• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stella Kardunn skrev 2010-08-18 16:28:49 följande:
    Det stämmer, ikväll går startskottet...efteråt ska jag ringa och beklaga mig länge och väl för sambon hur hemskt det var att jag fick vara själv hemma en kväll som denna Flört Drömmer

Nu mot träningen! Trevlig kväll på er alla!
    Åh, vad spännande! Nu kommer det att gå undan. kram
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-19 08:06:05 följande:
    Ha ha ha ha, kackla Guud va bra!

Ouhhh här händer det grejer fortfarande, spännande med husvisning, låter som vi kan få träffa lill*n och samtidigt spana in ett nytt hus med andra ord Drömmer

Tack alla för lyckönskningarna angående sprutstarten, det kändes inte ens när jag stack mig, körde 4 sekundersmetoden och det räckte med den pyttenålen jag har Tungan ute dessutom var jag så himla stressad över att jag precis när det egentligen var sprutdags måste skjutsa hem en väninna så jag blev 45 min sen med första sprutan, men from ikväll ska det bli 2200 hours sharp varje kväll! Det enda jag hetsade upp mig lite över var att det var en hel droppe som hängde kvar på nålen när jag drog ut den (jag höll tom lite extra utöver de där 10 sekunderna), men jag kom fram till att jag inte ska bli hysterisk förrän ikväll, med tanke på att jag igår först sprutade ut de där 37,5 som man ska göra när sprutan är ny så nålen var rätt blöt redan innan jag stack in den.
    Jag hade ofta så att nån droppe rann ut (inte så stadig på handen) ...och sen med Pregnylsprutan, herregud! Där kom det nästan som en liten stråle som hamnade på mitt knä (3-4 droppar)...snacka om att jag var nervös där, själv hemma och rådvill...men jag körde på & chansade...och de lossnade ju ändå .

kram
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-19 15:57:32 följande:
    Grejen är att jag faktiskt har en ovitrelle i kylskåpet från förra gången. Tänkte inte på det idag men ska ringa i morgon för tid för spermaprov på måndag så då ska jag kolla om jag kan ta den i stället.

Jag tycker att det är knasigt att privata sjukhus mer än gärna skriver ut de dyrare medicinerna medan landstinget inte gör det.

Jag är rädd för att lyckas göra sönder någon av ampullerna när jag bryter av toppen av just pregnylen. Jag kör ju menopur nu men där har man lite fler om man skulle misslyckas.
    Härligt resultat gumman!!

Om du kör på Menopur  så ska pregnylen inte vara några problem alls! tror det finns en extraflaska i förpackningen om nåt skulle hända den ena...

kram
  • Macpau

Kikar in snabbt bara & önskar LVHM en jättebra "skörd" eller vad man ska kalla det . Vi är jättenyfikna, så hör av dig så fort du orkar/vill!

kram på er alla. Kikar in senare i eftermiddag.

• Macpau

tarda- ni hittar säkert ert drömhus. Det brukar ta några månader innan man hittar rätt!

Liffan- Det är bra tack gumman! Hur mår du? Jag var "sjuk" måndag tom torsdag. Som LVHM sa- man är inte produktiv mellan måndagen (äp) & onsdagen (et). Speciellt onsdagen var hemsk...när man bara hoppades att ingen skulle ringa från SU! Torsdagen hade jag nog kunnat gå till jobbet, men då passade jag på att ligga i sängen, läsa & gå på ivf akupunktur. Är faktiskt stolt över mig själv, då jag alltid har satt arbetet i främsta hand. I år har jag bestämt mig att satsa på mig själv & att må bra, inifrån & ut (nej, jag har inte läst nån självhjälpsbok )

LVHM-underbara nyheter!! 7 äg är ju jättebra! Jag hade 5 ägg, alla blev befruktade. varav 2 var av bra kvalitét. Hoppas på alla befruktade hos dig så du får ett gäng till frysen! Jag är inne på sama linje som du-vila ordentligt. För även om man tyckte att hela processen var Ok, så tar kroppen & psyket stryk...Jag hade tid kl. 13:30, var hemma till ca 15 ( tror jag, orkar inte kolla bak i tråden)

Stella Kardunn skrev 2010-08-23 10:12:25 följande:
    God förmiddag i tråden!

