• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon i tråden!

Önskar er en fortsatt trevlig helg. För att få tiden att "rinna iväg" innan semestern om en vecka så har jag bjudit in kompisar på middag till oss alla dagar fram till nästa helg, förutom 2-med start idag....ångrar mig lite nu, för det är en del mat som ska göras/städas hemma...men kul ska det bli!

Idag kommer en av mina bästa vänner hit med sin kille och dotter. Dottern är nu 2,5 år (de började försöka ca 6mån. innan vi). Nu pratades vi vid igår och hon är gravid igen i v.7!! Jättekul! Om allt gåt väl kommer vi att vara mammalediga samtidigt .

Jag måste dock erkänna att jag är avundsjuk på hennes optimism. Hon bara tar det som ngt självklart, att allt ska gå bra igen. Är det vi som kämpar länge och går via olika instanser, som blir mer nojiga? Rustade med mer information/statistik än bra för oss? Det är klart, vi tar kanske inget av detta för givet och har varit med om mf/ma, motgångar vifd ivf...vi vet hur många steg på vägen som måste "klaffa" för ngt som de flesta tar för givet.  Kanske...för jag önskar iallafall att jag hade hennes inställning att allt blir ok. Ska nog börja med det från och med idag .

Kram till er alla.

• Macpau
    Liffan skrev 2010-10-10 17:42:08 följande:
    Hej tjejer!

Hoppas helgen har varit trevlig!!

Vitsippa: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! gud vad roligt och vad glad jag är för din skull!! njut nu i Spanien även om jag förstår att det blir svårt utan de där vinerna och ostarna och skinkorna

Miss star och LVHM: hoppas mensen har visat sig och att ni kan börja räkna ner!

Macpau: oj vad ambiöst med så många middagsbjudningar- men väldigt trevligt! är lie avundsjuk, vill också lämna hösten för solen...

idag har jag börjat spraya. det känns bra men jag känner mig inte lika förväntansfull som jag har gjort de senaste dagarna, känner mig lite trött men det kan ju lika gärna bero på att jag inte sov jättemycket i natt. ska bli intressant det här...

kram på er!
    Morgon! Hur går det med sprayningen? Allt OK? Jag vet, det känns som att det rinner ut, men det tas upp direkt. Jag doserade exakt som Miss Star: 7, 14:30 &22. Funkade kanon .

Finiz-beklagar dödsfallet   Stor kram till dig! Hhr mår du, är du OK?

Miss Star- Har maginfluensan gått över och ersatts med mens?? *hoppas, hoppas*

Tarda- hur mår du? Jag börjar få dåliga tankatr och gör mitt bästa att slå bort dem. Brösten ömmar inte på samma sätt och illamåendet börjar ge med sig...hoppas innerligt att det är de ökända "spökveckorna som börjar nu...är i v.11.  Ska på inskrivning imorgon så de kanske kan lugna mig lite där...

LVHM- hoppas mensen kommer imorogn, som planerat!

Vitsippa- hoppas du har ne underbar semester!

Juristen- stor kram till dig! Hoppas den största chocken har lagt sig och att ni nu kan börja se framåt igen...

kram allihopa.
  • Macpau

.....under 2000 inlägg har vi nu stöttat, engagerat & uppmuntrat och tröstat varann!!

kram Hjärta 

• Macpau

Ho ho! Godmorogn i tråden!

Hur mår alla idag? Bara 2 dagar kvar, sen bär det av på semester!! Hemma igen den 30/10....Cool.

Kul att semestern var bra och att svärföräldrarna blev så glada, Vitsippa

Kram på er alla.

• Macpau
    Vårblomman7 skrev 2010-10-14 08:47:00 följande:
    Hej på er!
    Vad kul att läsa eran tråd med alla glada förändringar. Grattis till er och tummar till er som startade om :(.
    Har bara en liten fundering som jag undrar om ni vill dela med er av.
    Gjorde äp igår och fick ut 4 ägg. Imorgon Hr vi tid för insättning och jag blev så paff för de ringer bara oss om det inte blir nån befruktning alls. Hur många el ev frys får vi bara reda på imorgon. Var det samma för er eller ringde de oavsett. Går på SU. Kram till er alla.
    japp, samma procedur här! Håller tummarna att ingen ringer. Jag fick ut 5 ägg varav 2 befruktades bra! Hoppas på toppresultat för dig med .

Miss Star-underbara nyheter! Dags att sätta igång då!

Tarda- härligt att höra att magen växer & frodas .

Ja, en träff snart vore på sin plats! Jag är hemma den 30/10 så jag kan från måndag 1/11! Saknar er, missade ju förra träffen .

kram alla
  • Macpau

Hello girls!

Nu håller vi på och packar för fullt! semestern är här-yaaaayyy!!!!!

