Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
God morgon i tråden!
Önskar er en fortsatt trevlig helg. För att få tiden att "rinna iväg" innan semestern om en vecka så har jag bjudit in kompisar på middag till oss alla dagar fram till nästa helg, förutom 2-med start idag....ångrar mig lite nu, för det är en del mat som ska göras/städas hemma...men kul ska det bli!
Idag kommer en av mina bästa vänner hit med sin kille och dotter. Dottern är nu 2,5 år (de började försöka ca 6mån. innan vi). Nu pratades vi vid igår och hon är gravid igen i v.7!! Jättekul! Om allt gåt väl kommer vi att vara mammalediga samtidigt .
Jag måste dock erkänna att jag är avundsjuk på hennes optimism. Hon bara tar det som ngt självklart, att allt ska gå bra igen. Är det vi som kämpar länge och går via olika instanser, som blir mer nojiga? Rustade med mer information/statistik än bra för oss? Det är klart, vi tar kanske inget av detta för givet och har varit med om mf/ma, motgångar vifd ivf...vi vet hur många steg på vägen som måste "klaffa" för ngt som de flesta tar för givet. Kanske...för jag önskar iallafall att jag hade hennes inställning att allt blir ok. Ska nog börja med det från och med idag .
Kram till er alla.