LVHM hoppas ÄP går som en dans idag, med finfina ägg som resultat!

Liffan 26 dagar är så mycket standard det kan bli för mig, men jag verkar följa samma schema ändå så de justerar nog som sagt.

Själv har jag varit och lämnat blodprov på morgonen, så nu oroar jag mig såklart för att posten ska tappa bort mitt prov...men jag försöker tänka positivt och hålla tummarna för VUL på tors-fre och ÄP nästa vecka.

Förresten, när jag ringer för provresultaten imorgon, är det då de talar om när jag ska komma på VUL? och är detta något som är skoj för sambon att följa med på i sådana fall? Jag gick själv på förra mötet eftersom det bara var prat om sprutorna, men vill ju ändå att han ska vara delaktig i processen så jag funderar på om VUL kan var något att följa med på, eller får han ändå bara sitta utanför vid undersökningen?
    vul snart- spännande! Min man var inte med på vul, det gick på en kvart eller så. Men det är klart att det kan vara engagerande för killarna att delta. Beror på deras prsonlighet  antar jag .

Vitsippa- hur är det med dig? stor kram!
  • Macpau

Hej alla tjejer!

har maaassor på jobbet så jag kör ett gästspel bara : Liffan, jag utrryckte mig nog otydligt. Jag blev aldrig  sjukskriven, utan jag sa till min chef att jag är sjuk, bara...sen har jag varit jätteöppen med detta, så han har bätte koll på mitt schema än min man tror jag . Nästa gång (om behöves) så tänker jag nog ta semester måndag-onsdag (äp tom et).

Miss Star- allt bra! vet inte riktigt hur det ska kännas...vet att jag inte kände nåt alls då jag blev gravid, förrän jag testade. Men det molar en del & så svullen då. Courtesy of de äckliga vagitorierna?

Hörs ikväll tjejer!!

• Macpau

God morgon tjejer!

Mitt Internet hemma är knas igen (vilket inte direkt gynnar mitt jobb) .

LVHM- ett stooort lycka till idag! Hör av dig så fort du orkar & känner för det

Tarda- sjysst liknelse med orgasmen . Jag tyycker att det är OK om min man inte kände att han kan ta ledigt för et. Däremot måste han vara med på äp! Precis som LVHM så har han ett nytt jobb och det känns viktigt att han inte är borta mer än nödvändigt. MEN- denna gräns är givetvis individuell, beroende på vad man själv tycker är OK och vilka förutsättningar man har (diplomatisakt nog?)

Miss Star- jag vet, de säger inget mer än så tyvärr...men du får se imorgon på vul, då ser de på ett ungefär hur många blåsor man har *håller tummarna*

Liffan-vad mysigt med resa! Var & hur länge? undeerbart att ha ngt att se frma emot. DETTA känns inte som augusti Obestämd.

Vitsippa-kram!

Måste jobba, jobba.

kram

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 08:55:35 följande:
    Hallå tjejer, först ska ni hålla tummarna att jag inte får något samtal mellan 11.00 och 11.30.

Därefter kan ni slappna av lite

Har ET kl 15.00 så jag är säkert inte hemma förrän framåt 18 tiden men då ska jag absolut checka in....
    håller tummarna stenhårt!!!!!

Lite statistik- unde den senaste 2,5 åren som jag har försökt få barn så har de blivit 7 bebisar på kontoret (om man inte räknar med de 3 som de 2 killarna på kontoret som har gravida tjejer hemma- där är det 3 barn nu då). Så: på 10 pers så är det 10 bebisar på 10 anställda. Jag tror jag får ett psykbryt snart.

kram
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 17:45:56 följande:

I'm back!

Det gick fin fint. En i magen och två i frysen. Nöjd

Åh vad underbart-jättebra nyheter!!

Ja, de sa att de bästa 2 dagarsoedlade har 4 celler. Då har de delat sig i den takt de vill & att delningen verkar vara jämn. Nu är det ruvning för dig då!
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 18:20:01 följande:
    Macpau: visst var man klar liksom när återförandet var färdigt? Tänker så jag inte missat något för jag gick hem efter det. Oskyldig
    hahaha...men visst kändes det konstigt? så många månader/år av väntan, sen nedreglering, sprutor, nervositet och så var det över på 5 minuter!

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?