Liffan-ja håller med Miss Star, nu har du varit färvånansvärt tyst ett tag...hhmm...hoppas du mår bra! *kram*

Kram till er alla fina. Jag kommer att kika in då & då. Hörs i början på november

Adios.

• Macpau

Hello girls!

Vi har det underbart i Mexico/Usa (Läs:Kanarieöarna). Det är vi och pensionärerna. Hotellet
    är lugnt och tyst (spahotell utan barn). Alla lägger sig tidigt och går upp tidigt.UUuuunderbart! . Vädret är jukt bra, 26-30 grader hela tiden. Saknar att kunna promenera längre sträckor bara. Får jätteont av det i ryggen. Dest sticker som knivar i nedre ryggslutet efter ca 30 minuter...men annars är det då härligt!

Tarda-kram

Miss Star- underbart när man har riktigt bra dagar...det förtjänar du verkligen! Hur mår du, allt bra?

Liffan-välkommen tillbaka! Vi har saknat dig här

Vitsippa-hur har du det som nygravid? Hunnit smälta det än??

Juristen- hoppas mensen kommer inom tidsramen...*håller tummarna*

LVHM & Juristen- vad kul att ni vill med på fikat! Klart vi väljer det datum som passar de flesta. Liffan har redan gjort en liten lista. Nice!

söndag 31/10 (dag)
    Macpau

söndag 7/11 (dag)
    Liffan
    Macpau

torsdag 11/11 (kväll)

stor kram till er alla!

• Macpau

Hello girls!

Hoppar in en snabbis!

Vad bra att ni tog saken i egna händer och köpte de där kupongerna! Här ska det fikas...vi tar väl bara kostnaden för de 2 häftena och delar med antal deltagare. Solodariskt och rättvist för alla .

Tarda- sex, vad är det? vi har bestämt att pausa fram till vul/ul nästa måndag. Annars har vi inte haft sex sen plusset på stickan. Underbart!! . Vi pratade om det häromdan och man börjar faktiskt bli sugen igen! Detta behövdes för oss kan jag säga...

Liffan- Gött att sprutandet gick så bra!!. Duktig!

Nu ska vi ut i solen.

kram till er alla!

• Macpau

Hej fina tjejor!

Nu är jag tillbaka, utvilad och ser fram emot att träffas nu till helgen!

Liffan-hahha...du är rolig du. Bara därfrör ska jag smörja ansiktet med brun utan sol varje dag fram tills vi ses...ska vara brunare (mer orange kanske) än på semestern!! Moahaha.... gud vad spänande, nu är det ju dags för äp snart, för dig!! Jag hade ingen mens utan fick en liten miniblödning (ingen binda behövdes ens, förutom en dag) i ca 3 dagar, har jag för mig...Men dessa blödningar är nog inte som de vanliga...

Vitsippa-skönt att höra att du mår bra! Om än lite trött

Miss Star-sprayare igen, härligt! Hopas det inte blir några biverkningar och att allt går undan!

Finiz- Ett 5 celligt låter ju kanon! Försök att ta ett steg i taget...nu är ni mitt uppe i den här omgången...så tar ni nya krafter sen och utvärderar situationen om det skulle behövas...kram

LVHM-hur går det? Håller tummarna för dig! Jag gick också på akup. i samband med ivf!

Har precis kommit hem från vul-allt var jättefint . Är i v. 13+3 enligt mätningarna, men 13+0 enligt "insättning" så jag går på det...v14-tjohoo!!

En jättekram till alla i tråden!

Ska läsa ikapp under veckan.

kram

• Macpau

Hej tjejer!

Liffan-vad är det med Vitsippa, har jag missat nåt? *kliar mig fundersamt på huvudet*. Du har väl vul imorgon? Vad spännande! Hur känns det i magen? Känner du något? Har saknat dig/er med

Finiz- hoppas ruvningen går bra och att du hittar på en massa så tiden går fort till TD! Kan tyvärr inte ge nån input om träning..vad är det??

Kissie-oj då! Vad har hänt med din man, att han behövde stanna kvar på sjukhuset? Är han bra/hemma nu? Det är klart man tappar fokus vid såna tillfällen! kram

LVHM- jag har också hört att bra blodcirkulation (jag tog powerwalks) är bra. Det ökar blodcirkulationen...egentligen det som akupunktören gör-ökar blodflödet i livmodern. Låter logiskt!

MissDrutten-hoppas du mår bra!

Frikadellen-härligt att höra att du hänger med i kulisserna! Alla vi har våra perioder där vi är mer eller mindre aktiva. Funkar ju lika bra det!

Miss Star,Tarda & Vitsippa-hoppas ni mår bra! Kram på er{#emotions_dlg.flower}

Juristen-hur mår du? kram

Har en del att göra på jobbet nu efter den långa semestern, men jag är inne & kikar på hur ni har det . Ses om ett par dar. Kulkul!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?