in en date och fira! ni skulle kunna komma till mig och dricka en massa alkoholfri chalpel hill (helt ok faktiskt) och goda alkoholfria drinkar!

wihi!!
  • Liffan

Miss star: skönt att du verkar må lite bättre idag! jag tror att det kommer att ge med sig lite nu när du börjar berätta också, det kommer nog göra att det känns lite mer verkligt. jag var på starbucks på bryssels flygplats och min franska kollega tog faktiskt just det! men jag tog en vanlig cappucino. men nästa gång ska jag ta en och tänka på dig!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?