• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tarda- inga snöänglar-än! Måste bli mer snö så man inte blir skitig... . Mår du bra?

Liffan- blev båda testen positiva? Har du tagit något mer efter det? jag hade sprungit till affären! Nu till detaljerna du efterfrågade: det var inte bunfärgade progesteronrester. det var bruna flytningar med just såna bruna "trådar" i om du förstår...vet inte om det är det du menar? Plus att du har väl inte TD än ännu? vilke td är du på? Vilken rysare!! Håller tummarna.

• Macpau
    Liffan skrev 2010-11-24 20:24:39 följande:

Tog ett test nu på kvällen också, ett billigt. det ser bra ut!! det verkar ha gått vägen. sambon tyckte att det var svagt så han kan inte riktigt glädjas förrän vi har tagit dyrt test imorgon bitti. men jag tycker att det ser helt ok ut.  men tar ett imorgon också. whiiii läskigt och kul!
    DET DÄR min vän, är ett positivt graviditetstest!! {#emotions_dlg.flower}
  • Macpau

...men jag väntar med ett officiellt glädjerop tills imorgon, om så önskas

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-11-24 20:21:54 följande:
    Hej på er!

Förlåt om jag har gjort er oroliga när jag inte har visat några livstecken här! De sista dagarna har jag haft sjukt mycket att göra och dessutom datorkrångel, har blivit utslängd från nätet hela tiden. Nu är det i alla fall bra, både med mig och datorn! Men slutet av förra veckan var lite av en rysare. Bruna flytningar höll i sig till lördag morgon och sedan försvann de. Jag gick som på nålar hela tiden, och är väl fortfarande inte helt lugn, men på fredag skall jag till läkaren på mvc och då får vi göra ett vul. Därefter kan jag förhoppnngsvis bli lugn och glad igen...

Liffan - Jag tycker att det låter väldigt positivt! Jag har gjort flera tester som varit negativa, och då har det aldrig dykt upp några streck, inte ens efter en halvtimma! Jag håller tummarna stenhårt för nästa test!

Miss Star - Härligt att det går framåt för dig! Håller tummarna för att det ser finfint ut imorgon!

Jag måste tyvärr dra mig ur nästa träff. Just den dagen var enda chansen för att samla familjen för lite kalas. Alltså, uppdaterad fikalista:

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    Macpau
    Miss Star
    Liffan
    Juristen
    Tarda
    Härligt att ha dig tillbaka! Skönt att höra att du mår bra men tråkigt att du missar fikaträffen...nästa gång så!
    kram
  • Macpau

God morgon!

Vitsippa- ett stort lycka till på vul idag! Hör av dig så fort du kan. Tänker på dig!

Liffan- testat nåt mer? Visst är den känslan underbar, när man precis fått reda på att man är gravid? Så många tankar & framtidsdrömmar som släpps lösa, efter alla år som man har fått hålla tillbaka de tankarna...kram!

Miss Star- 11 blåsor som är hyfsat jämna, bra resultat! Kul, då närmar sig ÄP! Det är redan nästa onsdag ju...

Kram allihopa & trevlig helg.

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-11-27 13:09:52 följande:
    Läkarbesök och VUL igår var en katastrof... Man kunde se ett foster, men det var för litet, låg helt stilla och inget hjärta slog. Gråter

Har gråtit floder, just nu känns allting meningslöst.

Nytt läkarbesök på tisdag, man gör alltid två kontroller innan man får tabletter för att hjälpa kroppen att stöta ut det som finns kvar.

Hoppas att ni andra har en bättre helg i det fina vädret! Kram!
    Åh nej...Rynkar på näsan. Vad ledsen jag är för din skull..  Jag har gått igenom precis samma sak vid ungefär samma tidpunkt i graviditeten (mitt dog i vecka 10) så jag vet hur hemskt och orättvist det känns. Ta hand om dig/er. Det finns inget att säga som ka trösta, tyvärr. Ta dig tid att sörja. Massa kramar Hjärta
  • Macpau

hej tjejer,

uppdaterar fikalistan lite då jag fick ett meddelande från Juristen att hon tyvärr fått förhinder på grund av jobb. Måste tyvärr även blänka för att jag eventuellt inte kan. Beror nämligen på mina svärföräldrar  som är i stan...men jag hoppas att jag kan!!

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    (Macpau)
    Miss Star
    Liffan
    Tarda

kram allihopa & en extra jättekram till Vitsippa

• Macpau
    Godmorgon tjejer! Minus 11 grader...brrr. Hoppas nu bara att det håller sig över julhelgen!

För mig funkar det  också att flytta både tid och datum.

Söndag 5 dec (ange tid)

Tarda (kan hela em)
    Macpau (kan med säkerhet komma förbi ett tag, ej hela em tror jag)

Söndag 12 dec (tid)

Tarda (hela em)
    Macpau (hela em)

Liffan- bra initiativ att undersöka andra datum
    Vitsippa- Hjärta

kram allihopa!
  • Macpau

Hej tjejer!

Kom just på att vårt Internet stängs av därhemma från och med imorgon...hur ska jag klara mig?? Stackars jobb blir lidande nu då  . Jag hade väldigt bråttom med att "flytta" men tänkte inte på att vi faktiskt ska bo kvar i lägenheten året ut...oops.

kram

• Macpau

God morgon! herregud vad handikappad man är när man inte har tillgång till Internet!! Räknar med att ha det  igen i nya huset efter nyår...känns som att man saknar kontakt med omvärlden.  Man googlar mer än man tror...

Vitsippa- vad lättad jag är att höra att du verkar så stark mitt i detta. Hoppas Cytotectabletterna/den fysiska upplevelsen var lika smärtfri för dig som för mig. Sen är det den psykiska som måste få ta lite tid...vi finns här för dig!

Miss Star- låter som jättebra resultat ju! 11 ägg...som värsta hönan ju Det där me dblodbadet låter inget vidare dock...fy, jag hade väl svajat till, halkat i eländet och svimmat. Eller nåt sånt.  Spännande dagar framför dig!

Liffan- hur mår du, i ditt heliga tillstånd??

Tarda- har naveln ploppat ut än?? (har läst att den kan göra det...läskigt. Å andra sidan, det är nog det minst läskiga, när jag tänker efter).

Juristen-hoppas allt är bra med dig!

Jag ska försöka hålla mig uppdaterad ang. hur det blir med fikat.

kram på er alla fina{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?